بازگشت به صفحه کامل
مدیرکل اجتماعی استانداری یزد مطرح کرد

شناسایی دو منطقه کمتر برخوردار در میبد


مدیرکل اجتماعی استانداری یزد گفت: در استان یزد پنج منطقه کمتر برخوردار شناسایی شده که از این تعداد سه منطقه در یزد و دو منطقه در شهرستان میبد است.

به گزارش میبد خبر، «فخرالسادات خامسی‌هامانه» در آیین رونمایی و بهره‌برداری از تجهیزات فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه نشین یزد، با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی مناطق کمتر برخوردار یکی از پنج تهدید جدی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: ساماندهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی مناطق کمتر برخودار از جمله رویکردهای دفتر امور اجتماعی استانداری یزد است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده بیشترین آسیب‌های اجتماعی موجود در استان ناشی از وجود و عدم برنامه‌ریزی فرهنگی برای مناطق کمتر برخوردار است که به همین منظور توجه بیش از پیش به این مناطق در دستور کار استان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در ادامه راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کمتر برخوردار استان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: در استان یزد پنج منطقه کمتر برخوردار شناسایی شده که از این تعداد سه منطقه در یزد و دو منطقه در شهرستان میبد است.

خامسی‌هامانه گفت: نیازسنجی، ارتباط با ادارات، توانمندسازی مردم محله و تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مهمترین وظایف تعیین شده برای دفاتر تسهیل‌گری مناطق کمتر برخوردار استان یزد است.

این مسئول با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و متناسب با رویکرد ابلاغی وزارت کشور توسعه مناطق کمتر برخودار با نگاه انسانی به این مهم مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: پراکندگی و موازی کاری در راستای ساماندهی مناطق کمتر برخوردار یکی از چالش‌های جدی استانداری در این خصوص است که باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به جذب اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در سال 97 برای ساماندهی مناطق کمتربرخوردار یزد، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات بدست آمد در استان یزد حدود 40 هزار نفر در مناطق کمتر برخوردار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ایسنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.