بازگشت به صفحه کامل
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شروع فتنه انگیزی جدید سعودی با استعفای سعد حریری در عربستان/ سریال اشتباهات بزرگ سعودی‌ در لبنان ادامه دارد


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سعودی‌ها همواره به اختلافات داخلی لبنان دامن زده و بر افزایش اختلافات قومی و مذهبی داخل این کشور نیز تمرکز کرده اند.

به گزارش میبد خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکترکمال دهقانی فیروزآبادی در خصوص اعلام استعفای سعد حریری در خاک عربستان، اظهار داشت: یکی از اشتباهات بزرگ سعودی ها در طول سال‌های گذشته دخالت در امور داخلی لبنان بوده که عمده جنگ های داخلی لبنان  ناشی از حمایت‌های سعودی از خانواده حریری بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سعودی‌ها همواره به اختلافات داخلی لبنان دامن زده و در کنار آن بر افزایش اختلافات قومی و مذهبی داخل این کشور نیز تمرکز کرده اند.
وی افزود: در چند سال گذشته به برکت وجود حزب الله و مقابله با دشمن مشترک محور مقاومت یعنی رژیم صهیونیستی، وحدت و انسجام خاصی در میان نیروهای داخلی لبنان ایجاد شد، به شکلی که مقاومت حزب الله و مردم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی به عنوان الگویی در کشورهای عربی معرفی شد.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این موفقیت‌ها چیزی نبود جز نتیجه اتحاد داخلی لبنان، متذکر شد: متاسفانه سعودی ها از این امر خوشحال نیستند و همیشه به دنبال تضعیف جبهه مقاومت بوده‌اند و در سوریه برای سرنگونی بشار اسد تلاش کردند و در عراق نیز نا منی ایجادکردن و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی این کشور را در دستور کار خود قرار دادند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لبنان نیز شاهد این دخالت‌های سعودی‌ها هستیم، ادامه داد: داعش پدیده‌ای است که با حمایت‌های مالی مرتجعین منطقه و فعالیت دستگاه اطلاعاتی آمریکا شکل گرفته و امروز در حال از بین رفتن است به همین جهت دشمنان آرامش در منطقه تلاش می‌کنند تا در سوریه و لبنان فتنه‌های جدیدی ایجاد کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل پیش آمده در کردستان عراق برای وحدت ملی عراق تهدیدی بود که از سوی مرتجعین و مستکبرین طراحی شده بود، گفت: استارت مرحله جدید این فتنه انگیزی‌ها با استعفای سعد حریری زده شد که ایجاد تفرقه و تهدید کردن لبنان نیز در آن جای دارد، پشت پرده مساله کردستان رژیم صهیونیستی بود ولی پشت پرده تنش در لبنان تحرکات عریستان سعودی است.
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.