بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان میبد

شرایط کنونی بسیج و سپاه یک شرایط جهانی و بین المللی است/بسیج باید جای نیروهای قوی، نخبه، جوان و مخترع باشد+ گزارش تصویری


روحیه رزمندگی، آمادگی دفاعی و انقلابی با عقلانیت و منطق باید در جوانان بسیجی و نیروهای سپاه ما موج بزند. مانند دوران دفاع مقدس که البته امروز هم موج دارد می زند و باید تقویت بشود و آماده روز موعود باشیم.

به گزارش خبرنگار میبدخبر: در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان میبد با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، در ابتدا سرهنگ فلاح فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد، گزارشی از عملکرد رده های خود، اعم از میزان آمادگی نیروهای بسیجی شهرستان در مقابله با تهدیدات نرم و سخت، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، معنوی، اشتغالزایی، فضای سایبری، حلقه های شجره طیبه صالحین و... بصورت آماری بیان کرد.

سپس آیت الله اعرافی امام جمعه میبد یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت و به ویژه شهدای اخیر را گرامی داشت و افزود: شرط توفیق و پیشرفت در همه اعمال توجه دائمی دل به حضرت حق تعالی است. همه کارهای ما در صورت دل بستن به حضرت حق نورانی و موثر می شود.

روح ما باید روح پناه بردن به خدا باشد

وی ادامه داد: روح ما باید روح پناه بردن به خدا باشد. روح ارتجاع و و تفریح یعنی انسان خطری را می بیند و از خطر به سمت پناهگاه حرکت می کند این استعاذه است. لحظه به لحظه زندگی باید در حال استعاذه باشیم. دائم دل و روح ما جولانگاه شیطان و هوای نفس است. پس باید دائم به خدا پناه ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اینکه همیشه باید حس بکنیم در وسط میدان و در متن معرکه هستیم تصریح کرد: انسان مومن روح او روح مرتجع الی ا... است. خطرها جلوی چشم او مجسم است. احساس آرامش در برابر خطر های نفسانی ندارد. بیدار بصیر و هوشیار است.

مجموعه بسیج و سپاه باید با انقلاب و تاریخ انقلاب و امام عمیقا مرتبط باشند

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج و سپاه باید از انقلاب و تاریخ انقلاب و امام عمیقا مرتبط باشند اظهار داشت: نسل جدید ایران باید عمیقا با تاریخ انقلاب و اندیشه های امام و رهبری آشنا شوند و در جریان امور قرار بگیرند. در این زمینه باید برنامه منسجم داشته باشید که تاریخ انقلاب و اندیشه امام و رهبری در دل و جان ما جا بگیرد.

شرایط کنونی بسیج و سپاه یک شرایط جهانی و بین المللی است

وی شرایط کنونی بسیج و سپاه را یک شرایط جهانی و بین المللی دانست و افزود: امروز مرز انقلاب برداشته شده و جهانی شده است که باید یک نگاه بین المللی و جهانی داشته باشیم.

امام جمعه میبد ادامه داد: روحیه رزمندگی، آمادگی دفاعی و انقلابی با عقلانیت و منطق باید در جوانان بسیجی و نیروهای سپاه ما موج بزند. مانند دوران دفاع مقدس که البته امروز هم موج دارد می زند و باید تقویت بشود و آماده روز موعود باشیم.

خانواده های بسیج و سپاه ما باید الگو در جامعه باشند

آیت الله اعرافی توجه به خانواده که از نکات تاکیدی مقام معظم رهبری است را مورد بحث قرار داد و تاکید کرد: اگر ما که مجموعه پیشگام انقلاب هستیم توجه به خانواده هایمان داشته باشیم خیلی از مسائل در جامعه امروزی حل می شود. خانواده های بسیج و سپاه ما باید الگو در جامعه باشند. اگر مؤمنین و انقلابیون ما این حریم ها رو حفظ بکنند ناخودآگاه در جامعه نیز رواج پیدا می کند.

وی تاکید کرد: بسیج و سپاه باید همانطور که الان محبوب جامعه و مردم است بیش از گذشته در بین عموم مردم و آحاد مردم نفوذ داشته باشد که این یکی از شاخصه های مهم بسیج است.

بسیج محل باید جای مقابله با مفاسد باشد

امام جمعه میبد با توجه به اینکه بسیج باید جایگاه معنوی و محبوبیت مردمی داشته باشد اضافه نمود: اگر یک روز خواستند بسیج یک محل را تعطیل بکنند مردم نگذارند. ضمن اینکه بسیج محل باید جای مقابله با مفاسد باشد. مردم به شما اعتماد داشته باشند و این هنر می خواهد که الحمدالله شما ها دارید و باید آن را افزایش دهید.

وی اذعان کرد: باید بسیج ما آنچنان در جامعه نقش داشته باشد که اگر روزی فرماندار، بخشدار و مسئولین دیگر به مشکلی برخوردند بسیج در همه زمینه ها به کمک آنها بیاید و مسئولین هم باید احساس کنند که بسیج در کنار آنها هست و کمک یار بسیج هم باید باشند.

پایگاه های بسیج باید در معالجه آسیب های اجتماعی نقش فعال داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پایگاه های بسیج باید در معالجه آسیب های اجتماعی نقش فعال داشته باشند.

باید بسیج بچه های خود و جامعه را از کوچه پس کوچه های مسموم فضای مجازی حفظ کند.

امام جمعه میبد به این نکته نیز اشاره کرد که بسیج در فضای مجازی و ماهواره کار کرده است و در این مدت باید بیشتر دقت نظر داشته باشید زیرا فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خطرناکتر از ماهواره است.

وی آسیب هایی که متوجه نسل امروز ما می شود را قابل وصف ندانست و بیان کرد: آسیب های امروزی بنیان های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی را سست می کند. باید بسیج بچه های خود و جامعه را از کوچه پس کوچه های مسموم فضای مجازی حفظ کند.

بسیج باید جای نیروهای قوی، نخبه، جوان و مخترع باشد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: بسیج باید تلاش کند تا جوان و نخبه ها را جذب کند. بسیج باید جای نیروهای قوی، نخبه، جوان و مخترع باشد و نماد خوش فکری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید بین همه مجموعه های بسیج ما چه اصناف، چه محلات، چه اقشار، چه کارگری و بازاری، چه مهندسی و پزشکی و... همدلی، هماهنگی و هم افزایی باشد تاکید کرد: بسیج در همه کارها باید بصورت یک حرکت جبهه ای عمل بکند. همه رده های بسیج باید مثل یک تسبیح که همه ی دانه ها بهم وصل است بهم وصل باشد و در همه زمینه ها و در همه اقشار مختلف جامعه حضور فعال داشته باشند.

توجه به سنت های پایدار اسلامی بسیار مهم است و باید آنها را در بین عموم جامعه رواج داد

امام جمعه میبد به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و افزود: باید بیش از گذشته در بین عموم مردم این فرهنگ را رواج بدهید. توجه به سنت های پایدار اسلامی بسیار مهم است و باید آنها را در بین عموم جامعه رواج داد. با ترویج این سنت ها منکرات از جامعه رخت ببندد و جامعه ی عاری از منکرات داشته باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه فرمانده گردان امام حسین(ع)، مسئول ستاد طرح صالحین ناحیه میبد، مسئول کمیته اجتماعی و آسیب های اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج میبد، فرمانده حوزه یک، فرمانده حوزه خواهران ، فرمانده پایگاه قمر بنی هاشم شهیدیه گزارشی از عملکرد خود را ارائه نمودند.

رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 3.0 stars out of 5.