بازگشت به صفحه کامل
فرماندار میبد:

شبکه فاضلاب میبد هیچ گونه آلایندگی نداشته و زمینه ساز اشتغال پایدار و توسعه میبد خواهد شد/ عده ای دنبال استفاده از فرصتها در جهت ضربه زدن به منافع عمومی مردم هستند/ در هر حال و هر شرایط پاسخگوی مطالبات به حق مردم هستم


فرماندار میبد در رابطه با اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان تصریح داشت: شبکه فاضلاب میبد نه تنها هیچ گونه آلایندگی نداشته بلکه زمینه ساز اشتغال پایدار و توسعه میبد خواهد شد.

حسین فلاح در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در رابطه با ضرورت اجرای طرح فاضلاب در شهرستان بیان داشت: بحث فاضلاب برای ما حیاتی و دارای اهمیت می باشد بطوریکه از دغدغه های اصلی ما مسئولین از چندین سال قبل در محوریت آیت الله اعرافی و نماینده مردم میبد بوده است.

وی افزود: با توجه به این موضوع که به خاطر کمبود آب بحث کشاورزی در شهرستان توجیه نداشته بنابراین تنها راه حل مشکل بیکاری در شهرستان بحث صنعت می باشد.

فرماندار میبد در مورد پیگیری طرح ایجاد شبکه فاضلاب در شهرستان ابراز داشت: این پروژه از چندین سال پیش پیگیری شده بطوری که در یک دوره 15 ساله مجموع شبکه گذاری انجام شده از 500 کیلومتر تنها چیزی حدود 50 کیلومتر بود ولی در حال حاضر با سرمایه گذاری بخش خصوصی این کار پیشرفت چشمگیری داشته است. این طرح با رویکردی که دولت و مقامات عای نظام داشتند و به مدد کمک در جهت انجام کارهایی که مرتبط با اقتصاد مقاومتی می باشد که برای جامعه ضروریست مطرح شد. اجرای شبکه فاضلاب در کشورهای اروپایی نیز که آب زیادی دارند کاملا توجیه داشته زیرا بحث مدیریت منابع آب یکی از مباحث اصلی روز دنیاست بطوریکه همیشه گفته می شود جنگ بعدی بر سر آب خواهد بود.

فلاح در مورد لزوم توجه به امر مدیریت آب در کشور اذعان داشت: به هر حال بحث تنش های آبی که متاسفانه کشور ما با آن روبروست توجه به امر مدیریت منابع آبی را بیش از پیش دارای اهمیت می کند. مجموع آبی که در شهرستان میبد در بخشهای مختلفی چون صنعت، کشاورزی و شرب مصرف می شود هزار لیتر بر ثانیه است و تمام کارهایی که ما برای اجرای شبکه فضلاب در میبد انجام می دهیم برای این است که بتوانیم چیزی حدود 100 تا 120 لیتر آب از این مجموع را مدیریت کرده و در صنعت استفاده کنیم و این آب در هیچ جا و یا شهرستان دیگری هم توزیع نخواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که بحث اشتغال نسل های آینده مردم شهرستان ما برای ما اهمیت فراوان داشته و به دنبال اشتغال پایدار برای شهرستان هستیم، اظهار داشت: یادمان هست که بچه های میبدی در گذشته برای کار و درآوردن یک لقمه نان مجبور بودند به شهرهای دیگر بروند و خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و روحیه خوبی که مردم میبد داشتند اشتغال پایداری در شهرستان فراهم شد و ما نیز درصصد حفظ آن هستیم و در حال حاضر شهرستان میبد مشکلات اقتصادی که در شهرهای دیگر وجود دارد را ندارد و این به برکت کار صنعت می باشد و حمایت این صنعت بحث آب است که اگر آب تامین نشود صنعت ما نیز شکست خواهد خورد و نیاز است که برای اشتغال نسل همین افرادی که در واحدهای صنعتی میبد مشغول به کار هستند فکری شود.

فلاح ادامه داد: ما نیز در همین راستا این پروژه را با همکاری مسئولین شهرستان و استان شروع کردیم. ما بیشتر از همه دغدغه مسایل زیست محیطی را داشتیم و همه حداقل هایی که باید رعایت شده تا شرایط مطلوب حفظ شود چندین برابر آن را با وسواس دنبال کردیم که خدای نا کرده به شهر و مردم آسیبی نرسد. این سیستمی که قرار است در میبد اجرا شود جزء بروزترین سیستم های دنیاست که در بسته و بهم پیوسته بوده و هیچ گونه آلایندگی و بوی نامطبوعی حتی در فاصله 50 متری آن احساس نخواهد شد. در این زمینه گروهی نیز که دغدغه داشتند طی بازدیدی که از تصفیه خانه یزد داشته و مشابه مدلی را که قرار است در میبد اجرا شود دیده و توجیه شدند که این پروژه اقدام خوبی خواهد بود.

وی ضمن تشکر از دغدغه های مردم فهیم و با فرهنگ شهیدیه گفت: همه ما باید در جهت توسعه و ارتقاء شهرستان تلاش کنیم و برای ما فرقی بین اهالی مناطق مختلف میبد نیست و همه یک پیکر هستیم. ما تمام این بحث ها و نگرانی های مردم را در نظر گرفته و باز هم این آمادگی هست دوستانی که دغدغه دارند در کنار هم نشسته و از جهت علمی و فنی موضوع بررسی شود و هر چیزی که لازم هست تضمین شود که هیچ آلایندگی و بوی نا مطبوعی وجود نخواهد داشت. در این ماجرا اگر مشکلی یا مساله ای هم باشد اولین کسی که زیر سوال می رود بنده هستم ولی چون به این حجت رسیدم که این کار نه تنها هیچ گونه آلایندگی نخواهد داشت بلکه زمینه ساز اشتغال پایدار و توسعه میبد شده و فرصتهای شغلی بسیار خوبی را برای شهرستان ایجاد خواهد کرد با جدیت اجرای این پروژه را پیگیری می کنم و به جرات می گویم در حال حاضر 5 مترمکعب آب در شبانه روز برای صنعت در این دشت خواسته باشیم هیچ کس مجوز نمی دهد و مردم شرایط فعلی را نبینند.

فرماندار میبد با اشاره به این موضوع که ما بیشترین آسیب را در ضلع شمال شرقی و شرق شهرستان داشته که آب های زیرزمینی پایین نمی رود اظهار داشت: در منطقه شهیدیه بیشترین بحث فاضلاب را داریم، فاضلابی که مردم شهیدیه با آن درگیر بوده به نحوی که آب در برخی منازل و ساختمانها جاری می شود که با اجرای این طرح اولین جایی که نفع می برد مردم همین منطقه و منطق شرقی هستند و پیمانکار ملزم شده کار را ظرف یکی دوهفته آینده در این مناطق شروع کند. من مجددا تا کید می کنم ما همه مسایل را با وسواس ویژه ای در نظر گرفتیم و همه مکانیسم های تامینی برای اینکه کوچکترین آلایندگی نباشد فراهم شده و با این سیستم پیشرفته در فاصله 50 متری هم هیچ گونه آلایندگی یا چیزی که منشا آلایندگی باشد نداریم در عین حال که این اتفاق بستر خوبی برای اشتغال مردم در منطقه و شهرستان فراهم می کند.

فلاح در ادامه افزود: عده ای دنبال استفاده از فرصتها در جهت ضربه زدن به منافع عمومی مردم، منافع اصلی نظام و مملکت هستند. آن قسمت از مطالبات به حق مردم وظیفه ما و مدیران استانی است که پاسخگو باشیم.

وی در پایان تصریح داشت: قول صد درصدی داده که اگر کوچکترین بوی نامطبوعی از مجموعه منتشر شد در هر حال و هر شرایط پاسخگو بوده چه مسئول باشم یا نباشم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.