بازگشت به صفحه کامل
امام خامنه‌ای:

سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد/حرفهای اوباما «لاف در غریبی» بود


امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تأکید کردند: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

به گزارش میبدخبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ملت موحد، مؤمن و متحد ایران، امروز به‌شکرانه روزه‌داری و عبادات و خودسازی رمضانی، در سراسر سرزمین سرافراز ایران، سجده شکر به جا آورد و در پرشکوه‌ترین نماز عید سعید فطر، از پروردگار کریم خویش، استمرار رستگاری ملی و سعادت دنیا و آخرت طلب کرد. در نگین این شکوه تاریخی، مردم پایتخت تهران نماز عید را به‌امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای تهران اقامه کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز، با تبریک خجسته عید فطر به ملت ایران و همه مسلمانان جهان، ماه رمضان امسال را به‌معنای واقعی کلمه، ماه بارش برکات الهی بر ملت ایران خواندند و افزودند: روزه‌داری در روزهای گرم و بلند تابستان، محافل گسترده قرآن، مجالس زیبای دعا و توسل و تضرع، سفره‌های ساده افطار در مساجد و معابر عمومی، و در نهایت راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس از نشانه‌های این برکت آسمانی بود.
ایشان افزودند: راه درست شناخت ملت ایران، تأمل در این گونه واقعیات است، واقعیاتی که نشان می‌دهد ملت در عرصه عبادت آن‌جور عمل می‌کند و در صحنه مبارزه با استکبار نیز، این‌گونه راه را به دیگر ملتها نشان می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»ی ملت ایران در روز جهانی قدرس خاطرنشان کردند: جهت‌گیری‌های عظیم حرکت ملت را باید از این شعارها درک کرد نه از زبان مغرض بیگانگان که متأسفانه در داخل نیز برخی کج‌فهم‌ها آنها را تکرار می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز با اشاره به حوادث ناگوار منطقه گفتند: متأسفانه دستهای نامبارک و سیه‌کار، ماه مبارک رمضان را برای بسیاری از ملتهای منطقه در یمن، بحرین، فلسطین و سوریه، تلخ و سخت دشوار کردند که این مسائل برای مردم ایران مهم است.
بخش اعظم خطبه دوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان چند نکته درباره موضوع هسته‌ای اختصاص داشت. در اولین نکته ایشان با تشکر از دست اندر کاران مذاکرات طولانی و نفسگیر هسته‌ای به‌خصوص زحمات و تلاش‌های هیأت مذاکره کننده، افزودند: برای تصویب متن تهیه شده، باید مسیر قانونی پیش‌بینی شده طی شود البته چه این متن تصویب شود چه نشود اجر مذاکره کنندگان محفوظ است ان‌شاءالله.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دست اندر کاران بررسی «متن تهیه شده هسته‌ای» تأکید کردند: براساس مصالح کشور و منافع ملی با دقت کار خود را انجام دهید تا بتوانید حاصل بررسی‌ها را با گردن افراشته به ملت و خداوند ارائه دهید.
ایشان با تأکید بر مقابله جمهوری اسلامی با هرگونه سوءاستفاده از «متن تهیه شده» افزودند: چه متن تهیه شده تصویب شود چه نشود، به هیچ‌کس اجازه خدشه بر اصول اساسی نظام اسلامی را نمی‌دهیم.
رهبر انقلاب با اشاره به فضای تهدیدآمیز موجود و تکیه دشمنان بر مسائل دفاعی ایران، افزودند: به‌فضل الهی قابلیت‌های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد و جمهوری اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهی دشمنان نخواهد شد.
«ادامه حمایت از دوستان جمهوری اسلامی در منطقه»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب در موضوع هسته‌ای بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه متن تهیه‌شده پس از طی روند قانونی داخل کشور، تصویب شود چه نشود، ملت ایران از حمایت ملت مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و ملت و دولت های سوریه و عراق و مجاهدان صادق لبنان و فلسطین دست بر نمی دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در هر صورت سیاست ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل امریکا هیچ تغییری نخواهد کرد، افزودند: ما درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی هیچ مذاکره‌ای با امریکا نخواهیم داشت مگر در موارد استثنا همچون هسته ای که قبل از این هم سابقه داشته است.
ایشان با انتقاد شدید از سیاست‌های امریکا در «حمایت از دولت تروریستی و کودک کش صهیونیسم و تروریست خواندن مجاهدان فداکار حزب الله لبنان» افزودند: سیاستهای ما و امریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تذکرات و نکات خود در باب مسئله هسته ای به رجزخوانی چند روز اخیر امریکایی ها اشاره کردند و افزودند: دولت مردان و دولت زنان امریکا این روزها برای حل مشکلات داخلی به ناچار، مشغول رجز خوانی هستند اما زیاده گوییهای آنها حقیقت ندارد.
ایشان با اشاره به یکی از رجزهای امریکایی مبنی بر جلوگیری از تولید سلاح هسته ای در ایران خاطرنشان کردند: ما سالها قبل براساس مبانی اسلام، فتوای حرمت تولید سلاح هسته ای داده ایم و برای تولید این سلاح، مانع شرعی داریم اما امریکاییها با وجود اینکه گاهی به اهمیت این فتوا اذعان می کنند، در تبلیغات و رجز خوانیها دروغ می گویند و ادعا می کنند تهدید آنها جلوی ساخت سلاح هسته ای ایران را گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مقامات فعلی امریکا از تسلیم ملت ایران حرف می زنند البته پنج رئیس جمهور قبلی آنها نیز پس از انقلاب از این آرزوها داشتند اما یا مردند یا در تاریخ گم شدند و شما هم مثل آنها، تسلیم ایران را مگر به خواب ببینید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعتراف رئیس جمهور کنونی امریکا به چند مورد از اشتباهات گذشته این کشور در قبال ایران از جمله کودتای بیست و هشت مرداد و حمایت از صدام افزودند: اینها تنها مشتی از خروار است و اشتباهات بسیاری وجود دارد که امریکایی ها هنوز حاضر نیستند به آنها اعتراف کنند.
ایشان به مقامات امریکایی توصیه کردند از اشتباهات جاری دست بردارند تا مقامات آینده این کشور مجبور نشوند به اشتباهات فعلی آنها اذعان کنند.
رهبر انقلاب با تأکید بر اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران افزودند: حدود دوازده سال است شش کشور بزرگ جهان تلاش می کنند ایران را از پیگیری صنعت هسته‌ای باز دارند و همانگونه که برخی گفتند پیچ و مهره های هسته ای یران را بکلی باز کنند اما امروز مجبور شده اند گردش چند هزار سانتریفیوژ و ادامه تحقیق و توسعه را در ایران بپذیرند و تحمل کنند و این، معنایی جز اقتدار ملت ایران ندارد.
ایشان اقتدار و قدرت رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران را ناشی از ایستادگی و مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان عزیز خواندند و با تجلیل از دانشمندان شهید هسته ای و رهروان و خانواده های آنان افزودند: رحمت پروردگار بر ملتی که اینگونه پای حرف حق خود می ایستد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی خطبه دوم نماز عید سعید فطر با اشاره به حرف رئیس جمهور فعلی امریکا مبنی بر توان نابود کردن ارتش ایران گفتند: قدیم ها به این گونه حرفها «لاف در غریبی» می گفتند.
رهبر انقلاب خطاب به مقامات امریکایی تأکید کردند: ما از هیچ جنگی استقبال و هیچ جنگی را آغاز نمی کنیم اما اگر جنگی روی دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج می شود امریکای متجاوز و جنایتکار است.
انتهای پیام/س




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.