بازگشت به صفحه کامل
به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

سوگواره یاس نبوی همراه با پخت حلوای نذری توسط بانوان میبدی+ تصاویر


مراسم سوگواره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در امامزاده میر شمس الحق میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، مراسم شهادت بی بی دوعالم دخت نبی اکرم(ص) در قالب سوگواره یاس نبوی با حضور پر شور بانوان عزادار میبدی و برخی از مسئولین شهرستان میبد در محل امامزاده میر شمس الحق میبد با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی دهقانی برگزارشد.

حجت الاسلام دهقانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت: حضرت فاطمه(س) بانوی اول جهان اسلام است که باید معرفت و شناخت خود را از ایشان بالا ببریم. 

وی ادامه داد: جایگاه ایشان از نظر خانوادگی و تربیت فرزندان و همسرداری جایگاه والایی است که باید با تدبر در زندگی ایشان، سیره آن حضرت را در زندگی خود پیاده کنیم.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: هر چند زمان بسیار طولانی از زمان حیات این بانوی بزرگوار تا زمان ما می‌گذرد اما شخصیت استثنایی این بانو به صورتی است که نه تنها در زمان خودشان بلکه در همه اعصار می‌توان آنرا به عنوان بهترین الگو انتخاب کرد.

وی با تاکید بر الگوگیری زنان و دختران امروز از حضرت فاطمه (س)، یادآور شد: اگر زنان و دختران امروز ما از این بانوی ارزشمند الگو گرفته، سبک و سیره وی را برای برای زندگی خود قرار دهند در بسیاری از مراحل و بلکه در همه مراحل زندگی موفق خواهند بود.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به شیوه همسرداری، فرزند پروری و خانه‌داری حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) در همه حوزه‌ها الگو و برتر بودند و ما می‌توانیم با مطالعه زندگی ایشان از بسیاری مشکلات و معضلات دور بمانیم.

وی مادران و زنان را عامل موثری در تربیت و اصلاح جامعه و در نتیجه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: زنان امروز ما برای موفقیت و تحقق این اهداف باید از شخصیت‌هایی همچون فاطمه زهرا (س) الگو گیرند.

حجت الاسلام دهقانی بر معرفی و توسعه فرهنگ فاطمی و شیعی در جامعه تاکید کرد و گفت: آشنایی بیشتر با حضرت زهرا (س) و فرهنگ فاطمی می‌تواند تاثیرات سازنده، مفید و موثری بر خانواده‌ها و در نتیجه جامعه داشته باشد.

مرثیه‌خوانی، ذکر مصیبت دخت نبی مکرم اسلام (ص) و روضه‌ خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در حاشیه این سوگواره نیز مسابقه طبخ حلوای نذری به نیابت از حضرت زهرا سلام الله علیها بر پا شد.

این سوگواره به همت حوزه های مقاومت بسیج خواهران خدیجه الکبری، فاطمه الزهرا و هیئت رزمندگان واحد پیروان عترت خواهران شهرستان میبد برگزار شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.