بازگشت به صفحه کامل
دشمنی غرب با اسلام ادامه دارد

سلمان رشدی استاد دانشگاه آمریکا شد


نویسنده کتاب آیات شیطانی پس از سال‌ها زندگی مخفی و دشوار در انگلیس به آمریکا رفت. او اخیرا مدرس دانشکده روزنامه نیویورک تایمز آمریکا شده است.

به گزارش یزد رسا، احمد سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، یکی از معروف‌ترین چهره‌های قرن بیستم است که در میان مسلمانان به بدنامی مشهور است، اما در غرب، جوایز متعدد ادبی را دریافت کرده است. سلمان رشدی اصالتا هندی است اما پس از طی دوره نوجوانی، برای ادامه تحصیل، به انگلیس رفت. او در سال ۱۹۸۱ میلادی با رمان بچه‌های نیمه شب، که درباره استقلال هند است، مشهور شد.


سلمان رشدی در سن ۴۱ سالگی پنجمین رمان خود، آیات شیطانی را منتشر کرد. این رمان شدیدترین توهین‌ها به پیامبر اسلام را انجام داد. این کتاب در دنیای غرب، جوایز متعددی دریافت کرد، اما خشم جهان اسلام را برانگیخت. امام خمینی رحمت الله علیه، با حکم تاریخی خود، او را مرتد خوانده و خون وی را حلال اعلام کرد. متن اعلامیه امام در زیر آمده است.

 

بسمه تعالی
انا لله وانا الیه راجعون
به اطلاع مسلمانان غیور سراسرجهان می‌رسانم، مولف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن محکوم به اعدام می باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنان را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هرکس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت آن را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
روح الله الموسوی الخمینی

۲۵/۱۱/۱۳۶۷

امنیت جانی سلمان رشدی پس از حکم امام، به پلیس انگیس محول می‌شود. هزینه محافظت از او در سال بین یک تا ده میلیون پوند تخمین زده می‌شد. به طوری که شاهزاده چارلز انگلیس اعلام کرد، سلما رشدی سرباری پرخرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است. اما پس از چند سال، برای رهایی از وضع موجود به آمریکا می‌رود اما در آن‌جا نیز مجبور به استفاده از حفاظت پلیس آمریکا می‌شود.


در آمریکا پس از انتشار سه اثر دیگر خود، نشان شوالیه را از انگلیس دریافت می‌کند که این اقدام واکنش مسوولین جمهوری اسلامی را نیز برانگیخت.


بدون شک انتشار کتاب آیات شیطانی، تبعات پس از آن و حمایت دولت‌ها از نویسنده و این اثر، اقدامی حساب شده از سوی غرب برای زدن ریشه اسلام بوده است.


این نویسنده اخیرا به دانشکده روزنامه نگاری روزنامه نیویورک تایمز پیوسته و این دانشکده در اعلامیه‌ای با نهایت مدح و ستایش او، اعلام کرده است که به مدت ۵ سال تدریس خواهد کرد.

 

آیا این اقدام روزنامه آمریکایی، قدمی دیگر در تقویت دشمنی غرب با اسلام است و غرب از هر ابزاری برای تخریب چهره اسلام استفاده می کند.

منبع:شهر خبر
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.