بازگشت به صفحه کامل

در مصاحبه حجت الاسلام دکتر امامی میبدی با روزنامه لاستامپا ایتالیا:

سعودی ها قمه ای در دست برخی دول استکباری غرب هستند/مبارزات شیخ کشته شده در عربستان سعودی بر ضد سرکوبگری وهابیت


اخیرا حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل امامی میبدی مصاحبه ای با روزنامه لاستامپا ایتالیا در رم پایتخت این کشور داشته که با توضیحات این روزنامه منتشر شده و تیتری نیز در نیم صفحه نخست این روزنامه به خود اختصاص داده است.

به گزارش "میبدخبر"، اخیرا حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل امامی میبدی مصاحبه ای با روزنامه لاستامپا ایتالیا در رم پایتخت این کشور داشته که با توضیحات این روزنامه منتشر شده و تیتری نیز در نیم صفحه نخست این روزنامه به خود اختصاص داده است.

مصاحبه منتشر شده به شرح زیر می باشد:

تیتر روزنامه: «نمر» ریاض را می ترساند؛ چون در پی ایجاد تسالم بین شیعه و سنی بود

ابوالفضل امامی رهبر مذهبی مرکز اسلامی شیعی رم:

 

مقدمه روزنامه لاستامپا: چرا شیخ نمر النمر از نظر ریاض باید اعدام می شد؟ و چرا عربستان او را به اعدام محکوم کرد و این اعدام را اجرا کرد، با این کار (کاری که نمی شود گفت از روی نا آگاهی انجام شده است) یک زلزله جدید در صفحه شطرنج خاورمیانه و نه فقط خاورمیانه! روی خواهد داد؛ این پرسش ها را از حجت الاسلام ابوالفضل امامی رهبر مذهبی مرکز اسلام شیعه رم و یکی از افراد آگاه به دیدگاه های «نمر» می پرسیم؛ وی می گوید:

«شیخ نمر یک روحانی شیعه عربستانی است که در سال 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان به دنیا آمد و دارای تحصیلات سطح عالی دینی بود و در عربستان رهبر معنوی شیعیان بود. او رهبر مذهبی و فعال در زمینه ترویج عدالت و آزادی و عزت مردم در عربستان بود و به صورت صلح آمیز انتقاد می کرد از رفتار تبعیض آمیز عربستان نسبت به اقلیت.»

 

خبرنگار: نتیجه ای که گرفته می شود این است که شیخ نمر به خاطر همین جنبش (که هزینه آن را با گوشت و پوست خود داده است، و بخش زیادی از عمر خود را در زندان بوده است) الهام بخش بهار عربی بود. جنبشی که دنیای عرب آن را نادیده گرفت و به سرعت و خشونت سرکوب شد. او برای رژیم ریاض، سوژه ای دیرین بود، خصوصاً به دلیل رسالتی که در توجه دادن مردم و دنیای اسلام و اگر امکان داشت همه جهان داشت تا حقیقت رقابت دیرینه سنی و شیعه و حقیقت جنگ فرقه ای کنونی را بیان کند.

 

در این رابطه حجت الاسلام امامی می افزاید: «خیلی ها به ویژه در غرب، متوجه نمی شوند که وهابی ها، سنی ها را کافر می دانند؛ داعش و تکفیری ها (اصطلاحی برای مسلمانانی که در واقع مسلمان نیستند) وهابی هستند و سنی نیستند. این مساله باید در اذهان تحلیل گران غربی اصلاح شود.

وی افزود: «در یمن نصف جمعیت سنی است و با شیعیان متحد شده اند»؛ یعنی در واقع درگیری ای بین شیعه و سنی وجود ندارد.

 طبق نظر حجت الاسلام، «معجزه اسلام قرآن و منطق است و عربستان می خواهد با اعدام و ترور در جهان معجزه کند؛ شیخ نمر و پیش از او شیعیان نیجریه، تاوان [ناکامی] تروریزم تکفیری عربستان در سوریه و عراق و یمن را پس دادند.» این رهبر دینی اعدام شده است به خاطر تلاشی که در بهبود روابط شیعه و سنی انجام داده است؛ چون او یک عنصر خرابکار نبود، بلکه عنصری تلاش گر برای همگرایی بود؛ صلح طلب بود نه در پی جنگ. او با اقتدار و تظلم، اعلام می کرد که جنگ واقعی بین وهابیت (افراد متحجر و افراطی سنی که به حکومت سعودی نزدیک هستند) و بقیه دنیای اسلام است. همان جنگی که الان کل منطقه را پاره پاره می کند.

حجت الاسلام امامی می افزاید: «موافقم که گفته شود پشت پرده بی ثباتی و تروریزم در منطقه، عربستان سعودی است، اما معتقدیم که راه ثبات در منطقه با مقاومت در برابر تکفیری های آدم کش است تا میز مذاکره»؛ زیرا سعودی ها هیچ گاه بر سر آن میز نخواهند نشست. به نظر می رسد که غربی ها هم هدف تروریست ها هستند و کافی است که اتفاقاتی که در اروپا رخ داد، را ملاحظه کنیم. دیدگاه فراتر هم می رود، زیرا از نظر امام [مرکز اسلامی امام مهدی رم] سعودی ها هیچ وقت به تنهایی جرأت انجام این کار را ندارشتند: «سعودی ها قمه ای در دست برخی دول استکباری غرب هستند». اگر این چنین نبود، این اعدام ها به صورت جدی محکوم می شد؛ در حالی که کشورهای غربی با احتیاط پیش می روند تا روابط خود را با عربستان سعودی حفظ کنند».

http://www.lastampa.it/2016/01/05/esteri/alnimr-faceva-paura-a-riad-perch-voleva-pacificare-sciiti-e-sunniti-NtK9roAMMRjvjjihoXqOqL/pagina.html

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.