بازگشت به صفحه کامل

کارشناس مسائل هسته ایی:

رژیم صهیونیستی خواهان تعطیلی تاسیسات هسته ایران نه برای 10 سال بلکه برای همیشه است


مطهرنیا معتقد است: در ایالت متحده آمریکا و در کشورهایی که توافقنامه های بین المللی را در قالب تعهدات دو جانبه امضا می کنند، تغییر و تحول دولت ها از منظر حقوقی در نفس تعهد دولت های بعدی نسبت به اجرای آنها هیچ خللی ایجاد نمی کند. اما این نگرانی همواره در دنیای سیاست وجود دارد اما انسان عاقل از ترس مرگ احتمالی خودکشی نمی کند.

به گزارش یزدرسا، مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل هسته ای کشورمان  درباره آخرین وضعیت توافق هسته ای ایران و 5+1 اظهار داشت: اخبار و اطلاعات نشان می دهد آنچه که ایران تاکنون به دست آورده است حفظ خواهد شد و ایران به گذشته برنمی گردد.



وی در ادامه خاطر نشان کرد: متن مصاحبه اخیر اوباما نیز نشان دهنده این معناست که ایران قرار است به مدت 10 سال وضعیت کنونی مسئله هسته ای خود را حفظ کند، حق غنی سازی اورانیوم تا 5 درصد را داشته باشد و بر حسب گزارشات منابع ذیصلاح توانست به طرح جامع هسته ای مطرح شده عمل کند، در 5 سال بعدی به تدریج سطح فعالیت هسته ای خود را افزایش دهد. این 10 سال در این چارچوب مدنظر است و قرار نیست ایران تمام فعالیت های هسته ای خود را تعطیل کند.



این کارشناس مسائل بین المللی کشورمان افزود: در این شرایط ایران اگر بتواند در ابعاد فعلی موضوع هسته ای خود را در 5 ساله نخست نگاه دارد، در 5 ساله دوم حتی امکان بازبینی تحرکات جهت افزایش سطح فعالیت های ایران وجود خواهد داشت. این تاحدودی یک پیروزی برای ایران خواهد بود و به همین دلیل است که نتانیاهو تا این حد عصبانی شده است. چراکه رژیم صهیونیستی خواهان تعطیلی تاسیسات هسته ایران نه برای 10 سال بلکه برای همیشه است.



مطهرنیا همچنین معتقد است: در ایالت متحده آمریکا و در کشورهایی که توافقنامه های بین المللی را در قالب تعهدات دو جانبه امضا می کنند، تغییر و تحول دولت ها از منظر حقوقی در نفس تعهد دولت های بعدی نسبت به اجرای آنها هیچ خللی ایجاد نمی کند. اما این نگرانی همواره در دنیای سیاست وجود دارد اما انسان عاقل از ترس مرگ احتمالی خودکشی نمی کند.



وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اگر یک تعهد جامع هسته ای بسته شود که در آن حق مسلم ایران برای رسیدن به انرژی صلح آمیز هسته ای تثبیت شود و تحریم ها برداشته شود، به نظر می رسد که نباید منتظر آینده و نگرانی از حضور یک رئیس جمهور رادیکال در کاخ سفید بود. بنابراین بهتر است با شرایط فعلی کنار آمد.



مطهرنیا در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: اگر قرار است مذاکره شود، باید بدانیم که مذاکره برای جنگ نیست و به منظور رسیدن به مصالحه انجام می شود. در مصالحه نیز بازی بر اساس برد – برد تعریف می شود و هر کس متناسب با قدرت و توان خود می تواند دستاورد داشته باشد.

بنابراین بهتر است به جای اینکه نگرانی نسبت به آینده داشته باشیم، از همین حالا آمادگی کامل را ایجاد نمود تا در صورت تغییر شرایط، با شوک مواجه نشویم.

منبع:دانا

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.