بازگشت به صفحه کامل
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

رویکرد نظام آموزشی تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی است/ آموزش و پرورش گفتمان اصلی کشور


مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش باید به گفتمان اصلی در کشور تبدیل شود و این نیازمند همدلی و همراهی همه سازمانها ، نهادها و اقشار مختلف مردم می باشد.

به گزارش میبد خبر، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان میبد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش ، امام جمعه ، فرماندار و سایر اعضا دردفتر امام جمعه میبد برگزارشد.

آیت الله اعرافی دراین نشست از همه فرهنگیان و دست اندرکاران امر تعلیم وتربیت در شهرستان میبد و سایر مناطق استان یزد قدردانی کرد و اظهار داشت: تلاش مسئولین شهرستان میبد بر این است که آموزش و پرورش مرکز و جزء اولویت های اول شهرستان باشد.

امام جمعه میبد افزود: شورای آموزش و پرورش باید مولد فکر در صحنه واقعی و جدی باشد و از حالت صوری و تشکیلاتی فاصله بگیرد.

وی گفت: اگر دبیرخانه شورا فعال باشد با پشتوانه کارشناسی و پیگیری جدی امور می توان با ایجاد فضای علمی و فنی در جهت رفع موانع و مشکلات گام های موثری برداشته شود.

آیت الله اعرافی بیان کرد: آموزش و پرورش از آنجایی که با مسئله تربیت انسان ها گره خورده است در جایگاه محوری همه فعالیت ها قرار دارد و همه نهادها و ادارات باید با آغوش باز و بدون محاسبات و معادلات سود و زیان آن را همراهی نمایند .

وی با اشاره به کلنگ زنی 34 آموزشگاه خیری در طول سال جاری گفت: شهرستان میبد در راستای کمبود فضای آموزشی با مشارکت خیرین و حمایت مسئولین در احداث فضاهای آموزشی و پرورشی تمام تلاش و کوشش خود را به کار گرفته است.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید به گفتمان اصلی در کشور تبدیل شود و این نیازمند همدلی و همراهی همه سازمانها ، نهادها و اقشار مختلف مردم می باشد.

" عباسعلی دانافر" رویکرد نظام آموزشی را تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی دانست و افزود: رویکرد حاکمیت پرورشی و فرهنگی در مدار س، تفویض اختیار به مدارس و مدرسه محوری ، تربیت دانش آموزان چند بعدی مطابق با ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و مشارکت پذیری از شاخص های اصلی برای عمل کردن به سند تحول بنیادین است.

وی بر اجرای سند تحول بنیادین در مدارس استان تاکید کرد و افزود : این سند نقشه راه برای برنامه های آموزش و پرورش است و اهداف آموزش و پرورش در این سند به طور کامل دیده شده است.

گفتنی است در این نشست از سعیده السادات اسعدی (رتبه اول کشوری قرائت قرآن کریم مسابقات ویژه فرهنگیان) و آقای محمدرضا زارع ده آبادی (مدیر تلاشگر آموزشگاه جوادالائمه میبد) با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.