بازگشت به صفحه کامل
فرماندارمیبد:

رونق صادرات محصولات کاربافی میبد با ارتقای صنعت بسته بندی


فرماندارمیبد گفت: صادرات محصولات کار بافی این شهرستان به کشور‌های دیگر، با رویکردی نوین و با بسته‌بندی‌های جدید محقق شده است.

به گزارش میبد خبر، حسین فلاح فرماندارمیبد در نشست با دست‌ اندرکاران فعال در حوزه کار بافی میبد، گفت: محقق شدن صادرات کار بافی نتیجه نگاه‌های خوب آیت الله اعرافی امام‌جمعه میبد، مسئولان شهرستان و تلاش کارآفرینانی مانند خانم شریف‌زاده در این حوزه است.

وی افزود: این تلاش‌ها و نگاه‌های خوب که موجب شده شاهد این اتفاق خوب با رویکردی جدید باشیم، نیاز به آماده کردن یک سری زیرساخت‌ها دارد تا بتوانیم بازار خوبی را در حوزه صنایع‌دستی و به‌ ویژه کار بافی در کشور‌های همسایه و حتی در اروپا برای صادر کردن این محصولات داشته باشیم.

فلاح اظهار امیدواری کرد : باروی دادن این اتفاق و شروع این فعالیت به صادرات دیگر صنایع‌دستی شهرستان نیز با این رویکرد نوین توجه و تلاش در این زمینه مورد اهتمام قرار گیرد.

رونق محصولات کار بافی میبد با با رویکردی جدید

فاطمه شریف‌زاده  کارآفرین و فعال در حوزه کار بافی میبد نیز در این نشست گفت: با توجه به درخواست مشتری می‌توان طرح و رنگ‌های جدیدی را با استفاده از رنگرزی نوین در کار بافی به وجود آورد تا پیشرفت و رونق خوبی را در این حوزه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه بافت یک شال نیم متر در دو متر بستگی به توان فرد، یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت زمان می‌برد، افزود: بانوان میبدی به کار بافی علاقه مند هستند چون با پرداختن به این کار در منازل می‌توانند هم‌زمان به انجام امور روزمره زندگی نیز بپردازند.

سیاوش چاه تلخی مجری طرح بسته‌بندی و صادرات محصولات کار بافی میبد نیز هدف در این کار، فروش محصولات کار بافی از صنایع‌دستی مهم میبد با بسته‌بندی جدید همراه با فرمت و مدلی نوین و جذاب در کشور‌های دیگر و همچنین در شهر‌های ایران است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌بندی استفاده‌ شده از کاغذ‌های بازیافتنی است که دور ریخته نمی‌شود و می‌تواند تبدیل به گیاه شود اظهار امیدواری کرد: که بتوانیم با پایدار نگه‌داشتن این صنعت که حاصل زحمات بانوان است به‌ صورت بهتری به فرزندان آن‌ها و نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: با پیشرفت‌هایی که در این حوزه می‌تواند محقق شود می‌توان اشتغال ایجاد کرد و از مهاجرت افراد از روستا‌ها به شهر‌ها و از شهر‌ها به شهر‌های دیگر جلوگیری کرد و همچنین یک فرهنگی که سالیانی طولانی قدمت دارد را حفظ کنیم.

مجری طرح بسته‌بندی و صادرات محصولات کار بافی میبد در حال حاضر صادرات و فروش محصولات کار بافی میبد را در کشور‌های استرالیا که برای بار سوم این محصول ارسال می‌شود، اسپانیا، فرانسه، سوئیس که به‌ تازگی ارسال‌شده و در حال بازاریابی است ، دانمارک و نیویورک که در حال برنامه‌ریزی برای صادر شدن است، عنوان کرد.

وی یادآور شد: به‌زودی به ازای هر محصولی که به فروش می‌رود یک نهال بسته به هر منطقه جغرافیایی کاشته می‌شود، همچنین سعی می‌شود به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌هایی که بیشترین استقبال دارد همراه با عنایت داشتن به دیدگاه سنتی و همگام باسلیقه‌های امروزی و استفاده از رنگ‌های طبیعی توجه شود.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 1.0 stars out of 5.