بازگشت به صفحه کامل

روستای رکن آباد میبد میزبان جشنواره «زنان و دختران روستایی» خواهد شد


جشنواره زنان و دختران روستایی با اجرای برنامه های ورزشی و پخت غذاهای سنتی در روستای رکن آباد میبد برگزار خواهد شد.

به گزارش میبد خبر، جلسه هماهنگی جشنواره زنان و دختران روستایی با حضور «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، «محمدجواد احمدی» بخشدار مرکزی، «محمدحسین قاسمی» رئیس هیئت‌ ورزشی های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان وجمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرزین خادمی در این جلسه با یادی از جشنواره‌های گذشته، گفت: در این‌ گونه مراسم‌ها بانوان به‌ صورت خود جوش بدون هیچ چشم داشتی با مهیا کردن فضایی، غذاهای سنتی را پخته و با گذاشتن در طبق اخلاص در جشنواره ارائه می‌دهند.

خادمی برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در معرفی آداب‌ورسوم و غذاهای سنتی هر شهرستانی را بسیار مؤثر عنوان کرد.

کارشناس ورزش بانوان شهرستان میبد هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط، تحرک و روحیه تعاون و همبستگی در بین زنان و دختران روستایی و نیز مشارکت آن‌ ها در فعالیت‌های ورزشی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله روستایی جشنواره در روستاهای صدرآباد در بخش ندوشن و رکن‌آباد و حجت‌آباد در بخش مرکزی اجرا شده است، افزود: جامعه مخاطب این طرح که مرحله شهرستانی آن در روستای رکن‌آباد به‌ عنوان پرجمعیت‌ ترین روستا در بخش مرکزی اجرا خواهد شد، کلیه زنان روستایی در شهرستان هستند.

نرگس بی‌غرض اجرای انفرادی دارت، خانه بازی، دال پلان و دو رشته تیمی گانیه (زو) و داژبال (وسطی) و نیز پخت غذای سالم و یک سری برنامه‌های هنری و برگزاری غرفه‌های صنایع‌ دستی بانوان روستایی، بهداشت، کودکان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

گفتنی است جشنواره زنان و دختران روستایی شنبه 22 دی‌ ماه سال جاری در روستای رکن‌آباد بخش مرکزی میبد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.