بازگشت به صفحه کامل


رشد ۵۷ درصدی بیماری آنفلوآنزا در میبد


رشد ۵۷ درصد آمار موارد مثبت آنفلوآنزا در مدت ۷ ماهه سال جاری نسبت به کل سال ۱۳۹۷ در شرایطی که هنوز تا زمستان، فصل شیوع بیماریهای ویروسی فصلی، بیش از یکماه فاصله داریم زنگ خطری است که هوشیاری شهروندان را می طلبد.

به گزارش میبدخبر، محمدرضا جانب اللهی در یادداشتی به بررسی مسائل مرتبط با افزایش بیماری آنفلوآنزای انسانی در میبد پرداخت و راهکارهایی برای جلوگیری از شیوع این بیماری بیان کرد.

«در شرایطی که دومین ماه از فصل پائیز را پشت سر می گذاریم هر روز شاهد مراجعه بیمارانی با علائم آنفلوآنزا به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان هستیم. بیمارانی که اغلب از زائرین اربعین بوده یا اینکه از نزدیکان، بستگان و یا دوستان آنها هستند و یا اینکه به نوعی با زائرین، در ارتباط بوده اند.
اگرچه بروز برخی از بیماریها در بین حجم زیاد زائرینی که در یک فاصله زمانی محدود، در یک تجمع میلیونی شرکت می کنند طبیعی به نظر می رسد اما ماهیت اغلب این بیماریها و بیماریزایی آنها بگونه ای است که اگر مورد غفلت قرار گیرند در فاصله کوتاهی ایجاد اپیدمی (همه گیری) می کنند. در این میان، آنفلوآنزا، یکی از بیماریهای ویروسی فوق العاده واگیردار است که به اشکال و سوش های مختلف، افراد را درگیر کرده و به سرعت قابل انتشار است.
شاید خیلی از مبتلایان به آنفلوآنزا، دوران بیماری خود را بدون هرگونه عارضه جانبی، پشت سر گذاشته و بهبود یابند اما چه بسا افرادی که ممکن است عوارض بیماری، به مرگشان منجر گردد. افرادی چون مبتلایان به بیماریهای زمینه ای (دیابت، قلبی و عروقی، آسم، سرطانها و…)، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که ضعف در سیستم ایمنی دارند و….
رشد ۵۷ درصد آمار موارد مثبت آنفلوآنزا در مدت ۷ ماهه سال جاری نسبت به کل سال ۱۳۹۷ در شرایطی که هنوز تا زمستان، فصل شیوع بیماریهای ویروسی فصلی، بیش از یکماه فاصله داریم زنگ خطری است که هوشیاری شهروندان را می طلبد و بعنوان هشداری برای احتمال وقوع همه گیری آنفلوآنزا محسوب می گردد.
لذا جا دارد شهروندان عزیز، بیماری آنفلوآنزا را جدی گرفته و توصیه های بهداشتی زیر را بکار گیرند.
در صورت بروز علائمی چون تب، گلودرد، درد عضلانی و سرفه خشک، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
دست ها را بطور منظم با آب و صابون مایع، بشوئید.
در هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید.
در احوالپرسی ها، از درآغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن خودداری کنید.
از مالیدن و تماس دست ها با چشم، دهان و بینی خودداری کنید.
در صورت ضرورت خروج از منزل، برای به حداقل رساندن سرایت بیماری به دیگران، از ماسک استفاده کنید.
پنجره ها را باز نگه دارید تا تهویه مناسب برقرار شود.
در منزل استراحت نموده و از افراد، حداقل یک متر فاصله بگیرید.
رعایت فاصله حداقل یک متر با بیمار جزء اولویت پیشگیری از انتقال بیماری به افراد سالم است.
شایان ذکر است نتایج نمونه های بیماران بستری در بیمارستان که به آزمایشگاه ویروس شناسی کرمان ارسال گردیده و نیز شرح حال گرفته شده از بیماران، حاکی از این است که سوش ویروس (H1N1)بومی منطقه نیست و اغلب وارده از عراق است.»

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.