بازگشت به صفحه کامل
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد مطرح کرد:

رشد ۲۷ برابری پرداخت زکات در شهرستان میبد


مدیر کمیته امداد شهرستان میبد بیان داشت: ۷۲۴ میلیون تومان زکات مستحب در شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان میبد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان هزینه شد.

به گزارش میبد خبر، حسین زین‌الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به رشد ۲۷ برابری پرداخت زکات در این شهرستان گفت: ۷۲۴ میلیون تومان زکات مستحب در شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان میبد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان هزینه شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره بر ضرورت ترویج و احیای پرداخت زکات بیان کرد: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ زکات، عدالت اجتماعی در جامعه را محقق می‌سازد و آگاهی مردم از منفعت پرداخت زکات، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد و با اجرای این فریضه، زمینه ریشه‌کنی فقر فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان هزینه شده است.زکات جمع‌آوری‌شده برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، کمک‌معیشت، درمان و مسکن نیازمندان شهرستان میبد اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه نیکوکاران شهرستان میبد در اجرای طرح‌های مختلفی با این نهاد همکاری دارند، یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین (حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر (تأمین جهیزیه)، شفا (کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه (بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت (مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان (کمک به ساخت منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه ازجمله این طرح‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.