بازگشت به صفحه کامل
فرمانده انتظامی میبد عنوان کرد

رسیدگی به بیش از 6 هزار پرونده توسط نیروی انتظامی میبد/ کشف 2 میلیارد و 324 میلیون تومان کالای قاچاق در میبد


فرمانده انتظامی شهرستان میبد بیان داشت: در یکسال گذشته 6 هزار و 92 پرونده در حوزه شهرستان میبد تشکیل شده که بیشتر آنها قبل از اعزام به دادسرا در دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی منجر به سازش شده است.

به گزارش  میبد خبر، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی ظهر امروز طی سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه میبد با اشاره به نقش پلیس به عنوان حامی و پشتیبان در تمام وظایف نظام، ‌اظهار کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی در هفته ناجا «پلیس مقتدر و امین مردم» نامگذاری شده است.

وی افزود: امروز پلیس در برقراری امنیت جامعه صرف اتکا به قدرت خودش و ابزار و روش‌های سختی که باید در ماموریت‌های خودش استفاده کند بسنده نمی‌کند و نقش اصلی در جلب مشارکت اجتماعی و تحقق اصل جامعه محوری را دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد با تاکید بر اینکه نگاه پلیس امروز به جامعه مبین آن است که به برکت انقلاب اسلامی و وجود پر برکت ولایت فقیه در راس نیروهای مسلح، حامی اصلیش مردم هستند و این مردم باید نقش اصلی در تحقق امنیت را ایفا کنند.

موسوی ضمن گزار ش عملکرد یکساله پلیس در میبد در خصوص مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ در میبد اظهار داشت: کشف بیش از 135 کیلو گرم انواع مخدر و دستگیری 133 نفر توزیع کننده مواد مخدر و 25 قاچاقچی از جمله اقدامات نیروی انتظامی میبد در این زمینه بوده است. اقدامات پلیس مواد مخدر در جاده ها و محلات با جدیت در جهت برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر ادامه دارد و همکاری خوب مردم در این راه می تواند توفیقات بیشتری حاصل کند.

وی در ارتباط با حوزه مبارزه با کالای قاچاق اذعان داشت: کشف 7 دستگاه موتور سیکلت قاچاق، کشف 52 هزار و 200 نخ سیگار، کشف ماشین آلات صنعتی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال، کشف 160 راس احشام قاچاق به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و کشف 27 هزار لیتر فراورده های نفتی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال که در این خصوص تعداد 52 نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده اند. مجموع ارزش کلی اموال کشف شده بالغ بر 2 میلیارد و 324 میلیون تومان برآورد شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد از رسیدگی به 312 پرونده در حوزه جرائم مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به این پرونده ها تعداد 42 مورد از پرونده در خصوص جعل اسناد بوده که 62 جاعل دستگیر شده اند. در حوزه کلاهبرداری نیز 96 پرونده تشکیل و تعداد 16 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی در ادامه از دستگیری  یک هزار و 46 نفر اتباع غیر مجاز خبر داد که جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه شده اند.

موسوی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 6 هزار و 92 پرونده در حوزه شهرستان میبد تشکیل شده که بیشتر آنها قبل از اعزام به دادسرا در دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی منجر به سازش شده، خاطر نشان ساخت: انجام 5 هزار و 755 عملیات پلیسی در خصوص تماس های شهروندان با مرکز 110، رسیدگی به یک هزار و 965 پرونده در حوزه امور وظیفه شهروندان اعم از معافیت های کفالت و پزشکی و انجام 3 هزار 500 فقره انگشت نگاری از ارباب رجوع در پلیس آگاهی از جمله این پرونده ها است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد در ادامه یادآور شد: تعداد کل پرونده های رسیدگی شده در اماکن نیروی انتظامی جهت تعیین صلاحیت مشاغل و صنوف 2 هزار و 400 مورد بوده است. 264 صنف متخلف در این زمینه پلمپ و تعداد 888 مورد بازدید از صنوف صورت گرفته و تعداد 24 مورد همایش و کلاس آموزشی پلیس، امنیت و اصناف برگزار شده است.

وی از برگزاری جلسات آموزش همگانی شهروندان در رابطه با پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی گفت و عنوان داشت: در این زمینه 135 جلسه بویژه برای قشر جوان در مساجد، مدارس، ادارات دولتی و سازمان های مردم نهاد تشکیل شده و تعداد 5 هزار برگ بروشورهای پیشگیری از جرائم توزیع شده است.

موسوی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و حضور ملموس پلیس در نقاط آلوده و جرم خیز و ارائه آموزش های همگانی در حوزه کشف سرقت ها با بهرگیری از بانک های اطلاعاتی بومی، کنترل نامحسوس و به کار گیری فن آوری های روز و اشراف اطلاعاتی 53 درصد سرقت ها منجر به کشف شده، اظهار داشت: انهدام باند سارقین منازل و دستگیری 4 نفر از سارقین سابقه دار، دستگیری 2 مالخر و کشف 35 فقره سرقت در میبد، دستگیری سارقین اشیاء داخل خودرو و کشف 300 میلیون تومان اموال مسروقه، دستگیری 2 سارق طلاجات از کهنسالان و کشف 22 فقره سرقت به ارزش 100 میلیون تومان، دستگیری 4 سارق و کشف سرقت های منزل، مغازه، احشام و اماکن خصوصی و دستگیری 2 سارق احشام و کشف 20 راس احشام سرقتی از جمله اقدامات پلیس میبد در این حوزه بوده است. 

وی ادامه داد: در زمینه کشف و دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 2 درصدی را شاهد بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد در پایان بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به نیروی انتظامی کمک کنند تا در راستای پیشگیری از سرقت، نزاع و درگیری و سایر موارد دیگر حرکات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.