بازگشت به صفحه کامل
در کمیته شهرستانی بیماری های مشترک انسان و حیوان مطرح شد:

راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرستان تا 15 مرداد ماه سال جاری/ آغاز طرح واکسیناسیون رایگان دامها علیه بیماری تب مالت/ اجرای طرح جامع ساماندهی پس ماند و تفکیک زباله


کمیته شهرستانی بیماری های مشترک انسان و حیوان صبح روز گذشته با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش "میبدخبر"؛ در این جلسه دکتر سهیلی سرپرست شبکه بهداشت میبد با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل بهداشتی در ارتباط با دام و حیوان جهت پیشگیری از بیماریهای منتقله از حیوان به انسان، این گروه از بیماریها را سخت ترین بیماریها از جهت کنترل و خسارت بارترین بیماریها در جامعه برشمرد و بیان داشت: شهرستان میبد در رعایت موارد بهداشتی مواجهه با دام و حیوانات جایگاه خوبی دارد اما همچنان باید برای پیشگیری از بیماریهایی همچون هاری، تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک و سیاه زخم برنامه ریزی کامل بهمراه نظارت مداوم داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از دامهای ذبح شده در شهرستان از استان های همجوار وارد می شوند همکاریهای بیشتر و دقیق تر کلیه دستگاههای نظارتی را در این خصوص خواستار شد.  

پس از آن مهندس جانب اللهی کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت میبد در خصوص روشهای پیشگیری و نحوه مواجهه با بیماریهای مشترک انسان و حیوان، مطالبی را ارائه داد.
همچنین دکتر کریمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان از آغاز طرح واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب مالت به صورت رایگان از نیمه دوم تیرماه خبر داد و از کلیه دامداران و همچنین افرادی که مبادرت به نگهداری دام به صورت محدود و خانگی می کنند خواست تا در اولین فرصت با تماس با دامپزشکی در این خصوص اقدام نمایند.
راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرستان تا 15 مرداد ماه سال جاری و اجرای طرح جامع ساماندهی پس ماند و تفکیک زباله از مبدا در آینده ای نزدیک از جمله خبرهای خوشی بود که نماینده شهرداری مرکزی شهرستان در این جلسه بدان اشاره کرد.
در ادامه مسئولین و نمایندگان دامپزشکی، شهرداری، حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و ... دیدگاهها، نظرات و اقدامات انجام گرفته در سازمانهای متبوع را دراین مورد بیان کرده و راهکارهای عملی و نظری خود را در جهت کنترل و مراقبت بیماریهای مشترک برشمردند.  
در پایان 6 مصوبه در این زمینه به تصویب اعضا رسید که دستگاههای ذیربط در راستای تحقق آنان قول مساعد دادند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.