بازگشت به صفحه کامل
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد

راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت مربی سفال و سرامیک در شهرستان میبد


امیر سعید مصباح گفت: برای اولین بار در دنیا شاهد راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت مربی سفال و سرامیک در شهرستان میبد در آینده نزدیک خواهیم بود.

به گزارش میبد خبر، امیر سعید مصباح ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت آموزی به عنوان بزرگترین مشکل کنونی کشور است، بیان داشت: بسیاری از دانشگاه وظیفه خود که تربیت نیروی دانش‌محور بوده را به خوبی انجام داده‌اند ولی همواره در جامعه مهارت اموزی در جایگاه دوم قرار گرفته و تا زمانی که فرهنگ مدرک‌گرایی که از پیش از انقلاب در جامعه ایرانی شروع و پس از آن ادامه یافته، به عنوان یک ارزش اجتماعی تغییر نکند، این مشکل همچنان برطرف نخواهد شد.

وی افزود: استان یزد در حوزه مهارتی مغفول مانده و همین موضوع باعث شده که با صنعتی شدن ساختارهای استان، مهاجرپذیری و آسیب‌های فرهنگی ناشی از آن افزایش یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با دسته‌بندی مخاطبان آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان به دو دسته جمعیت فعال شاغل و جمعیت فعال بیکار، گفت: در مورد جمعیت فعال شاغل سعی خواهیم کرد با ارتقای مهارت در انها تثبیت شغلشان را رقم بزنیم و در همین راستا نیز ستاد توسعه منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی استان را ایجاد کرده‌ایم تا از این طریق مانع موازی‌کاری دستگاه‌ها و موجب هم‌افزایی آنها در این حوزه شویم.

مصباح با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه کار و مهارت‌آموزی، از تبدیل برخی مراکز فنی و حرفه‌ای استان به شتابدهنده خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم تا برخی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان را با تغییر کاربری به شتابدهنده تبدیل کنیم و جوانان را پس از مهارت آموزی در این شتابدهنده‌ها با تجهیزات دولتی به امر تولید و عرضه مستقیم محصولاتشان مشغول کنیم. در این شتابدهنده‌ها مهارت‌های نرم مانند بازاریابی، طراحی و بسته‌بندی کالا و سایر دوره های مرتبط نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

وی از استقرار این شتابدهنده در تمام شهرستان‌های استان به صورت عادلانه براساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه خبر داد و ابراز داشت: شهرستان‌های محرومی مانند خاتم و بهاباد مورد اهتمام و اولویت بالاتری برای راه‌اندازی شتابدهنده‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند و برای اولین بار در دنیا شاهد راه‌اندازی نخستین مرکز تربیت مربی سفال و سرامیک در شهرستان میبد در آینده نزدیک خواهیم بود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد در پایان از برنامه‌ریزی و رایزنی‌ برای راه‌اندازی اولین پارک مشاغل کودکان در شهر جهانی یزد با همکاری شهرداری یزد خبر داد و در این باره تصریح کرد: کودکان در این پارک پس از استعدادیابی توسط کارشناسان، مهارت‌های شغلی خود در استعداد خود را آموزش دیده و تحت نظر مربیان برجسته ای فعالیت شغلی آن را تجربه می‌کنند و حتی می‌توانند محصول خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.