بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باید باشکوهتر از هرسال برگزار شود/پیشگیری از جرائم امر مهمی در جامعه است


باید جامعه اهل قانون و رعایت حقوق دیگران باشد و فسادهای اخلاقی،‌ روح پرخاشگری، لذت ها و منافع شخصی کنار برود.

به گزارش خبرنگار میبدخبر: آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در ابتدای خطب دوم نماز سیاسی- عبادی جمعه میلاد پیامبر عظیم والشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد ششمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت را تبریک گفت و افزود: این روز شریف و عزیز را باید گرامی داشت و به بینش خود در این روز و این روزها بیافزاییم و فرهنگ شناخت اولیای الهی را در خانه و در فرزندان خود عمق ببخشیم.

مرز اسلام شهادت به خداوند و رسول خداست

وی سپس هفته وحدت را گرامی داشت و خاطر نشان ساخت: باید امت جهان اسلام قدر این روز و اصل و مبنای وحدت را بدانند و با هم وحدت داشته باشند. مرز اسلام شهادت به خداوند و رسول خداست که باید برمبنای این مرز به جلو برویم وحدت را مهم بشماریم. امیدوارم امت اسلام به این اصل مهم برسد و باهم متحد، یکپارچه و وحدت داشته باشند تا دیگر دشمنان اسلام نتوانند به جامعه اسلامی ضربه بزنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه حوادث بحرین را حوادث تلخی دانست که همه دستگاه های حقوق بشری دنیا اعم از سازمان ملل، حقوق بشر و... در قبال آن سکوت کره اند.

وی ادامه داد: متاسفانه تمام دنیا در برابر این ظلم سکوت کرده اند که البته باید بر مردم بحرین درود فرستاد که جلوی این ظلم ایستاده اند. بحرین یک سندی از سندهای محکم رسوایی غرب و حاکمان جاهل و ظالم است.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه این رژیم خیلی دارد تلاش می کند تا مردم را سرکوب کنند و جمعیت شیعه را کم کنند و دنیا هم می بیند ولی سکوت می کند چرا؟ فقط بخاطر اینکه همراه منافع آنها هستند و در مجرای و مسیر آمریکا حرکت می کنند. مزدوری مثل عربستان در آنجا حضور دارد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ما باید همانطور که مثل مظلومان فلسطین با مردم بحرین همبستگی داشته باشیم. بحرین محبوب دل ماست که اخیرا چهره ای روحانی مبارز آنها را دستگیر کرده اند. شیخ سلمان  که ما هم در کنار مردم بحرین (ملت ایران) نیز با آنها اعلام همبستگی می کنیم و در کنارشان هستیم.

راهپیمایی  ۲۲ بهمن امسال باید باشکوهتر از هرسال برگزار شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از سخنان خود در آستانه دهه فجر به اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت و یادآور شد: دهه فجر از شعائر بزرگ اسلامی، ملی و انقلابی ماست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق در برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم های دهه فجر به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: برنامه های دهه فجر باید به لحاظ ابعاد شعاری و حماسی غنی باشد و مدارس، دانشگاهها، حوزه ها و بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای شناساندن انقلاب، امام و شهدا و ارزشهای الهی تلاش کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دهه فجر باید دل فرزندان ما را با آرمانهای امام، انقلاب و شهدا گره بزند و عقل و فهم آنها را با ارزشها و معارف بلند انقلاب اسلامی آشنا کند.

ایشان بر آمادگی همه مردم و مسئولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن از همین حالا تاکید کردند و گفتند: راهپیمایی امسال باید بسیار باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

80 درصد آب ما در زمینه کشاورزی مصرف می شود که این خیلی بالاست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مردم توصیه کرد تا در مصرف بهینه برق، آب و گاز دقت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال نسبت به سال گذشته تاکنون شاهد بارندگی کمتری هستیم که باید مردم عزیز ما به این مسئله توجه نمایند. البته حل این مسئله به دو روش است یکی فرهنگی که باید فرهنگ استفاده از منابع را یاد بگیرم و صرفه جویی کنیم و اسراف نکنیم و راه دوم الگوهای علمی و صنعتی است.

امام جمعه میبد اظهار داشت: 80 درصد آب ما در زمینه کشاورزی مصرف می شود که این خیلی بالاست، باید با روش های علمی و صنعتی آن را به ثلث کاهش داد.

آیت الله اعرافی یکی از وظایف اصلی دولت را آماده سازی زیربناهای مصرف بهینه آب عنوان کرد و اضافه نمود: این کار یک برنامه ریزی علمی می خواهد که باید به آن توجه داشت و تلاش کرد. در کشور های دیگر خیلی کمتر از ما مصرف آب و انرژی دارند؛ آن هم با جمعیت بیشتر از ما.

وی اظهار امیدواری کرد در استان ما دو پروژه انتقال آب که در حال اجرا و بررسی است هر چه زودتر دولت بیشتر به آن اهمیت بدهد. زیرا استان یزد جزو استان های مرکزی و خشکسال کشور است.

پیشگیری از جرائم امر مهمی در جامعه است

آیت الله اعرافی پیشگیری از جرائم را امر مهمی در جامعه خواند و با بیان اینکه این مقوله از سوی دادگستری، نیروی انتظامی، ستاد احیا، بهزیستی و موسسات خیریه در حال انجام است بر ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم و تخلفات تاکید کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد برخی جرائم در شهرستان میبد از جمله ضرب و جرح و اختلافات خانوادگی و پرونده های اخیر قتل تصریح کردند: این ها هشدارهایی است که هم مسئولین و خانواده ها باید به آن حساس باشد و با برنامه ریزی دقیق، آتش اختلافات در خانواده ها و روح پرخاشگری را در جامعه معالجه کنند.

ایشان تاکید کردند: باید جامعه اهل قانون و رعایت حقوق دیگران باشد و فسادهای اخلاقی،‌ روح پرخاشگری، لذت ها و منافع شخصی کنار برود.

خبرنگار : سیدمرتضی حسینی نسب

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.