بازگشت به صفحه کامل

دیدار مدیر حوزه های علمیه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی


حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در مشهد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر پیشین حوزه های علمیه، به برنامه های مدیر جدید حوزه اشاره کردند و گفتند: اجرای این برنامه ها آیندۀ خوبی برای حوزه های علمیه ترسیم می کند.

به گزارش " میبد خبر "؛ به نقل از " میبد آدینه "، به نقل از خبرگزاری «حوزه» از مشهد، معظم له در توصیه ای به مدیر جدید حوزه های علمیه افزودند: دربارۀ طرح های جدید حتماً ‌با شورای عالی و صاحب نظران و اساتید حوزه مشورت کنید و حوزه را از پراکنده کاری حفظ نمایید.

ایشان ادامه دادند: سعی کنید مهاجرت حوزویان به شهرستان ها بیش از پیش صورت گیرد، چرا که طلبۀ مادام العمر بودن معنی و مفهوم صحیحی ندارد، باید طبق آیۀ شریفۀ «نَفر» طلاب بعد از کسب تحصیلات بالا به شهرستان ها بروند و به امور مذهبی مردم بپردازند، زیرا خلأ روحانیت در شهرستان ها مشکلات زیادی به بار می آورد.

معظم له اضافه کرند: باید امتیازاتی برای این گونه افراد قائل شد، ‌اینجانب نه تنها شهریه آنها را قطع نمی کنم، بلکه دو برابر خواهم کرد و از بقیۀ مراجع محترم نیز بخواهید که آنها نیز چنین فرمایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر رفع مشکلات معیشتی طلاب و تنگناهایی آنان نیز تأکید کردند.

معظم له در پایان یادآور شدند: با توجه به آلودگی شدید فضاهای مجازی باید مراقب بود این آلودگی ها به حوزه های علمیه و طلاب جوان سرایت نکند، لذا درس اخلاق در حوزه ها باید تقویت شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور نیز گزارشی از برنامه و طرح های خود ارائه دادند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.