بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت میبد:

دغدغه محرومین و مستمندان را به یک فرهنگ تبدیل کنیم


امام جمعه موقت میبد گفت: طرح «رسم ابرار» فرهنگ الفت و ایثار را بیش از گذشته در کشور نمایان و دغدغه محرومین و مستمندان را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کند.

به گزارش میبد خبر، امام جمعه موقت میبد با تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: 25 ماه مبارک ذی الحجه مصادف است با سالروز نزول سوره انسان در شان اهل بیت(ع) که شان نزول این سوره زمانی بود که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به علت بیماری سخت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) 3 روز، نذر روزه کردند.

حجت الاسلام حسنی افزود: حضرت علی و فاطمه وقتی ادای این نذر را به جا آوردند، افطار اولین روزه خود را به مسکینی بخشیدند که به درب خانه آمده، افطار دو روز خود را به یتیم و افطار سومین روز خود را به اسیری بخشیدند.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق وقتی حضرت علی با حسنین به خانه پیامبر اسلام(ص) رفتند، حضرت مشاهده کرد فرزندان به خود می لرزند وقتی پیامبر جریان را از حضرت علی(ع) شنیدند به خانه حضرت زهرا(س) رفتند و در آن هنگام جبریل سوره  انسان را بر پیامبر(ص) نازل کرد.

وی تصریح کرد: برخی از علما و شیعیان در این ایام به پیروی از ائمه طهارین، روزه می گیرند و مبلغی را راه خدا به فقرا و مستمندان می بخشند.

وی با اشاره به طرح جدید رسم ابرار سازمان بسیج، اذعان داشت: این طرح می تواند فرهنگ الفت و ایثار را بیش از گذشته در کشور نمایان و دغدغه محرومین و مستمندان را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.