بازگشت به صفحه کامل
فرمانده کل سپاه در اجلاس سراسری اصحاب عشق:

دغدغه امنیتی نداریم ،اما دغدغه فرهنگی داریم/ جهاد فرهنگی کمتر از جهاد رزمی و دفاعی نیست


سرلشکرجعفری گفت: به عنوان کارشناس نظامی اعلام می کنم که امروز هیچ دغدغه امنیتی و دفاعی نداریم اما دغدغه فرهنگی جای آنها را گرفته است.

به گزارش "میبدخبر"به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاس سراسری اصحاب عشق با بیان اینکه هم اکنون مهمترین دغدغه رهبرفرزانه انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ است اظهار کرد: دشمنان با تمام امکانات و توان بسیج شده اند تا به انقلاب ما ضربه بزنند و این ضربه را در حوزه فرهنگ تدارک دیده اند.

وی افزود: اگر الان از ما بپرسند که دغدغه اصلی شما چیست؟ نگران چه هستید و به خاطر چه از کار و زندگی دست کشیده اید و در این عرصه جهاد می کنید؟ پاسخ و دلیل ما «حفظ انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن» خواهد بود.

سرلشکر جعفری با تاکید بر ضرورت مشخص ساختن مرزهای انقلاب اسلامی ادامه داد: مهمترین کار و وظیفه امروز ما این است که این مرزها را پررنگ و مشخص کنیم. کار اصلی ما حفاظت از مرزهای سیاسی، فرهنگی و ارزشی انقلاب اسلامی است و باید از تمام ظرفیت و توان خود در این مسیر استفاده کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از جریان انقلاب اسلامی گفت: یک زمان در محضر رهبری بودیم و ایشان تعبیر زیبایی در این زمینه داشتند؛ معظم له فرمودند «جریان انقلاب اسلامی مانند جریان آب شیرین است و این جریان در میان اقیانوس های شور و تلخ در مسیر رشد و تعالی حرکت می کند، جلو می رود و البته مرزهای خود را حفظ می کند».

وی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم که مرزهای انقلاب و غیرانقلاب دچار اختلاط شود و اگر بتوانیم مانند گذشته از این موضوع مراقبت کنیم، کار چندان پیچیده ای در ادامه مسیر نخواهیم داشت. رمزو رازماندگاری انقلاب اسلامی ما همین است که تا امروز مرزهای خود را حفظ کرده ایم؛ البته دشمن نیز با پی بردن به این مهم، درصدد ضربه زدن به ما از طریق اختلاط مرزهاست.

سرلشکر جعفری گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در دو دهه اخیر تعابیر مختلف و معناداری پیرامون نقشه های فرهنگی دشمن داشته اند که از جمله آنها می توان به شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ فرهنگی اشاره کرد ،اما ایشان در بیانات اخیر خود مساله نفوذ رابه عنوان راهبرد جدید دشمن در برابر انقلاب و نظام اسلامی مطرح کرده اند که یکی از عرصه های آن عرصه ی فرهنگی است.

فرمانده کل سپاه با پیچیده دانستن جنگ، تهاجم و نفوذ در حوزه فرهنگ افزود: جبهه اصلی امروز جبهه فرهنگی است؛ چراکه زمان و مکان مشخصی ندارد و درجای جای زندگی ما در خانه ،شهر، محیط کار و به طور کلی بیخ گوش ماست.

وی تاکید کرد: اهمیت جهاد فرهنگی در انقلاب اسلامی کمتر از جهاد رزمی و دفاعی نبوده و امروز نیاز واقعی ما در همین جبهه است. جنگ فرهنگی دائمی است و هرگز تمام نمی شود؛ تا زمانی که انقلاب اسلامی هست و تا زمانی که دشمن هست، جنگ و جهاد فرهنگی هم جریان دارد.

سرلشکر جعفری در پایان سخنانش با اشاره به ضرورت های جهاد فرهنگی اظهار کرد: در جبهه فرهنگی باید هدف گذاری های مشترک داشته باشیم و تمام برنامه ها و اقدامات ما به طور شفاف و روشن حول محور «انقلاب اسلامی» باشد؛ این یعنی برجسته سازی مرزهای انقلاب؛ یعنی همان چیزی که دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.