بازگشت به صفحه کامل
یادداشت/داوود حسین‌پور:

دعایی با سبقت از روزنامه‌های اصلاح‌طلب ۹دی را درروزنامه منتسب به ولی‌فقیه سانسور کرد!


سانسور سالگرد یکی از گسترده ترین اجتماعات انسانی در روزنامه ای صورت می گیرد که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند و مدیر مسؤول آن با حکم ولی فقیه منصوب می شود.

داوود حسین‌پور: روزنامه اطلاعات ترجیح داد تا همچون رسانه های افراطی اصلاح طلب، اخبار مربوط به سالگرد حماسه عظیم ۹ دی را سانسور کند. این روزنامه در شماره امروز خود سخنان یکی از مشاوران رییس جمهور (درباره طعنه تلویحی به سیاست‌های افزایش جمعیت) را به عنوان تیتر یک خود برگزید.


در تصویر صفحه اول شماره امروز (چهارشنبه دهم دی ۹۳) روزنامه اطلاعات هیچ اشاره ای به حماسه ماندگار ملت ایران در «۹ دی» و حتی سخنان رؤسای قوای مجریه و مقننه در این باره نشد

در حالی که دیروز و در پنجمین سالگرد حماسه تاریخی ۹ دی در جای جای کشورمان مراسم ها و تجمعات انقلابی در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه برگزار شده بود، روزنامه اطلاعات به راحتی از کنار همه این اخبار گذشت و تنها اظهارات رییس جمهور و رییس مجلس را –به صورت حاشیه ای- منتشر کرد.

با وجودی که طی دیروز و امروز روزنامه دولت (روزنامه ایران) و برخی روزنامه های اصلاح طلب همچون شرق، اعتماد، آرمان، مردم امروز، آفتاب یزد، جمهوری اسلامی، شهروند و ابتکار در صفحه اول خود اشاره هایی به «۹ دی» کرده بودند، روزنامه منسوب به ولی فقیه در صفحه اول خود هیچ اشاره ای به این حماسه نکرد. این روزنامه حامی دولت که معمولا استقبال گرمی از سخنان رییس جمهوری می کند، در شماره امروز خود برخورد سردی با سخنان ارزشی روحانی درباره ۹ دی کرد. واکنش روزنامه اطلاعات به حماسه بی نظیر ملت ایران علاوه بر اینکه از دیدگاه "فتنه‌پسندانه" گردانندگان این رسانه حکایت می کند، اقدامی غیر حرفه ای است که موجب شده تا روزنامه ای که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آن را روزنامه برتر کشور(!) می داند، مهمترین "خبر" دیروز کشور را سانسور کند و به جای آن اخبار دیگری را منتشر کند. گویا اندیشه سیاسی مدیران این روزنامه بر سبک حرفه ای آن چیره شده است.


روزنامه اطلاعات که به مدیر مسؤولی حجت الاسلام سید محمود دعایی منتشر می شود در روز نهم دی ماه هم هیچ اشاره ای به حماسه ملت ایران نکرده بود

هر چند روزنامه اطلاعات و حجت الاسلام "سید محمود دعایی" مدیر مسؤول آن عزم و جای کافی برای پوشش سخنان عناصر فتنه همچون سید محمد خاتمی را دارد، هر چند این نشریه تکریم از هنرمندان فتنه گری همچون محمدرضا شجریان را خوب بلد است، هر چند بها دادن به روشنفکران غربزده را وظیفه خود می داند اما اندکی عدالت و انصاف برای پوشش سخنان شخصیت های مهم انقلاب و حضور اقشار گسترده مردم در ۹ دی را ندارد.

گفتنی است سانسور سالگرد یکی از گسترده ترین اجتماعات انسانی در روزنامه ای صورت می گیرد که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند و مدیر مسؤول آن با حکم ولی فقیه منصوب می شود. همان ولی فقیهی که فرمود: «روز نهم دی در تاریخ ماندگار شد».


سانسور حماسه «۹ دی» در روزنامه منتسب به ولی فقیه، اوج مظلومیت «جناح مومن انقلابی» را نشان می دهد. 

منبع: جهان

انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.