بازگشت به صفحه کامل
واکنش جوکار به انتصاب فتنه گران در شرکت های دولتی؛

دستگاه های نظارتی در بررسی انتصاب افراد سابقه دار در شرکت های دولتی باید ورود کنند/قحط الرجال نیست که هیئت مدیره شرکت‌های دولتی از خارج استان منصوب می شوند


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتصاب افراد با سوابق امنیتی در یکی از شرکت های فولادی یزد گفت: در این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌های دولتی باید از وزارت اطلاعات استعلام‌های لازم برای انتصاب افراد گرفته شود و به کارگیری افراد سابقه دار کیفری به صلاح نیست.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در خصوص انتصاب افراد با سوابق کیفری در شرکت‌های دولتی گفت: ادرات و ارگان‌های دولتی قبل از انتصاب افراد و اشخاص در سمت‌های مختلف بر اساس جایگاهی که تعیین شده است باید از وزارت اطلاعات استعلام بگیرند و وزارت اطلاعات نیز باید به درخواست استعلام‌ها پاسخ دهد و دستگاه مربوطه بعد از دریافت پاسخ استعلام مجاز به بکارگیری افراد و اشخاص در پست‌های مختلف هستند.
 
وی با اشاره به انتصاب افراد با سوابق امنیتی در یکی از شرکت فولادی یزد گفت: در این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌های دولتی باید از وزارت اطلاعات استعلام‌های لازم برای انتصاب افراد گرفته شود مسئولین این شرکت باید بدانند به کارگیری افرادی که دارای سوابق کیفری و محکومیت هستند در شرکتهای دولتی به صلاح نیست.
 
جوکار با اشاره به لزوم نظارت بر شرکت های دولتی گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه متولی پاسخ‌گویی به استعلامات را بر عهده دارند؛ وظیفه نظارت را نیز بر عهده دارند و لازم است به این موضوع ورود پیدا کنند و بررسی شود چرا و چگونه این گونه افراد در شرکت‌های دولتی بکارگیری می‌شوند؟
 
نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان این که مشکلات عدیده و جدی در صنعت فولاد وجود دارد؛ افزود: کاهش و افت قیمت سنگ آهن در بازار جهانی و تاثیر گذاری آن بر بازار داخل، مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود دارد، واردات فولاد به داخل کشور، پایین بودن عوارض گمرکی آهن آلات نهایتاً شرکت‌های فولاد را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی افزود: هزینه‌های تولید فولاد افزایش پیدا کرده و امروز هم به علت رکودی که در اقتصاد وجود دارد محصول تولیدی خود را نصف قیمت به فروش می رسانند؛ این ها مشکلاتی است که صنعت فولاد کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
جوکار با انتقاد از انتخاب و انتصاب افراد غیر متخصص در شرکت فولاد تصریح کرد: لازم است شرکت‌های تخصصی و حساسی چون فولاد در بخش نیروی انسانی خود از منایع انسانی که دارای تخصص و کارآمدی لازم در زمینه مهارتی خود هستند استفاده شود.
وی درخصوص اعضای هیئت مدیره این شرکت فولادی گفت: اعضای هیئت مدیره شرکتهای دولتی و نیمه دولتی باید از افراد کارآمد و با تجربه‌ای که با صنعت فولاد آشنایی داشته و افراد دلسوزی که برای کار وقت می‌گذارند استفاده شود.
جوکار افزود: وجود افراد غیر مرتبط با صنعت فولاد در هیئت مدیره شرکت های مهم و دولتی نه تنها این افراد نمی‌توانند کارآمدی برای فولاد داشته باشند بلکه عامل بروز مشکلات زیادی در آینده برای شرکت ها خواهند بود.
عضو کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم حضور افراد بومی در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی در استان گفت: در استان نیروهای خوب، با تجربه و کارآمدی داریم که می‌توانند از آن‌ها در زمینه‌ای مختلف بهره برد از این رو لازم است چند تن از اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد از افراد داخل استان باشند مگر در استان یزد قحط الرجال است که اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی از افراد خارج استان هستند. این موضوعی است که من دلیل آن را نمی‌دانم.
 
جوکار با اشاره به مزیت‌های استفاده از افراد بومی در هیئت مدیره شرکت‌ها اظهار داشت: وجود اعضای هیئت مدیره‌ای که از تهران یا سایر استان‌ها هستند هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می‌کند. این درحالی است که افراد بومی شناخت بهتری به منابع انسانی، محیط کار و شرایط سیاسی اقتصادی استان خواههد داشت و وجود مدیران بومی در ایجاد انگیزه در کارکنان و تعامل با کارگران نیز بهتر عمل می‌کنند.
 وی افزود: متاسفانه غالب اعضای هیئت مدیره این شرکت فولادی از خارج از استان هستند و چنان چه جلساتی باشد با پرواز می آیند و می روند و اگر جلسه ای هم نداشته باشند که دیگر هیچ!!!!
 جوکار با بیان این که طرح‌های توسعه تعدادی از فولادها روی زمین مانده است افزود: اعضای هیئت مدیره این شرکت باید با توجه به برنامه‌ریزی‌های شرکت، کارها و طرح ها را جلو ببرند زیرا راکد ماند طرح های توسعه ای موجب رکود و عقب افتادگی در مجموعه فولادی می‌شود و در آینده باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.



رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.