بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در دیدار با بخشدار مرکزی میبد:

دسترسی جوانان روستایی به مسکن مناسب و ارزان، روند مهاجرت به شهر را کاهش می دهد+ تصاویر


آیت الله اعرافی سهولت دسترسی جوانان به داشتن مسکن مناسب با قیمت پایین در روستاها عاملی مهم در جهت جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر عنوان داشت.

به گزارش میبد خبر،  آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در نشستی که با حضور مسئولین بخشداری میبد برگزار شد، ضمن تبریک به محمد جواد احمدی بخشدار جدید میبد و آرزوی توفیق برای وی اظهار داشت: هنر مسئولین تنها انجام کارهای عادی و روزمره نیست ، بلکه هنر آنها این است که اقداماتی فراتر از وظایف متعارف انجام دهند.

امام جمعه میبد قرار دادن چندین کار خاص و ویژه و همچنین چند کار مشترک ، در صدر کارها برای چند سال آینده در ارتباط با بخش مرکزی و روستاها را به مسئولین بخشداری پیشنهاد کرد که می توان با همکاری و حمایتی که از طرف فرماندار، دفتر امام جمعه در میبد و نماینده مردم میبد در مجلس شواری اسلامی می شود انجام آن ها را دنبال کرد.

امام جمعه میبد در زمینه مسکن و موضوع زمین خواری نهایت سخت گیری را در ارتباط با کسانی که قلدرمابانه به زمین خوارگی و تصرف اراضی می پردازند، توصیه داشت و نیز سهیل امور و پیدا کردن راه های قانونی و گره گشایی را برای طبقات و اقشار متوسط مردمی در حوزه مسکن و شهرسازی در روستاها و شهرها متذکر شد.

وی در ادامه افزود: می توان با ایجاد مسکن مناسب با نمای خوب برای جوانان و سهولت دسترسی آنها به داشتن محل زندگی با هزینه هایی پایین در روستاها تا حدود زیادی از مهاجرت جلوگیری کرد. 

 آیت الله اعرافی در ادامه این نشست در خصوص مواردی چون اختصاص درصدی از اعتبارات به روستاها، دهیاریها و بخشداریها، حل مسائل مربوط به حریم، توسعه روستاها و اراضی کشاورزی و جایگزین کردن اراضی، کارهای انجام شده در حوزه میراث فرهنگی و لزوم توجه به میراث فرهنگی و بافت تاریخی، باغ راه میبد - یزد و همکاری هایی که در روشنایی آن انجام شده و نیز ساماندهی آن با درختکاری و ایجاد راه پیاده روی و دوچرخه سواری، مسائل ورزشی حوزه بخشداری مرکزی، مسائل مرتبط به آموزش و پرورش و ایجاد زیر ساختهای مناسب در این حوزه، دهیاریها، احداث روستاهای جدید به هم اندیشی با مسئولین حوزه بخشداری میبد پرداخت.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.