بازگشت به صفحه کامل
رصد اخبار تلگرامی؛

دروغ‌گویی 2 میلیارد دلاری دولت راست‌گویان


رسایی: دولتی‌ها بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون «دولت قبل» شاید تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت!»

رسایی: دولتی‌ها بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون «دولت قبل» شاید تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت!»

85حمید رسایی، نماینده مردم تهران در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا بر اساس حکم دیوان عالی این کشور اظهار داشت: معاون اول محترم رئیس‌جمهور به‌جای پاسخگویی درباره رفتار توهین‌آمیزی که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر پیش‌گرفته‌اند و دائماً در حال تهدید، توهین و چپاول حقوق و اموال و امکانات ملت ایران هستند، این بار هم با فرافکنی مشکلات را گردن دولت قبل انداخت.

وی افزود: آقای جهانگیری با انداختن توپ غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران در زمین دولت قبل مدعی است بی‌احتیاطی دولت قبل در خرید اوراق آمریکایی باعث شده الآن آمریکا بتواند اموال ایران را مصادره کند، درحالی‌که بهانه آقای جهانگیری اصلاً رافع مسئولیت دولت روحانی در غارت اموال ایران نیست، در ضمن اگر کار دولت قبل در خرید 2 میلیارد دلار اوراق آمریکایی بی‌احتیاطی بوده، این دولت که از ابتدای روی کار آمدنش، صدها هزار برابر سرمایه این کشور را در اعتماد به آمریکایی‌ها روی میز مذاکرات گذاشت و به تعبیر رئیس بانک مرکزی «تقریباً هیچ» به دست آورده است.

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حاکم بودن دیپلماسی التماسی، آمریکایی‌ها در آینده بیش ازاین‌دست در جیب ملت ما خواهند کرد، اینکه دولت فعلی همه مشکلات کشور را گردن دولت قبل بیندازد، پاسخ کهنه و چندش‌آوری شده و دیگر برای مردم قانع‌کننده نیست، دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون آن دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت.

دروغ‌گویی 2 میلیارد دلاری دولت راست‌گویان

دکتر رضا سراج کارشناس مسایل استراتژیک در کانال تلگرامی‌اش نوشت: پس‌ازآنکه آمریکا در یک دزدی آشکار پسابرجامی 2 میلیارد دلار (7 هزار میلیارد تومان) از دارایی‌های ایران را در یک بازی برد-برد؟! مصادره کرد، مقامات دولت راست‌گویان تقصیر را به گردن دولت قبل انداختند. جهانگیری اعلام کرد: «در دولت گذشته تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود؛ سپس 2 میلیارد دلار اوراق آمریکایی خریدند و این باعث شد که آمریکایی‌ها به راحتی این منابع را مسدود و سپس مصادره کنند.»

واقعیت را از زبان عباس عراقچی بخوانیم:

محسن رضایی وعده یارانه 100 هزارتومانی داد/ دیدار اوباما با داعشی‌ها در عربستان/ رسایی: دولت بهانه جدیدی پیدا کنند، شاید «دولت قبل» تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت!»عباس عراقچی 3 اردیبهشت 95 در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا در وین، می‌گوید: «ماجرای [2 میلیارد دلار] مربوط به پولی است که در سال 2003 سپرده‌گذاری شده است. سال 2008 به بعد درگیر مسائل قضایی و دادگاه می‌شود تا الآن بانک مرکزی طی روال قضایی چند بار فرجام‌خواهی کرده و سرانجام منجر به پایان مراحل قضایی البته از دید طرف آمریکایی و مصادره اموال شده است.»

واقعیت 2 میلیارد دلار چیست؟

در سال 2002 میلادی (1381) جرج بوش، رئیس وقت جمهور امریکا در سخنانی جنجالی، ایران را در زمره کشورهای «محور شرارت» معرفی و آشکارا ایران را به حمله نظامی تهدید کرد. متأسفانه علیرغم این تهدید آشکار نظامی، در سال 1382 بانک مرکزی دولت هشتم (اصلاحات) در اقدامی سؤال‌برانگیز درآمد معادل فروش 19 روز از نفت کشور را در سیتی بانک آمریکا سپرده‌گذاری می‌کند.

نتیجه

متأسفانه دولت راست‌گویان برای جلوگیری از پرسشگری جامعه پیرامون دزدی آمریکا و افتضاح پسابرجامی در دفاع از منافع ملی، مثل همیشه آدرس اشتباه به افکار عمومی داد.

مغلطه و دروغ 2 میلیارد دلاری برای تبرئه کدخدا!

سید یاسر جبرائیلی نیز در کانال تلگرامی‌اش درباره دزدی 2 میلیاردی می‌نویسد: مغلطه‌ای که تیم عملیات روانی دولت درباره ماجرای غارت دو میلیارد دلار اموال ایران در آمریکا ساخت و پرداخت تا واشنگتن را از این غارتگری تبرئه کند، این بود که گویی حکم به مصادره اموال ایران دقیقاً مربوط به همان 2 میلیارد دلاری است که ایران از آمریکا اوراق قرضه خریداری کرده و اگر این خرید انجام نمی‌شد، اساساً مصادره‌ای در کار نبود! واقعیت اما این است که ایران حدود 12 میلیارد دلار دارایی مسدود شده در آمریکا دارد و اگر آن 2 میلیارد دلار اوراق قرضه نیز خریداری نمی‌شد، هرچند یک اشتباه راهبردی و لازم‌المحاکمه است، راهزنان آمریکایی از دارایی‌های دیگر ایران برداشت می‌کردند. دولت یازدهم اما به‌گونه‌ای برخورد کرد که گویی حکم مصادره، ویژه اوراق قرضه موردبحث صادرشده است!

نکته تأسف‌بارتر، توسل دولتمردان یازدهم به یک دروغ بزرگ در این ماجرا بود. در شرایطی که افکار عمومی و بسیاری از نخبگان درباره زمان و عوامل خرید 2 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا اطلاع کافی نداشتند، آقایان راست‌گو خرید این اوراق را وفق مکتب فکری خاصی که در درک و تبیین ریشه مشکلات دارند، به دولت سابق نسبت دادند. آقای ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق ایران در ایتالیا اما پرده از این دروغ بزرگ برداشت و فاش کرد که این خرید اوراق قرضه آمریکا، در زمان کدخدا دوستان دیگری به نام دولت اصلاحات انجام شده است نه در دولت‌های نهم و دهم!

دیدار رییس آستان قدس با جمعی از ساکنان مناطق محروم حاشیه شهر مشهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد با جمعی از ساکنان این مناطق دیدار کرد. عکس‌های از این دیدار در کانال تلگرامی ایشان منتشرشده است که در گروه‌های مختلف بازنشر زیادی داشته است.

محسن رضایی وعده یارانه 100 هزارتومانی داد/ دیدار اوباما با داعشی‌ها در عربستان/ رسایی: دولت بهانه جدیدی پیدا کنند، شاید «دولت قبل» تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت!»

 

یارانه صدهزارتومانی، شعار یا واقعیت؟

محسن رضایی وعده یارانه 100 هزارتومانی داد/ دیدار اوباما با داعشی‌ها در عربستان/ رسایی: دولت بهانه جدیدی پیدا کنند، شاید «دولت قبل» تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت!»کانال تلگرام محسن رضایی پس از انتشار مصاحبه وی با خبرگزاری ایسنا و مطرح‌شدن شعاری بودن بحث یارانه صدهزارتومانی از برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت کوتاهی در این زمینه کرد.

وی درباره یارانه صدهزارتومانی نوشت: محسن رضایی نه‌تنها شعاری بودن یارانه صدهزارتومانی را رد کرد، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها و کمک به قشرهای کم‌درآمد، صد هزار تومان شدن یارانه‌ها را یک امر لازم دانست. مبلغ چهل‌وپنج هزارتومانی که به هر فرد یارانه پرداخت می‌شود، امروز کمتر از نصف آن در سال 89 یعنی سال شروع هدفمندی یارانه‌ها ارزش دارد، به عبارتی به لحاظ ارزش خرید و با احتساب نرخ تورم سالیان گذشته پرداخت مبلغ صد هزار تومان امروز کمابیش ارزش خرید همان مبلغ 45 هزار تومان سال 89 را دارد. از طرفی دیگر قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین و گازوییل هم دو برابر گذشته شده است.

اکنون اگر این داده‌های بدیهی را در کنار مصوبه و اقدام اخیر مجلس مبنی بر حذف سه دهک یعنی نزدیک به بیست‌وچند میلیون نفر از دریافت یارانه قرار دهیم معلوم می‌شود دولت می‌تواند به هر فرد ایرانی (پنجاه‌وپنج میلیون نفر) مبلغ صد هزار تومان پرداخت کند تا در کنار سایر سیاست‌ها این طرح را برای تعدیل نابرابری درآمدی و کاهش ضریب جینی بکار گیرد.

اوباما: در ریاض با صاحب نفوذان داعش در لیبی ملاقات کردم!

دکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرامی‌اش درباره دیدار اوباما با برخی از اعضای داعش می‌نویسد:

رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعتراف عجیبی کرد و مسئله مهمی را لو داد. او می‌گوید در سفر اخیر به عربستان باکسانی که بر روی داعش در لیبی نفوذ دارند ملاقات کردم و به آنان گفتم به دولت وحدت ملی لیبی فرصت دهید. نکته مهم اعتراف به حضور عقبه داعش در ریاض است و اینکه ایشان ابایی از جلسه با رهبران داعش ندارد. وان را رسانه‌ای هم می‌کند




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.