بازگشت به صفحه کامل
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد

درستی اعتقاد دیرینه یزدی هادر خصوص رابطه مستقیم بیماری ها با بارندگی/مردم آنفلوآنزا را جدی بگیرند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درخصوص رابطه بارندگی با کاهش بیماری ها هم گفت: قطعا باران درکاهش ترکیبات آلاینده و گازهای آلوده اثر گذار است چرا که این ترکیبات در اثر بارندگی در زمین رسوب می کند.

به گزارش میبد خبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با یزدرسا؛ با اشاره به سردی هوا ورابطه آن با شیوع بیماری های ویروسی گفت: بیماری های ویروسی و به ویژه آنفلوآنزا در فصل سرد سال از سرعت انتشار بالایی برخوردار است و به همین دلیل به مردم عزیز استان توصیه می شود ضمن رعایت نکات بهداشتی و استفاده ازماسک، در صورت ابتلا به این بیماری تا بهبودی کامل از منزل خارج نشوند.

دکتر محمد حسن لطفی رعایت فاصله یک متر با افراد آلوده ،عدم استفاده از وسایل فرد بیمار در ایام بیماری،استفاده افراد سالخورده،کودکان،افراد دیابتی و بیماری های قلبی عروقی از واکسن آنفلوآنزا را ازجمله اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا دانست.

لطفی در ادامه هزینه تهیه واکسن آنفلوآنزا را 240هزار ریال عنوان  کرد و از گروه های هدف خواست نسبت به تهیه واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با توجه به تقلیل آب بدن  توسط بیماری  آنفلوآنزا آب به بیماران توصیه کرد از غذاهای نرم گرم نظیر سوپ و مایعات استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درخصوص رابطه بارندگی با کاهش بیماری ها هم گفت: قطعا باران در کاهش ترکیبات آلاینده و گازهای آلوده اثر گذار است چرا که این ترکیبات  در اثر بارندگی در زمین  رسوب می کند.

انتهای پیام/ح

یزد امروز



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.