بازگشت به صفحه کامل
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش میبد در گفت و گو با میبد خبر

درخشش نوجوانان میبدی در مسابقات قرآنی


فلاخ در گفتگو با میبد خبر با اشاره به موفقیت دانش آموزان در طرح استانی نور گفت: در سال گذشته با اجرای این طرح مقام اول استانی را از آن خود کردیم و در بین 20 نفر حافظ کل قرآن 17 نفر میبدی بودند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش میبد با تشریح عملکرد این معاونت، کل آمار مدارس میبد را 140 مدرسه برشمرد و درخصوص آمار نیروی انسانی گفت: در سالهای 89 تا 91 کارشناسان فرهنگی هنری، قران و عترت، تربیت بدنی، بهداشت و مروج سلامت، مشاوره و مسوول کانون سازمان دانش آموزی از جمله نیروی انسانی این معاونت بودند اما در سال تحصیلی جاری کل کارشناسان در دو بخش کارشناسی فرهنگی، هنری، مشاوره، سازمان دانش آموزی، و قرآن عترت، اولیا و فوق برنامه تجمیع شدند.

وی ضمن اعلام آمار مربیان پرورشی دربین سالهای 89 تا 91 گفت: مطابق نُرمی که در سالهای گذشته داشتیم برای هر 4 نفر یا 5 نفر دانش آموز یک ساعت کار تربیتی تخصیص داده می شود اما هم اکنون به ازای هر  10 نفر یک ساعت تعلق می گیرد در صورتی که در مجتمع های روستایی فقط یک معاون تربیتی در هر 10 ساعت تعلق می گیرد.

فلاح با بیان اینکه نیروی انسانی در بخش مشاوره تغییری نکرده است از بهره برداری هسته مشاوره در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به ارتباط هرچه بیشتر اداره آموزش و پرورش با ادارات و دستگاههای شهرستان گفت:

اداراتی چون بهزیستی، حوزه علمیه خواهران، فرهنگ و ارشاداسلامی، شبکه بهداشت و درمان، تبلیغات اسلامی،  اوقاف  و امور خیریه با اداره آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته اند. و با برگزاری کلاسهای مهارتهای زندگی، هماهنگی با خانواده های دانش آموزان در خصوص بهداشت و درمان دانش آموزان، برگزاری کلاسهای هنری، اقامه نماز جماعت در 94 مدرسه و بکارگیری مبلغ و مبلغه در مدارس کمک شایان توجهی به اداره آموزش و پرورش کرده اند.

در ادامه ارائه گزارش عملکرد این معاونت اظهار داشت: یکی دیگر از طرح های ابتکاری آموزش و پرورش اجرای طرح خودگردان مراسم صبحگاه است بدین صورت که یک روز مراسم صبحگاه تنها مخصوص دانش اموز باشد. تا از این طریق دانش آموزان از سنین پایین مهارت های اجتماعی و قدرت سخنوری را کسب نمایند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری برنامه های شب و عصر شعر با همکاری مردم محلات مختلف و هیئت امنای مساجد در خصوص تشکیل کلاسهای قرآنی گفت: در سال گذشته کلاسهای قرآنی در  62 کلاس و 40 آموزشگاه برگزار شد؛ اما متأسفانه امسال با برگزاری چنین کلاسهایی درقالب 20 سهمیه تعداد آن کاهش یافت اما ما تعداد کلاسها و مدارس محل برگزاری را افزایش دادیم.

فلاح در ادامه افزود: در کنار برگزاری این کلاسها، طر ح حفظ قرآن با سه بار تکرار در مدارس اجرا می شود و تمامی دانش آموزان با حضور در مراسم صبحگاه به قرائت قرآن با سه بار تکرار می پردازند. وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان در طرح استانی نور گفت: در سال گذشته با اجرای این طرح مقام اول استانی را از آن خود کردیم و در بین 20 نفر حافظ کل قرآن 17 نفر میبدی بودند، در حفظ 20، 10، 6 و سه جزء قرآن کریم مجدداً شهرستان میبد رتبه اول را کسب نمود اما در بخش یک جز قرآن کریم دانش آموزان میبدی  رتبه چهارم را از آن خود کردند. البته ناگفته نماند این مسابقات در حالی برگزار شد که در آستانه برگزاری امتحانات بودیم.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل اتاق فکر که متشکل از از مدیریت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و کارشناسان فرهنگی می باشد، موفقیت تشکیل چنین اتاق فکری در آموزش و پرورش شهرستان را برشمرد و ضمن تشریح برگزاری کلاسهای اوقات فراغت گفت: کانون شهید رجایی در تابستان امسال برنامه ای تحت عنوان جوانه ها را اجرا کرده است که  کلاسهای متنوعی از جمله افلاک نما و نجوم شناسی، دومینو، کار با گل، کامپیوتر جوانه ها، و همچنین اجرای برنامه های قرانی برگزار کرده است.

فلاح ضمن اشاره به کسب مقام های برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش آموزان میبدی گفت: در سال گذشته در بین 3500 نفر دانش آموز این مسابقات برگزار کردیم؛ در مرحله شهرستانی از بین 3500 نفر 1427 دانش آموز در رشته های مختلف چه قرانی چه فرهنگی رتبه کسب نمودند سپس در مرحله استانی از این تعداد 121 دانش آموز در استان به مرحله کشوری راه یافتند و برگزاری چنین مسابقاتی در سطح کشوری 5 نفر از استان های مختلف از جمله یزد و شهرستان میبد در رشته فیلم کوتاه یک نفر رتبه اول کشور کسب نمود. همچنین در مسابقات قرآن و اذان ، حفظ قرآن در مقطع راهنمایی، و نهج البلاغه رتبه یک کشوری را از آن خود کردیم.

همچنین فلاح در جمع خبرنگاران اجرای طرح همیار معنوی،  آشنا کردن مربیان و معلمان  با پست الکترونیک و میکس فیلم،  برگزاری برنامه هایی از جمله اوقات فراغت، انتخابات شورای دانش آموزی، شرکت در نمازجمعه به پیشنهاد دانش آموزان، برگزاری جشن تکلیف دختران و پسران، اجرای طرح گردشگری و بازدید از ابنیه فرهنگی و تاریخی شهرستان و استان، ترویج بحث مرجع شناسی بین کلاس سوم راهنمایی پسرانه و سوم ابتدایی دخترانه، اجرای طرح مطالعه، برگزاری 26 نمایشگاه با موضوعات مختلف را از دیگر فعالیتهای آموزش و پرورش در حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.