بازگشت به صفحه کامل


درخشش عکاسان میبدی در اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی+ گزارش تصویری


آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی "حسینیه ایران" شامگاه چهارشنبه 26 آذر ماه در حسینیه سفید اشکذر در حالی به کار خود پایان داد که عکاسان میبدی در این دوره از سوگواره خوش درخشیدند.

آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی "حسینیه ایران" شامگاه چهارشنبه 26 آذر ماه در حسینیه سفید اشکذر برگزار شد.

به گزارش میبدخبر: دبیر اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی "حسینیه ایران" با بیان این مطلب گفت: توزیع فراخوان سوگواره قبل از ماه محرم آغاز شد و تا 10 آذرماه که آخرین مهلت ارسال آثار بود بیش از 1500 اثر از عموم مردم و هنرمندان عکاس کشور به دبیرخانه سوگواره رسید.

ابوالقاسم ابوترابی زارچی با اشاره به ثبت نام 285 هنرمند در سامانه افزود: از این تعداد 190 هنرمند آثار خود را ارسال کردند که آثار 10 نفر مرتبط با عزاداری یزد نبود و در نهایت آثار 180 نفر به مرحله داوری راه یافت.

 وی ادامه داد: بیش از 1500 اثر در بخش های حرفه ای و آماتور از 150 هنرمند یزدی و 30 هنرمند از استان های تهران، البرز، فارس، خراسان های رضوی و شمالی، خوزستان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمان توسط هیأت داوران متشکل از محسن راستانی، رومین محتشم و سید ناصر مهین طاهری در دو مرحله داوری شد.

گفتنی است بر اساس نظر داوران 40 عکس برتر برای برپایی نمایشگاه انتخاب شده اند که از این میان 5 اثر مربوط به عکاسان میبدی است.

لازم به ذکر است آقای عمادالدین زارع مهرجردی با دو اثر در بخش حرفه ای به مقام دومی دست یافت. و همچنین در بخش آماتوز نیز خانم فاضله غنی پور با یک اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین آثار آقایان الیاس دهقانی و سید یحیی طباطبایی از میبد نیز به جمع 40 اثر برگزیده از 1500 اثر راه یافت.

 

رای شما
میانگین (5 آرا)
The average rating is 3.2 stars out of 5.