بازگشت به صفحه کامل
رئیس دانشگاه حائری میبد در پاسخ به پرونده نشریه «کتاب قیّم»:

دانشگاه یزد، دسترسی میبد به سامانه نشریات را بسته است


دکتر کلانتری در رابطه با موضوع نشریه «کتاب قیّم» ابراز امیدواری کرد، با درایت ریاست دانشگاه یزد این نشریه نیز همانند بقیه اموال به میبد واگذار شود.

به گزارش میبد خبر، درخواست نشریه کتاب قیّم برای دانشکده الهیات میبد از سال ۸۵ مطرح بود که در روزهای پایانی سال ۷۸ و بلافاصله بعد از استقلال به طور جدی تر پیگیری و در نهایت در سال ۸۹ مجوز آن صادر شد و محل دفتر نشریه دانشکده الهیات میبد تعیین گردید و تمام مسائل مربوط به آن در شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات میبد مطرح و تصمیم گیری شد، به گونه ای که مدیر مسئول و سردبیر نیز توسط شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده مستقل الهیات میبد انتخاب و معرفی گردید؛ حتی مجوز علمی- پژوهشی آن نیز با پیگیری تک تک اعضای هیات علمی و مسئولین میبد بویژه امام جمعه محترم شهرستان اخذ گردید.

اما پس از انفکاک کامل دانشگاه آیت الله حائری میبد از دانشگاه یزد، این نشریه به بهانه ی اینکه "مجوز ارشاد به نام دانشگاه یزد صادر شده"،  مسئولین دانشگاه یزد تلاش هایی در جهت تغییر هیات تحریریه و اختصاص محلی برای دفتر نشریه در دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد انجام دادند.

 رئیس دانشگاه میبد در این باره تصریح کرد: همانطور که میدانیم مجوز استخدام اساتید دانشگاه میبد از طرف دانشگاه یزد صادر شده و حتی بسیاری از اموال دانشگاه میبد نیز برچسب بیت المال دانشگاه یزد را دارند و قطعا این منطقی نیست که همه ی اموال و مجوزها به دانشگاه میبد واگذار شده ولی برای مجوز نشریه کتاب قیّم استثناء قائل شوند و این دستاورد علمی مصادره شود.

وی اظهار داشت: ما در مرحله ی اول بنا بر همکاری و تعامل داریم ولی اگر این همکاری جواب نداد در مرحله دوم از طریق مراجع قانونی در وزارت ارشاد اسلامی پیگیری خواهیم کرد. دکتر کلانتری ابراز امیدواری کرد با درایتی که از ریاست دانشگاه یزد سراغ دارم، این نشریه نیز به دانشگاه میبد واگذار شود چراکه از نظر حقوقی هم امکان انتقال این نشریه از میبد وجود ندارد.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.