بازگشت به صفحه کامل
ستاره‌های گمنام؛

خودش را به شهادت نزدیک می‌دید


«محمدتقی محسنی‌فر» در سال ۱۳۳۷ در میبد یزد متولد شد. از همان اوان کودکی به مسائل و آداب مذهبی علاقه پیدا کرد و این ویژگی پاک را با شرکت در نماز جماعت و شرکت در سخنرانی‌ها و مجالس مذهبی پرورش داد.

به گزارش میبد خبر، «محمدتقی محسنی‌فر» در سال ۱۳۳۷ در میبد یزد متولد شد. از همان اوان کودکی به مسائل و آداب مذهبی علاقه پیدا کرد و این ویژگی پاک را با شرکت در نماز جماعت و شرکت در سخنرانی‌ها و مجالس مذهبی پرورش داد.

در دوران مبارزات انقلاب، با پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات به مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداخت. یک بار به همین جرم دستگیر شد، ولی چون ساواک مدرکی از وی نداشت، آزاد شد.

محسنی‌فر جزو نخستین کسانی بود که به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. زمانی که محمدتقی قصد ورود به سپاه داشت مکرر می‌گفت: «با پوشیدن این لباس هر آن امکان دارد که توسط ضدانقلاب کشته شوم و من آماده شهادت هستم.»

جنگ تحمیلی که آغاز شد، به مناطق عملیاتی شتافت و به جهت آمادگی جسمی و نظامی، به عنوان فرمانده گروهی از پاسداران مستقر در مرز «شلمچه ـ خرمشهر« انتخاب شد. از آنجایی که پاسداری را فقط در بعد نظامی نمی‌دید از خدمت به روستائیان و انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز غافل نشد.

او یک مرتبه مجروح شد و پس از بهبودی به جبهه بازگشت. هر لحظه خود را به شهادت نزدیک می‌دید تا سرانجام ۱۰ مهر ۵۹ در حالی که پس از چند روز حضور در خط مقدم جبهه شلمچه و خرمشهر به مقر سپاه بازگشته بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.