بازگشت به صفحه کامل
با پادرمیانی فرمانداری:

خطری که "موقتاً " از سر کارگران یکی از کارخانجات کاشی میبد گذشت!!!


از 28 اسفند سال گذشته زمزمه لغو قرارداد 40 نفر از کارگران " بومی و با سابقه " یکی از کارخانجات کاشی و سرامیک میبد به سر زبان ها افتاد، که با تجمع کارگران و پادرمانی فرمانداری، این موضوع "فعلا" منتفی شد.

به گزارش میبد خبر، مسئولین یکی از کارخانجات کاشی و سرامیک میبد، از اوایل سال 93 تصمیم بر اخراج تعدادی از کارگران « بومی» این کارخانه گرفتند، موضوعی که تعطیلات نوروزی سال گذشته را برکام کارگران تلخ کرد، ولی با پیگیری های شورای کارگران و تشکیل جلسات متعدد با حضور مسئولین مربوطه، موضوع به طور موقت مرتفع گردید و کارگران با قرارداد های ماهیانه به کار خود مشغول شدند.

اما در اواخر سال گذشته و درست زمانی که همه خود را مهیای نوروز و تعطیلات میکردند، تصمیمی عجیب بازهم تعطیلات نوروزی دیگری را بر کام کارگران این کارخانه تلخ کرد، تصمیمی که نتیجه ی آن اخراج 40 نفر از کارگران «باسابقه و بومی» بود، تصمیم از این قرار بود که به بهانه ی نیروی کاری اضافه، قرارداد 40 نفر از کارگران تمدید نشود.

صبح روز پنجم فروردین کارگرانی که پس از سالها سابقه و فعالیت در این مجموعه اجازه ورود به کارخانه را نداشتند با تجمع در جلوی درب ورودی، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند.

خبرنگار میبد خبر در حاشیه این تجمع پای درد دل برخی از کارگران نشست، گلایه ی اصلی آنها از اداره کار بود که با وجود بروز همین مشکل در سال گذشته و علی رغم اینکه در صورتجلسه سال گذشته قول رفع این مشکل را تا بیست روز آینده داده بودند ولی از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

گلایه ی دیگر کارگران از نبود هیچ قانونی برای حمایت از آنها بود، که برخی از آنها باوجود سابقه 17 ساله در این کارخانه، هنوز قرارداد ماهیانه با آنها بسته شده و درست دو روز مانده به نوروز حکم عدم امضای قرارداد جدید با  آنها صادر میشود.

موضوع توسط شورای کارگران کارخانه پیگیری شد و پس از تشکیل کمیسیونی در فرمانداری، تصمیماتی دال بر ادامه فعالیت کارگران و البته با قرارداد " ماهیانه " گرفته شد و این مشکل فعلا مرتفع گردید ولی همچنان نگرانی ها از بروز مشکلات مشابه در ادامه وجود دارد.

« به دلیل عدم اجازه مسئولان در عکسبرداری این تجمع، قبلا از کیفیت پایین تصویر منتشر شده پوزش میطلبیم. » 




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


مهدی
سلام
چند ماه پیش در یکی از کارخانه ها مشغول به کار شدم.پس از مدتی که اصلا از محیط اسفبار آنجا راضی نبودم اجازه نمی دادند که قراردادم را تمدید نکنم!
هرچه اصرار کردند من تمدید نکردم.آنها هم در عوض بیمه بنده را رد نکردند.به اداره کار مراجعه کردم که خیلی شوکه شدم چون آنها کاملا طرف کارخانه را می گرفتند در صورتی که قانون اینطور نبود.
باور کنید بعضی کارخانه ها تبدیل شدند به محیط برده داری. حق نداری در مقابل هر ظلمی هیچ حرفی بزنی.اگر حرفی بزنی فردا کارت ورودی نداری و پشت در باید بمانی. به همین سادگی.جالب نیست؟
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۵۶