بازگشت به صفحه کامل

خشکسالی‌ها حیات‌ «بز ندوشن» را با خطر روبه‌رو کرده است


فرماندار میبد با اشاره به اینکه خشکسالی در شهرستان میبد حالت شدید و وحشتناک به خود گرفته، گفت: خشکسالی‌های شدید حیات گونه "بز ندوشن" را با خطر روبرو کرده است.

به گزارش میبد خبر، حسین فلاح در آیین افتتاحیه خط انتقال آب به ندوشن و روستاهای در مسیر این طرح، با اشاره. به اینکه بحث آب مهمترین بحث در استان یزد و شهرستان میبد است، اظهار داشت: در حال حاضر میبد یکی از کم‌آب‌ترین شهرستان‌های یزد به حساب می‌آید و واقعا هیچ عبارت دیگری جز وحشتناک نمی‌توان برای خشکسالی‌های این شهرستان بیان کرد.

فرماندار میبد تصریح کرد: یکی از بهترین مراتع استان و کشور در ندوشن بود و بز ندوشن زبانزد عام و خاص بوده ولی متاسفانه این خشکسالی‌ها واقعا مردم را درمانده کرده و تعداد بزها را بسیار بسیار کم کرده است. خشکسالی‌ها در میبد و ندوشن به حدی است که الان در مراتع ندوشن به دلیل کم بود آب، با مشکل شدید در ارتباط با ادامه حیات بزهای معروف ندوشن داریم.

فلاح فاضلاب را موضوع مهم دیگر شهرستان میبد  دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم بحث پرورش دام را ادامه دهیم، لازم است که به بحث فاضلاب و بازچرخوانی آب توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمد جوادی امام جمعه ندوشن هم در این مراسم با اشاره به مشکلاتی که این منطقه به‌دلیل خشکسالی‌های پیاپی دارد، گفت: متاسفانه خشکسالی الان به صورتی است که چاه به عمق بیش از 100 متر هم در ندوشن حفر می‌شود و به آب نمی‌رسیم.

وی انتقال آب به ندوشن را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: خوشبختانه الان همان آبی که مردم مرکز یزد از آن بهره‌مند‌ند در اختیار مردم ندوشن قرار گرفته است. با وجودی که ندوشن و برخی از روستاهای اطراف این شهر با این پروژه از آب شرب مناسب بهره‌مند می‌شوند، لازم است که نسبت به آبرسانی به دیگر روستاهای این منطقه هم تلاش لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

تسنیم




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.