بازگشت به صفحه کامل

خانه باغ امامی در میبد مرمت و بازسازی می شود


در راستای اجرای طرح حمایت از مالکین بناهای تاریخی، خانه باغ تاریخی امامی میبد مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش میبد خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد گفت: خانه باغ امامی میبد در بخش قدیمی میبد و در روستای بدرآباد قرار گرفته یکی از کم نظیر ترین خانه باغ های شهرستان میبد که قدمت آن به اوایل دوران صفویه باز می گردد و از نظر قدمت یکی از با ارزش ترین بناها می باشد که هنوز هم پابرجا است.

مشتاقیان افزود: خانه امامی دارای صفه ای با طاق و تویزه بلند است و بالا خانه های آن به مانند دو بازوی مقاوم در دو طرف دو صفه در برگیرنده بنا هستند.

وی در خصوص ارزش تاریخی این بنا گفت: این بنا دارای زیرزمینی ارزشمند و منحصر به فراست که متاسفانه تخریب های زیادی آن را در بر گرفته است.

مشتاقیان افزود: در راستای اجرای ماده پنجم قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹ و به منظور حمایت از مالکان و دارندگان و بهره برداران آثار تاریخی این بنا مرمت و بازسازی می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در خصوص مرمت های صورت گرفته در این بنای تاریخی افزود: اهم مرمت صورت گرفته در این بنا شامل طاق و تویزه بالا خانه، کاه گل قسمت هایی از بام و احیای فضاهای نیمه باز و پی بری و پی بندی دیواره های فرسوده است که هنوز هم نیازمند مرمت دوباره دارد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.