بازگشت به صفحه کامل

گزارش/

حمایت عجیب رسانه‌های بیگانه از سخنان روحانی در مورد شورای نگهبان+تصاویر


وی طی دو ساله اخیر بارها با بیان جملاتی شگرف و فراتر از قوانین نشان داده که به احتمال زیاد ایشان نه یک حقوق دان، بلکه شخصی است که حتی نسبت به قوانین جاری کشور که حدود اختیارات نهاد ها و قوات نظام اسلامی را معین کرده است کمترین اطلاعی نیز ندارند و ممکن است این بزرگوار تمامی صحبت های خود را بر مبنای قوانین اسکاتلند ابراز میدارند.

به گزارش میبدخبر به نقل از راه دانا ، اظهارات خطرناک و البته مسبوق به سابقه حسن روحانی رئیس دولت یازدهم که می توان آن را تفسیری شاذ و هجمه ای در راستای تلاش های بیش از 30 ساله  رژیم های نامشروع صهیونیستی و ابزار رسانه ای آنان جهت چالش درون نظام مقدس اسلامی بوسیله عناصر داخلی دانست.

وی طی دو ساله اخیر بارها با بیان جملاتی شگرف و فراتر از قوانین نشان داده که به احتمال زیاد ایشان نه یک حقوق دان، بلکه شخصی است که حتی نسبت به قوانین جاری کشور که حدود اختیارات نهاد ها و قوات نظام اسلامی را معین کرده است کمترین اطلاعی نیز ندارند و ممکن است این بزرگوار تمامی صحبت های خود را بر مبنای قوانین اسکاتلند ابراز میدارند.

 

سابقاً نیز حسن روحانی طی اظهارنظری در مورد رفراندوم بدون نظرخواهی از مجلس شورای اسلامی بیان داشته بود:مجلس شورای اسلامی سر جای خودش اهلاً و سهلاً سر جای خودش محفوظ ما هم احترام میزاریم، رای بدن قانون بگذرونند"برای یک بار هم که شده، درباره مسئله بسیار مهم که ممکن است اختلافی هم باشد... [مسئله‌ای که] برای همه اهمیت دارد و در زندگی همه تاثیرگذار است، نظر مستقیم مردم پرسیده شود."

 


در جدیدترین نظرات حسن روحانی وی با هجمه به نهاد انقلابی شورای نگهبان، برای این نهاد مقدس حدود اختیاراتی را تعیین کرده و همچنین با بیان برخی از مطالب خطرناک، خوراک مطلوبی را برای رسانه های ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران آماده و در اختیار قرار دادند.

این چنین است که شخص حسن روحانی باید به این سوال جواب دهد که زمانی که حضرت امام عظیم الشأن خمینی کبیر(س) این چنین خط و ملاکی را ترسیم کرده اند که: «باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو و یا دولت خارجی چه می گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است.» (صحیفه امام، ج18، ص242) و «خطر بزرگ ـ که امروز احتمال می رود که برای ما باشد ـ این است که یک وقت ملت از حکومت برگردد. امریکا هر چه به حکومت فحش بدهد، و یا به افراد فحش بدهد، پیش مردم، اینها معتبر تر می شوند، و از آن طرف منحرفین هرچه شما را بدگوئی کنند برایتان بهتر است.

مصیبت آن وقت بود که از شما تعریف کنند». (صحیفه امام، ج17، ص250) و «توقع نداشته باشید که آن ها از ما تعریف کنند، اگر آن ها از من طلبه و شما تعریف می کردند، ساقط می شدیم.» (صحیفه امام، ج17، ص35) و «اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه های امریکا از ما تعریف کند، آن وقت است که باید مردم بگویند، قضیه چیست؟» (صحیفه امام، ج9، ص527) و همچنین ولی امر مسلمین و مستضعفین جهان حضرت امام خامنه ای(اروحنا فداه) نیز در این باره میفرمایند:  باید از هر کار و اقدامی که موجب پایکوبی و جنجال دشمنان می شود، و دوستان را نیز ناراحت می کند، پرهیز شود.

حسن روحانی که تائید صلاحیت خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را مدیون بازنگری مجدد و ارفاق کریمانه ی شورای محترم نگهبان است، باید به این نکته واقف آید که اعضای محترم این شورای راهبردی که سالهاست خاری سوزش آور برای دشمنان اسلام و مسلمین و انقلاب مقدس اسلامی بوده اند، با خداوند متعال و ولی امر مسلمین و مستضعفین جهان عهدی جانانه بسته اند و تسلیم فشارهای عده ای معدود که در کسب رضایت کدخدا شهره عام و خاصند، نخواهند شد.


آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب هم در باب اهمیت ایجاد شورای محترم نگهبان و حمایت حضرت امام خمینی(س) ازین نهاد انقلابی فرمودند: "بنابراین اصل ایجاد شورای نگهبان در قانون اساسی، یک کار ضروری و لازم و کاملاً متین و حکیمانه بود. امروز هم هرچه بیشتر پیش میرویم، به اهمیت حضور شورای نگهبان بیشتر پی میبریم. شواهد متعددی از همه طرف برای انسان روشن میکند که چه فکر درستی بود گذاشتن این شورا در قانون اساسی، و چه لطف بزرگی کرد خدای متعال برای این کار، و امام بزرگوار ما که اینطور محکم در مقابل شبهات ایستادند و از شورای نگهبان دفاع کردند؛ ایشان چه کار بزرگی را انجام میدادند و در نظر داشتند"

به نظر می آید با توجه به اظهارات حسن روحانی نکاتی روشنگرایانه را باید بیان کرد:
1- درباره نقش و جایگاه شورای نگهبان در برگزاری انتخابات باید گفت بر اساس اصل 99 قانون اساسی اعلام نظر درباره صلاحیت نامزدها برعهده این نهاد است و این نظارت نیز از نوع استصوابی است. وظیفه نظارتی هیئت‌های اجرایی نیز در طول وظیفه شورای نگهبان و زیرمجموعه آن است.
2- دولت و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند خود را مفسر قانون اساسی بداند چرا که این وظیفه براساس اصل 98 قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است.
3- برخلاف اظهارات رئیس دولت درباره دوره اول مجلس شورای اسلامی، این دوره نیز بدون نظارت تشکیل نشده بود. اگر چه در آن زمان هنوز نهاد شورای نگهبان شکل نگرفته بود اما اعضای شورای انقلاب که منصوبین حضرت امام(س) بودند بر چگونگی و روند انتخابات برگزاری آن نظارت داشتند.


در پایان لازم میدانم رئیس دولت را به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(س) ارجاع داده و این مهم را نیز به اطلاع ایشان برسانم که مردم شریف،شهید پرور و ولایی ایران اسلامی در کنار شورای محترم نگهبان به عناصر معلوم الحالی که سودای فتح خانه  ملت را برای اجرای فتنه های دیگری در ذهن کثیف خود می پرورانند اجازه جولان نخواهند داد.

حضرت امام عظیم الشأن خمینی کبیر(س) فرمودند:و من تکرار می‌کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.(جلد 14 صحیفه صفحه 370)

 

انتهای پیام/ص
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.