بازگشت به صفحه کامل

فعال اقتصاد مقاومتی در میبد مطرح کرد؛

حمایت از مشاغل خرد و خانگی، میانبری برای رشد و توسعه اقتصادی


فعال اقتصاد مقاومتی در شهرستان میبد، حمایت دولت از مشاغل خرد و خانگی را به مثابه میانبری برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی دانست.

به گزارش میبد خبر به نقل از فارس، یکی از مولفه‌های سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، توجه و حمایت از مشاغل خرد و خانگی است. این مهم می‌تواند در صورت تحقق بسیاری از مشکلات موجود در کشور در زمینه تولید و بیکاری را سروسامان داده و باعث شود تا با توانمند سازی اقشار مختلف زمینه اشتغال پایدار در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.

در همین راستا بر آن شدیم تا با یکی از نمودهای این تفکر مصاحبه‌ای داشته باشیم تا از کم و کیف موضوع و اهمیت آن آگاه شویم. عزیزه کارگر بیده یکی از همین افراد است که سعی کرده است با تکیه با هنر دست خود و حمایت کوچک بخش دولتی برای خود و همشهریانش اشتغال ایجاد کرده و سهمی در تولید و اشتغال این مرزوبوم داشته باشد.

این هنرمند فعال بیان داشت: از سال 94 بنا بر علاقه‌ای که به خیاطی داشتم، کار خود را شروع کردم و از طرف خانواده و مخصوصاً خواهرم مرا حمایت کرد و چون قبلاً در منزل کار می‌کردم، خانواده در حال حاضر با کار کردن من مشکلی ندارند.

وی با اشاره به اشتغال ده نفر در این کارگاه تولیدی با شش دستگاه چرخ‌خیاطی تصریح کرد: چون می‌خواستم یک دستگاه چرخ‌خیاطی اضافه کنم، تصمیم گرفتم از بانک کارآفرین وام تهیه کنم و به بنده پیشنهاد کارگاه تولیدی را دادند.

این فعال اقتصاد مقاومتی میبدی بابیان اینکه میزان تولید و فروش بستگی به ایام فصل سال دارد افزود: بیشترین فروش را در ایام نوروز و روزهای مناسبتی داریم و گاهی اوقات هم تولید و بازار خوبی نداریم و بازار راکد است.

کارگر بیده ادامه داد: ساعت کاری این کارگاه به صورتی است که خانم‌هایی که در این تولیدی مشغول به کار هستند، به زندگیشان لطمه وارد نمی‌شود و این کار مانند یک تفریح برای خانم‌ها می‌باشد و بنده هم از این کار راضی هستم.

وی از عزم راسخ خود در برپایی کارگاه تولیدی بزرگ‌تری خبر داد و اضافه کرد: ان‌شاءالله با فروش بالای خود بتوانیم تولید را نیز افزایش دهیم و نیروی بیشتری را جذب این کارکنیم.

این فعال اقتصاد مقاومتی میبدی افزود: با توجه به اینکه خرید پارچه نقد است، پول را اول باید واریز کنیم تا پارچه‌ها فرستاده شود و گاهی اوقات پارچه‌ای که فرستاده می‌شود از جنسی نیست که ما آن را درخواست کرده بودیم و حتی فروش ما با چک چندماهه هست.

کارگر بیده بابیان اینکه، ما جنسی با همان کیفیتی که تهران تولید می‌کند را تولید می‌کنیم و خریداران می‌گویند ما مشتری مغازه دیگری هستیم ادامه داد: اگر فروشندگان میبدی به این فکر باشند که از تولیدکنندگان بومی خرید کنند به نفع تولیدکنندگان میبدی هست.

این فعال اقتصاد مقاومتی میبدی راز موفقیت خود را، توکل، توسل و پشتکار دانست و گفت: در کارم سعی کرده‌ام حلال و حرام را در نظر بگیرم و کار باکیفیت تحویل مشتری دهم و گاهی اوقات که خسته شده‌ام سعی کرده‌ام این خستگی را به جان بخرم تا در کارم موفق و همه از من راضی باشند.

کارگر بیده یکی از مشکلات اصلی را خرید پارچه از تهران عنوان کرد و افزود: خرید پارچه باید با پول نقد باشد ولی مشتری برای خرید، چک چندماهه می‌دهد و بیشتر مواقع درگیر خرید پارچه هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این کارگاه تولیدی که در حال حاضر مشغول به کار هستیم، بااینکه زمین آن وقفی بوده، امتیاز برق را صاحب مغازه گرفته ولی آب و گاز ندارد و به فرمانداری و بخشداری شهرستان هم مراجعه کردیم، فقط مسئولین بازدید کردند و هیچ عکس‌العملی از طرف این نهادها انجام‌نشده است.

این فعال اقتصاد مقاومتی میبدی گفت: همه تلاشمان این است که بتوانیم به فرامین مقام معظم رهبری لبیک‌گوییم و تولید خود را افزایش دهیم و اگر تولیدکنندگان حمایت کنند و بازار را برای ما بازتر کنند که بتوانیم کارکنیم، بیشتر مشکلات در خانواده‌ها حل می‌شود. بدون شک حمایت از مشاغل خرد و خانگی می‌تواند به مثابه میانبری اقتصاد کشور را از شرایط کنونی نجات داده و بار دیگر توسعه و رونق اقتصادی را رقم بزند.

کارگر بیده در پایان اضافه کرد: اگر جوانان همت کنند و عزم خود را جزم کنند، می‌توانند به آن هدفی که می‌خواهند برسند.

 

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.