بازگشت به صفحه کامل
در همایش مشترک ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت عنوان شد:

حمایت از آمران به معروف بسیار ضعیف است/امروزه آشنایی با فضای مجازی، بر هر طلبه ای لازم است + تصاویر مراسم


سخنی که طلاب و ائمه جماعت را ملزم میکند تا به وضوح لمس کنند که چه خطری جوانان ما را تهدید میکند...

امام جمعه موقت میبد در همایش مشترک ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت که در بیت امام جمعه شهرستان برگزار شد  عنوان کرد: امروزه بر هر طلبه ای لازم است با فضای مجازی آشنایی داشته باشد.

 به گزارش میبدخبر، همایش مشترک ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج میبد، عصر سه شنبه، 26 خردادماه در بیت امام جمعه شهرستان میبد برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته ای و خط قرمزهای ملی شروع شد و در ادامه ضمن خوش آمد گویی توسط جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج میبد، پیام رهبر انقلاب در اجلاس سراسری نماز توسط وی قرائت شد.

فیاضی در صحبت های خود از ائمه جماعت خواست تا با تشویق بسیجیان برای حضور در فعالیت های مساجد و همچنین استفاده از ظرفیت های روحانیت در برنامه های بسیج، پیوند ناگسستنی بین بسیج و مسجد، بیش از پیش محکم تر شود.

پس از صحبت های جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج میبد، حجت الاسلام حسنی، امام جمعه موقت میبد با سخنان خود، حضار را به بستن کمربندها برای استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان و گنجینه های معارف اهل بیت دعوت کرد.

حسنی در ادامه بیان کرد: از روزی که اولین مسجد توسط پیامبربنا شده تاکنون، کانون تمرکز تمام فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی مسجد بوده است، ولی متاسفانه این روزها برخی مساجد کمی بی روح شده و صِرف خواندن نماز جماعت هیچ فعالیت دیگری در آن صورت نمی پذیرد. وی از ائمه جماعات به عنوان مدیران مساجد و بسیجیان در نقش بازوهای ائمه جماعت خواست، تا با شناخت معضلات و مشکلات موجود در شهر، برای حل آنها راهکاری بیاندیشند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به دسیسه هایی که در محیط های مجازی اعتقادات جوانان ما را هدف رفته اظهار داشت: امروزه بر هر طلبه ای لازم است با فضاهای مجازی آشنا شود تا به وضوح لمس کنند که چه خطری جوانان ما را تهدید میکند و بتوانند برای حل این مشکلات قدم بردارند.

حسنی «طلاق»، اعتیاد صنعتی و مشکل حجاب را از دیگر معضلات حال حاضر شهر میبد دانست و بیان داشت، میبد شهری مهاجر پذیر است و ما نمی توانیم درب شهر را ببنیدم و کسی را راه ندهیم بلکه باید فرهنگ خود را تاثیر گذار کنیم، وی با اشاره به سفارشات امام جمعه میبد در بیشتر شدن رابطه با گشت های ارشاد امربه معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: گاهی اوقات هیچ حمایتی که از آمران به معروف نمیشود و متاسفانه در دادگاه ها میبینیم این عزیزان طبق قانون محکوم میشوند و انگیزه آمران بمعروف از بین میرود و این میشود که حکم الهی روی زمین می ماند.

سخنران این مراسم در ادامه اشاره کرد: اگر میخواهیم امربه معروف و نهی از منکر زنده بماند باید مساجد و بسیجیان دست به دست هم دهند و مردم را نسبت به مسائل حساس کنند.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


مهاجر
لازم است که قشر روحانی به طور جدی در این زمینه فضای مجازی ورود پیدا کند
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۰:۴۱