بازگشت به صفحه کامل
فرمانده انتظامی میبد خبر داد

حضور نامحسوس نیروی انتظامی در هیئت‌های عزاداری و برخورد با ذبح احشام در اماکن عمومی


رئیس پلیس شهرستان میبد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در هیئت‌های عزاداری حضور نامحسوس دارد، از برخورد با ذبح احشام در معابر و میادین میبد خبر داد.

به گزارش میبدخبر، در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، نشست هم‌اندیشی مدیران هیئت‌های مذهبی، در کلانتری مرکزی شهرستان میبد و با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولین در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد در این مراسم ایجاد فضای مناسب برای عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و سیاه‌پوش کردن حسینه‌ها و تکایا و مساجد را مقدمه‌ای بر عزاداری دلدادگان خط نورانی امام حسین(ع) دانست.

وی نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین فلسفه قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: در طول ایام محرم باید هیئت‌های عزاداری تجربه‌های چندین ساله خود در خدمت به امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) را به نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه شناخت امام حسین(ع) ادب، کمال، دانش و فهم می‌خواهد، گفت: کسانی که بر سر سفره سالار شهیدان نشسته‌اند، به طور قطع این صفات را دارند تا بتوانند راه امام حسین(ع) را با عزاداری‌های باشکوه و بدون هرگونه اختلافات طی کنند.

فرمانده انتظامی میبد هم در این نشست ذبح احشام در محل‌های عمومی و معابر و میادین را خلاف اصول بهداشتی و قوانین عرف و منطق دانست و گفت: کسانی که در طول ایام محرم به ذبح احشام در اماکن عمومی اقدام کنند نیروی انتظامی به شدت با آنها برخورد می‌کند.

سرهنگ سیدطاها موسوی از حضور نامحسوس نیروهای انتظامی در هیئت‌های عزاداری خبر داد و گفت: نیروی انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد امنیت در شهرستان در محرم امسال تدارک دیده است.

انتهای پیام/س*




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.