بازگشت به صفحه کامل
دکترای علوم سیاسی در یزد مطرح کرد

حادثه«چپل هیل»نشان از تضاد ونفاق عملی وعینی در بین مدعیان حقوق بشر


دکتر غفوری کارشناس مسائل سیاسی استان یزد گفت: غربی‌ها چنانچه کوچکترین آسیبی به یک سرباز اسرائیلی برسد دنیا را کر و کور می‌کنند که چرا حقوق بشر رعایت نشده است؟ اما بدون کوچکترین اعتراضی سه دانشجوی مسلمان مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند که نشان دهنده تضاد و نفاق عملی و عینی در بین مدعیان حقوق بشر است.

به گزارش میبد خبر، دکتر اکبر غفوری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حادثه چپل هیل که منجر به کشته شدن سه دانشجوی مسلمان شد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا گفت: یکی از تناقضات آشکار در رفتار سردمداران غرب این است که از یک طرف شعار آزادی خواهی، دموکراسی خواهی، دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم آنها گوش دنیا را کر کرده و از طرف دیگر در بررسی عملکردهای آنها نتایج دیگری مشاهده می‌شود.

 

وی با اشاره به ادعای غربی‌ها در رعایت حقوق بشر گفت:  بیشترین ناقضان حقوق بشر خود آمریکایی‌ها هستند، بخشی از زندانیان زندان‌های امریکا افراد بی‌گناه هستند و آمریکایی‌ها به اسم مبارزه با تروریست به عراق و افغانستان وارد می‌شوند اما باعث کشتار افراد بی‌گناه اطفال و زنان می‌شوند.

 

این دکترای علوم سیاسی با اشاره به وجود جمعیت بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان تصریح کرد: غربی‌ها به اسم حقوق بشر جوانان مسلمان را می‌کشند و یا به اسم آزادی و آزادی بیان به اسلام و پیامبرگرامی اسلام(ص) اهانت می‌کنند اما تاب و تحمل کوچکترین اهانت به برخی از مقامات جنایت کار دنیا مانند مقامات اسرائیل و امریکا را ندارند.

 

وی  با بیان اینکه غربی‌ها در ظاهر شعار آزادی بیان می‌دهند ولی در عمل در اوج  استبداد و دیکتاتوری هستند، اظهار کرد: اگر آزادی بیان وجود دارد باید اجازه طرح این سوال در مطبوعات دنیا داده شود که چرا اسرائیل کشور فلسطین را اشغال کرده است و چرا در انتخابات اسرائیل و یا در انتخابات دیگر کشورهای دنیا کسی که مخالف اسرائیل باشد به قدرت نمی‌رسد؟

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه یزد  با اشاره به نظام جهانی یادآور شد: ما بیش از 200 کشور در دنیا داریم اما اختیار دنیا در دست پنج کشور و در دست کسانی است که حق وتو در شورای امنیت را دارند، آیا این دموکراسی است که یک کشور مثل امریکا بتواند حق رأی 200 کشور دیگر را نادیده بگیرد؟

 

وی تصریح کرد:  اگر کوچکترین آسیبی به یک سرباز اسرائیلی برسد دنیا را کر و کور می‌کنند که چرا حقوق بشر رعایت نشده است؟ اما بدون کوچکترین اعتراضی سه دانشجوی مسلمان مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند که نشان دهنده تضاد و نفاق عملی و عینی در بین مدعیان حقوق بشر است.

 

دکتر غفوری گفت: غربی‌ها بیش از 32 هزار شبکه ماهواره ای دارند اما تاب تحمل شبکه‌های المنار و پرس تی وی را ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: حادثه چپل هیل که منجر به کشته شدن 3  جوان مسلمان شد نشان داد که  آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم همه شعارهای توخالی غرب است که در پشت آن استبداد و دیکتاتوری مشهود است و این حادثه در واقع چهره واقعی نظام لیبرال دموکراسی غرب را که  می‌خواهد خود را به عنوان مطلوبترین شکل نظام در دنیا معرفی کند، نشان داد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.