بازگشت به صفحه کامل
رئیس اندیشکده یقین:

جمهوری اسلامی ایران، تنها ملتی است که آمریکا را ذلیل کرده و به‌زانو درآورده است


رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امروزه سازش محکوم است گفت:جمهوری اسلامی ایران، تنها ملتی است که آمریکا را ذلیل کرده و به‌زانو درآورده است.

به گزارش میبد خبر، حسن عباسی شامگاه دوشنبه در همایش استکبارستیزی با موضوع تحریم، هنر مستکبرین در جمع باشکوه یزدی‌ها ضمن گرامیداشت روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: خوشبختانه امروزه نهال جامعه دانش‌آموزی به یک نهال تنومندی تبدیل شده است؛ کما اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دانش‌آموزی بود و ما در سال ۵۷ درمجموع ۱۵۰ هزار دانشجو داشتیم و اساساً نقش جنبش دانشجویی در انقلاب اسلامی نقش گسترده‌ای نبود و بیشتر فعالیت‌های بدنه اجتماعی انقلاب در قالب دانش‌آموزی شکل گرفت.

وی افزود: درواقع جنبش کارگری، کارمندی، طلاب و غیره از جنبش دانش‌آموزی برمی‌خیزد؛ چنانچه مادر همه جنبش‌های اجتماعی، جنبش دانش‌آموزی است و جدی گرفتن مسئله جنبش دانش‌آموزی، درواقع جدی گرفتن تمام حوزه‌های اجتماعی تأثیرگذار تمدنی ما خواهد بود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه روز مبارزه با استکبار روزی است که از ازل بوده و همواره تا ابد به حیات خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: درواقع استکبار یک مسئله منحصر به ایالات‌متحده نیست و استکبار نیز در درون انسان‌ها و مناسبات عمومی نیز نهفته است؛ کما اینکه امروزه پر و بال استکبار به‌ویژه آمریکا ریخته و دیگر آن شیر با یال و کوپال نیست.

عباسی در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون کشورمان دچار تحریم شده و هیچ اتفاقی صورت نگرفته است و در حال حاضر ظرفیت تحریم در کشورمان پر شده است؛ اما امروزه ما در این راستا می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی آمریکا را بی‌اثر کنیم؛ چراکه اقتصاد جهانی رو به فروپاشی است.

این مقام مسئول در خصوص برخی از مشکلات در جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که علیرغم اینکه موردتهاجم نظامی، ترور و تحریم بوده، بدون آمریکا توانسته روی پای خود ایستادگی کند؛ چنانچه اولین بار است که حکومتی بر پایه اسلام در طول این چهل‌ساله با این اقتدار بی‌نظیر اهداف عالیه خویش را دنبال می‌سازد؛ همچنین اولین بار است که تعداد عظیمی از نیروهای ولایتمدار در طول تاریخ در کره زمین وجود دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای همگان ثابت شده که حرکات ما روبه‌جلو و ایالت متحده رو به نابودی است، اذعان کرد: کارنامه انقلاب هر آنچه مربوط به اسلام بوده در طول چهل‌ساله انقلاب جز خیر، نیکی، انسانیت، مردانگی، عزت و پیشرفت چیز دیگر نبوده است؛ اما هرگاه فقر، فلاکت و نابودی وجود دارد این اتفاقات بر پایه جریان لیبرال‌ها صورت گرفته است؛ چراکه مسئولیت و رسالت این جریان این است که جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند و انقلاب را دودستی تقدیم به آمریکا نماید.

عباسی با تأکید بر اینکه امروزه سازش محکوم است و مردم ایران مقاومت تا اوج پیروزی تا حکومت حضرت حق را در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: درواقع در حال حاضر کشورمان دچار برخی از مشکلات اقتصادی شده است که این‌ها ربطی به جریان انقلابی ندارد، چراکه جریان انقلابی کسانی مانند شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است.

وی، ایستادگی نیروهای انقلابی در برابر جریان‌های لیبرال که خود را به صندلی‌ها چسبانده‌اند و به‌دروغ قدرت را دست گرفته‌اند را نوعی جهاد در مبارزه عنوان کرد و ابراز داشت: درواقع اگر در صدر اسلام این جریان‌های انقلابی نبودند، این انقلاب به اینجا نمی‌رسید؛ همچنین در حال حاضر این مملکت از چنان نیروهایی برخوردار است که جریان لیبرال به اهداف خویش هیچ‌گاه دست نخواهد یافت.

عباسی با اشاره به اینکه قدمت استکبار جهانی و سنت تحریم به دوره پیامبر اکرم(ص) برمی‌گردد و ما پیرو همان پیامبر هستیم، اضافه کرد: جریان انقلابی هیچ هراسی از تحریم‌ها ندارد؛ کما اینکه سنت مستکبرین عالم، تحریم است و این اقدام آخرین تیر ترکش دشمن تلقی می‌شود؛ لذا چارچوب‌های آن را همگان بایستی بدانند که یکی از این چهارچوب این است که کشورمان ۳۹ سال در تحریم است و موضوع جدیدی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران در جریان انقلاب لانه جاسوسی را هم تسخیر نمی‌کرد، بازهم آمریکا کشورمان را در تحریم قرار می‌داد و به همین دلیل بود که امام راحل این روز را انقلاب دوم نام‌گذاری کرد، ادامه داد: اولین محور تحریم این است که آمریکا دیگر نمی‌توانست به کشورمان تحمیل کند که دیگر از دلار استفاده نکند؛ چراکه دلار زیر نظر سازمان ملل متحد به پول بین‌المللی تبدیل شده بود.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه درباره موشک در این مملکت حق مذاکره وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امنیت این مملکت نبایستی به حراج گذاشته شود و نبایستی مذاکره‌ای در راستای موشک صورت گیرد؛ همچنین درواقع نمره کارنامه دولت در مذاکره در راستای زدودن تحریم‌ها صفر است و لذا هیچ امیدی به مذاکره با اروپا نیز وجود ندارد و طبق فرمایش رهبری بایستی در کشورمان به مسائل اقتصاد مقاومتی بیش از بیش توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد نیازهای داخلی از داخل کشور تأمین می‌شود؛ لذا در این راستا اگر به تحریم به چشم نعمت نگریسته شود، نیازهای داخلی را می‌توانیم از داخل تهیه کنیم که در این راستا نیازمند یک وزارت تجارت داخلی هستیم تا این وزارت ظرفیت‌های هر استانی را شناسایی کند و با آن تولید استان، جلوی واردات بی‌رویه تحت عنوان مشکل امنیتی گرفته شود.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، تنها ملتی است که آمریکا را ذلیل و به‌زانو درآورده است، اظهار داشت: این قدرت در سایه ابهت و عظمت خداوند به وجود آمده است؛ لذا آمریکا ترسوتر از آن است که ابراز می‌کند و در صورت آغاز جنگ خاتمه دهنده آن آمریکا نیست و پیروزی از آن ملت ایران است.

انتهای پیام/

فارس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.