بازگشت به صفحه کامل

جشنواره استانی فیلم فجر در یزد برگزار می‌شود


مدیرکل اداره ارشاد استان یزد از برگزاری جشنواره استانی فیلم فجر از ۱۸ دی‌ماه تا ۲۵ بهمن خبر داد.

به گزارش میبدخبر، مجید جوادیان‌زاده بعد از ظهر امروز در در نشست خبری امسال را بهار فرهنگ هنر استان یزد دانست و اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، برگزاری جشنواره فیلم رضوی و تئاتر چتر زندگی برنامه‌هایی بوده است که از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است و مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری فعالیت‌ گروه‌های تئاتر در شهرستان‌های استان یزد افزود: ما توانستیم امسال با هماهنگی‌های انجام شده بین پیسکشوتان عرصه تئاتر در همه شهرستان‌های استان بحث آموزش و اجرای تئاتر را داشته باشیم.

مدیرکل اداره ارشاد یزد بیان کرد: تئاتر خیابانی چتر زندگی جزو محدود تئاتر‌های ملی محسوب می‌شد که با جرای آن در استان یزد در تقویم رویداد‌های تئاتر کشور قرار گرفت و یک هنر ترکیبی دیگر با افق جدید به نام پرس بوک با محوریت ترکیب هنر‌های تجسمی در بافت تاریخی برای نخستین بار اجرا و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

جوادیان‌زاده با اشاره به حقوق هر شهروند در جامعه گفت: حقوق اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره جزو حقوق‌هایی است که مردم از آنها برخوردار هستند و حقوق فرهنگی و هنری یکی از آنها می‌باشد که مردم استان یزد حق این را دارند که مانند شهرهای دیگر از این حقوق به خوبی استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره‌های فجر استانی یزد جشنواره فیلم فجر را مهم‌ترین رویداد استان دانست و خاطرنشان کرد: زیر‌ساخت‌های فرهنگی هنری استان یزد نیاز به باز‌سازی دارد و جواب‌گوی متقاضیان علاقه‌مند به این عرصه را ندارد.

وی با شاره به پخش همزمان فیلم‌ها در سینما‌های استان یزد افزود: این فیلم‌ها از 18 دیماه تا 25 بهمن با پخش 14 فیلم برتر جشنواره ملی فجر در سینما‌های سراسر استان یزد مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره‌های فجر استانی یزد جشنواره ملی فجر را عالی‌ترین مرحله رقابت فرهنگی هنری در استان یزد دانست و افزود: جشنواره تجسمی فجر برای اولین بار اجرا و در این رویداد آثار هنرمندان یزدی از 11 تا 28 بهمن ماه در گالری‌های تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.