بازگشت به صفحه کامل
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد تشرح کرد؛

جزئیات برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در یزد


هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تاریخ ششم و هفتم شهریورماه سال جاری، در استان یزد و به میزبانی این استان برگزار می شود.

به گزارش میبد خبر، احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: اجلاس بین‌المللی پیرغلامان که سال‌ها است به میزبانی استان‌های مختلف و با حضور پیرغلامان ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، هفدهمین دوره این اجلاس قرار است در تاریخ ششم و هفتم شهریورماه، در استان یزد و به میزبانی این استان برگزار شود. 

 
مسئول کمیته تبلیغات و رسانه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان افزود: سال گذشته پرچم این اجلاس که پرچم متبرک حرم امام حسین علیه‌السلام است تحویل زمانی قمی استاندار سابق یزد داده شد که وی پرچم را به استان آورد و به طور رسمی کار ستاد شروع شد.
 
پهلوانیان با بیان اینکه طالبی استاندار یزد رئیس ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان است، اظهار داشت: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال برنامه عملیاتی برگزاری این اجلاس شروع و جلسات ستاد تشکیل شد و کمیته‌های مختلف شکل گرفت و مسئول ستاد ملی اجلاس که رئیس بسیج صدا وسیما است و همچنین دبیر ستاد به یزد آمدند و جلساتی با استاندار به عنوان رئیس اجلاس استانی و معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان دبیر ستاد استانی و برخی مسئولین کمیته‌ها تشکیل شد.
 
وی عنوان کرد: آنگونه که برنامه‌ریزی شده است، استان یزد میزبان 600 پیرغلام امام حسین علیه‌السلام است که همه بالای 70 سال سن دارند و بیش از نیم قرن در دستگاه امام حسین علیه‌السلام خدمت کرده‌اند.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اضافه کرد: این پیرغلامان از استان های مختلف و اقصی نقاط کشور و همچنین 29 کشور خارجی به عنوان پیرغلامان بین‌المللی و ملی دعوت می‌شوند و در هفدهمین اجلاس در یزد حضور خواهند داشت.
 
پهلوانیان خاطرنشان کرد: برنامه افتتاحیه اجلاس صبح روز چهارشنبه ششم شهریور در شهرستان میبد برگزار خواهد شد و بعد از آن، دوره‌های آموزشی در یزد برگزار می‌شود؛ همچنین چهارشنبه‌شب تعدادی از پیرغلامان با حضور در برخی تکایا و شهرستان‌ها، محافل و مجالس حسینی و عاشورایی خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: در روز دوم یعنی صبح پنجشنبه، دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد و پنجشنبه‌شب مراسم اختتامیه در حسینیه امیرچخماق با حضور مردم، هیئات و سینه‌زن‌های امام حسین علیه‌السلام برگزار خواهد شد.
 
مسئول کمیته تبلیغات و رسانه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان بیان کرد: در مراسم اختتامیه از تعدادی از پیرغلامان برتر تجلیل و پیرغلام پیرغلامان هم از استان یزد انتخاب خواهد شد؛ همچنین از هنرمندان و نویسندگانی که در حوزه فرهنگ عاشورایی فعالیت داشتند تجلیل خواهد شد و چند سنت از سنت‌های عزادای استان یزد نیز در همین مراسم به ثبت ملی خواهد رسید.
 
پهلوانیان تأکید کرد: این اجلاس در کنار اینکه شور حسینی را در حسینیه ایران ایجاد و حال و هوای محرم را دو-سه روز قبل از ماه محرم در استان ایجاد خواهد کرد، انعکاس رسانه‌ای وسیعی هم خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: شبکه‌های ملی و بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش‌هایی از این مراسم مانند افتتاحیه و اختتامیه را به صورت زنده پخش خواهند کرد و برنامه‌های متعددی در استان یزد با حضور پیرغلامان ضبط خواهد شد که در طول محرم و صفر از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.
 
پهلوانیان یادآور شد: از آنجایی که یزد حسینیه ایران است و با توجه به ثبت جهانی یزد، فرصت مناسب و مغتنمی است برای معرفی و به تصویر کشیدن یزد و همچنین نشان دادن عزاداری و فرهنگ عاشورایی که در بین مردم یزد قرن‌ها است وجود داشته و نسل به نسل منتقل شده است.
 
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.