بازگشت به صفحه کامل

جزئیات برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در میبد


دبیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان گفت: یک شب از مراسم اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور یکی از مداحان کشوری در یکی از مکان‌های مذهبی میبد برگزار می‌شود.

هادی نباتی نژاد روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم افتتاحیه اجلاس در میبد با معرفی دست اندرکاران برگزاری آن افزود: چنین نشستی هر سال در ایران برگزار می‌شود و با توجه به توان اجرایی که لازم است با همکاری صدا و سیما و بر اساس چارچوب اجلاس قدمات اجرای آن در تهران و برگزاری آن در استان یزد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد : ثبت نام پیرغلامان و بررسی شرایط و تکراری نبودن نام‌ها و اندیشیدن تدابیری برای پذیرایی از مهمانان در تهران و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی برای استقرار مهمانان در یزد و میبد پیگیری می‌شود.

همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد گفت: میبد با عنایت به صبغه فرهنگی و همت خیرین افتخار برگزاری مراسم افتتاحیه را به مدت یک روز  دارد.

محمدعلی شاه حسینی افزود: حدود ۵۰ مهمان خارجی ، ۵۵۰ نفر از جامعه مداحان کشور به یزد و میبد سفر می‌کنند و ۲۵۰ نفر از پیرغلامان استان هم طبق هماهنگی‌ در اجلاس شرکت دارند.

وی یادآور شد : یک شب مراسم با حضور یکی از مداحان کشوری در یکی از مکان‌های مذهبی میبد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد در ادامه کنترل ورودی‌های شهر، معابر، تبلیغات شهری و نوع طراحی‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با تمهیدات لازم و در نظر گرفتن مسائل رفاهی و فراهم کردن شرایط بهینه با همکاری اداره‌های میبد مرتبط رنگ و بوی برگزاری اجلاس را به خود بگیرد و استان یزد به عنوان حسینیه ایران با سنگ تمام گذاشتن میزبان خوبی برای مهمانان باشد.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: برای نخستین بار استان افتخار میزبانی برگزاری اجلاس را دارد.

احمد پهلوانیان تصریح کرد: شهرستان میبد با عنایت به داشتن شخصیت‌هایی فرهیخته ، ظرفیت‌ها و قدمت تاریخی که دارد از همه جهات برجسته است.

فرماندار میبد هم گفت: محل برگزاری اجلاس یکی از هتل‌های میبد با توجه به امکانات و ظرفیتی که دارد انتخاب شده است.

حسین فلاح برگزاری اجلاس را مایه خیر و برکت برای شهرستان دانست و افزود: اجلاس از چند شبکه داخلی و جهانی به صورت زنده پخش می‌شود و هماهنگی‌هایی برای کنترل تردد و ترافیک ، امنیت ، بهینه کردن ورودی شهر اتخاذ شده است.

همچنین نحوه استقبال از میهمانان ، تهیه کلیپ از مراسم ، تبلیغات ، اطلاع رسانی ، نادیده نگرفتن هیئت های مذهبی شهرستان و دعوت از آنها و کانون مداحان و دعوت از روحانیون شهرستان با توجه به ظرفیت محل برگزاری اجلاس، استفاده از این ظرفیت خوب برای معرفی میبد و تشکیل کمیته‌هایی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

ایرنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.