بازگشت به صفحه کامل

رئیس کل دادگستری استان یزد:

جرائم فضای مجازی یکی از آسیب‌های جدی استان یزد است


رئیس کل دادگستری استان یزد، جرائم فضای مجازی و سایبری را یکی از آسیب‌های جدی استان ذکر کرد و گفت : بسیاری از جرائم ضد فرهنگی و اخلاقی و حتی جرائم مالی در بستر فضای مجازی در حال رشد و افزایش است که برای این‌گونه مسائل و حل این چالش‌ها باید جامعه دانشگاهی و دانشجوئی نیز در میدان باشند.

به گزارش میبدخبر، غلامعلی دهشیری در نشست تعاملی و هم‌اندیشی با رئیس و اساتید حقوق و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه میبد، اظهار داشت: در کشوری که سرشار از استعداد و ظرفیت‌های بی‌شماری اعم از منابع انسانی، ذخایر غنی و ثروت‌های ملی است نباید هیچ مشکلی برای مردم وجود داشته باشد.

وی افزود: آنچه در کشور قابل‌توجه و دقت است، ازجمله ضعف مدیریت است که دانشگاه باید باتربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی این ضعف را جبران نماید.

این مقام قضائی، تصریح کرد: مدیر تراز جمهوری اسلامی می‌تواند تغییرات بسیار محسوسی را در جهت رشد و تعالی، معنویت و آرامش و آسایش جامعه ایجاد نماید.

وی از آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به‌عنوان یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی یادکرد و گفت: با انتصاب هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب برای ریاست قوه قضائیه، مردم نتیجه حضور مدیران تراز انقلاب اسلامی را به چشم خود دیدند که چگونه آیت‌الله رئیسی در کمتر از یک سال با داشتن برنامه جامع، تحول اساسی در قوه قضائیه ایجاد کرد که موجب رضایتمندی مردم و ایجاد امید، نشاط و اعتماد در دل مردم گردید.

وی به اهمیت رشته حقوق و ضرورت کیفیت بالای مباحث حقوق در دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: باید علم و دانش توأم بامهارت به عمق وجود دانشجوی حقوق بنشیند چراکه یک تفسیر اشتباه از یک قانون، می‌تواند حقی را ضایع و نسلی را تباه و عدالت را زیر سؤال ببرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، نقش نخبگان علمی و دانشگاهی و انرژی و فکرِ بکر جوانان دانشجو را بسیار حائز اهمیت در مسئله پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار داشت: هدف از نشست‌های مشترک، ایجاد تعامل، همراهی، هم‌اندیشی و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک و متقابل است.

این مقام مسئول، جرائم فضای مجازی و سایبر را یکی از آسیب‌های جدی استان ذکر کرد و گفت : بسیاری از جرائم ضد فرهنگی و اخلاقی و حتی جرائم مالی در بستر فضای مجازی در حال رشد و افزایش است که برای این‌گونه مسائل و حل این چالش‌ها باید جامعه دانشگاهی و دانشجوئی نیز در میدان باشند.

وی به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تلاش همه ما این است تا علم حقوق را کاربردی نماییم و بتوانیم از ظرفیت علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهیان استفاده نماییم.

انتهای پیام/

فارس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.