بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت میبد:

جای تعجب دارد! هنوز هم دولتمردان به برجام و اروپا دل بسته اند/ برجام گره ای از مشکلات کشور و ملت باز نکرد/ راه حل مشکلات کشور اعتماد به مردم و امکانات داخلی است


امام جمعه موقت میبد بیان داشت: جای تعجب دارد! بعد از عهد شکنی آمریکا و اعتراف به بی نتیجه بودن برجام باز هم دولتمردان به برجام دل بسته اند و می خواهند برجام را با اروپا ادامه دهند.

حجت الاسلام علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در واکنش به خروج آمریکا از برجام بیان داشت: پیش بینی مقام معظم رهبری پیش از مذاکرات و درحین آن که فرموده بودند آمریکا قابل اعتماد نبوده و به هیچ پیمانی پایبند نیست محقق شد.

وی افزود: اعتماد بیش از حد و اندازه به آمریکا توسط کسانی که در داخل مملکت به آمریکا خوش بین بودند باعث سرافکندگی آنها شد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به توهین اخیر ترامپ به ملت بزرگ ایران اظهار داشت: مردم ما بیش از 40 سال است که آمریکا را بعنوان دشمن اصلی و شماره یک خود می دانند و از دشمن انجام هرکاری بعید نیست ولی از دولتمردان تعجب می کنیم که اول به امریکا اعتماد کردند و با وجود اینکه به قول خودشان برجام هیچ دستاوردی در عمل برای ما نداشت و هیچ گره ای از کار مردم باز نشد، دوباره بعد از نقض پیمان آمریکا باز هم به برجام دل بسته اند و می خواهند برجام را با اروپا دنبال کنند در حالیکه هر عاقلی می داند که اروپا تابع و پیرو آمریکاست.

حجت الاسلام حسنی با تاکید بر این نکته عکس العمل دولمتردان به این مواضع سخت و قاطع باشد، ابراز داشت: قطعا ملت سرفراز ایران با دولت خود در مقابله با این زورگوی ها همراهی خواهد کرد و در آینده افق جدیدی به رویمان باز خواهد شد و مردم با ایستادگی خودشان نقشه های اخیر دشمنان را نقشه برآب خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح داشت: اگر شرایط رهبری و خطوط قرمز در حین مذاکره رعایت می شد قطعا کار به اینجا نمی رسید. دولت بداند راه نجات اقتصاد و پیشرفت کشور در تکیه به نیروهای خودی و داشته های خودمان است یعنی همان چیزی که رهبری از آن بعنوان اقتصاد مقاومتی یاد کردند. 

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر این موضوع که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست و ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم، گفت: در قضیه برجام همه چیز مردم را به برجام ربط دادند و الان شاهد مشکلاتی در کشور هستیم راه بازگشت اعتماد به مردم و امکانات داخلی است و اگر اینقدر به بیرون از مرزها اعتماد نکنند قطعا مشکلات کشور حل خواهد شد. ملت های دنیا، امت و دولتهای اسلامی دانند که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و تا زمانیکه منافعشان تامین شود کشورها را می دوشند و پس از آن آنها را دور می اندازند.

وی به کشورهای اسلامی توصیه داشت که یک کشور و دولت منفعل نبوده و با ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران عالم و تکیه به ملت خودشان راه سبلندی و پیشرفت را در پیش گیرند.

حجت الاسلام حسنی در پایان با اشاره به اینکه اروپا جدای از امریکا نیست و مسیر آمریکا را خواهد رفت، اذعان داشت: اگر قرار است در زمینه برجام مذاکراتی با اروپا صورت گیرد در این مذاکرات نباید با دید مثبت وارد شد و به آنها اعتماد کرد بلکه باید با هوشیاری و دقت تمام و گوش دادن به سخنان حکیمانه رهبری حرکتی را انجام داد.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.