بازگشت به صفحه کامل

جایگاه ورزش در میبد کجاست؟


به گزارش خبرنگار میبدخبر: بر کسی پوشیده نیست که شهر میبد شهری نخبه‌پرور و دارای ظرفیتهای زیادی برای پیشرفت و توسعه سریع می‌باشد اما همیشه وقتی اخبار مختلف در حوزه استان و کشور را دنبال می‌کنیم کمتر خبری از شهرستان میبد به چشم می‌خورد که مایه غرور و افتخار باشد. یکی از عرصه‌هایی که هم جذابیت زیادی دارد و هم مایه تحرک و پویایی شهر می‌شود ورزش است و همه می‌دانیم که در دنیای امروز، ورزش در سطح قهرمانی نیازمند مدیریت قوی و آشنا با مسائل روز آن می‌باشد. هفته گذشته یک انتصاب جدید در شهرستان اتفاق افتاد و خیلی‌ها به سادگی از کنار آن گذشتند و جای تعجب دارد که رسانه‌های شهرستان نیز خیلی به آن توجهی نشان ندادند. این بار تغییری در اداره ورزش و جوانان شهرستان رخ داد و ریاست این اداره تغییر کرد. حال جای سؤال دارد که بر اساس چه شاخصه‌هایی این انتصاب صورت گرفته است. رئیس جدید چه راهکارهایی برای پیشبرد سریع ورزش شهرستان ارائه داده‌اند؟ و یا به قول ورزشی‌ها سرپرست یا رئیس جدید این اداره چند بار با شرت ورزشی عکس گرفته‌اند؟ اگر در این یکی دو ماه اخیر به خطبه‌ها و دیدگاه‌های امام جمعه محترم توجه کرده باشید یکی از دغدغه‌های ایشان افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، رشد اعتیاد و دیگر معضلاتی است که بیشتر گریبانگیر نسل جوان ما شده است، آیا برای بخش جوانان، اداره ورزش و جوانان(!) برنامه‌ای محکم و مهندسی شده تدوین کرده است؟ اگر نبود افتخارآفرینی عده کمی در ورزش‌های انفرادی، شهرستان میبد هیچ نام و نشانی در ورزش استان نداشت و متأسفانه در ورزش‌های تیمی افول زیادی هم داشته‌ایم. یکی از دغدغه‌های ورزشی‌ها نبود امکانات و اسپانسر قوی برای حمایت از آنهاست و اگر بگوئیم که شرکت‌های صنعتی فعال در شهرستان وُسع تیم‌داری در لیگ‌های کشوری را ندارند کمی گزاف گفته‌ایم! در حوزه جوانان کم نیستند خیّرینی که اگر یک نهاد دولتی با حمایت از NGOها آنها را به میانه گود بیاورد با هزینه هدفمند می‌توان ریشه مشکلات موجود را بخشکاند. مگر کم داریم کسانی که در شهرستان با دست خالی ورزش‌هایی مثل تکواندو، دوچرخه‌سواری، تیراندازی و مهمتر از همه ورزش‌های زورخانه‌ای را احیا کرده‌اند. آیا کسی از آنها یعنی اهالی ورزش هم نظری خواسته است؟ آقایانِ مسئول یادتان باشد حل معما روی کاغذ راحت است. اما در واقعیت و در میدان عمل اتفاق دیگری در حال رخ دادن است! نمی‌خواهیم بگوئیم که مرغ همسایه غاز است و پیشرفت آنها در ورزش هم نسبت به ما کاملا محسوس است. اما اگر از وضعیت اجتماعی شهرستان و رخدادهایی که گاه و بیگاه در گوشه و کنار شهر رخ می‌دهد تن‌تان نمی‌لرزد کمی چشمانتان را باز نگه دارید تا استوار و محکم و بی معطلی با استفاده از دلسوزان شهر، یکی یکی گره‌های شهر را با دست باز کنید تا کار به دندان نکشد! قصدمان سیاه نمایی نیست، میبد بهشتِ ایران است اما حتی یک اتفاق ناخوشایند و یا یک شکست برای شهر ما که بهترین است تلخ تلخ است. رسانه‌های میبدی باید به رسالت خود یعنی رساندن واقعیت‌ها و انعکاس عملکردها و پیگیری مشکلات بپردازند و منطقی است که از این پس از هر مسئولی که کارش را آغاز می‌کند هدف و برنامه‌اش را مطالبه کنند و پایانش را با پایانی که نوید می‌داده بسنجند. م.ح.ف

به گزارش خبرنگار میبدخبر: بر کسی پوشیده نیست که شهر میبد شهری نخبه‌پرور و دارای ظرفیتهای زیادی برای پیشرفت و توسعه سریع می‌باشد اما همیشه وقتی اخبار مختلف در حوزه استان و کشور را دنبال می‌کنیم کمتر خبری از شهرستان میبد به چشم می‌خورد که مایه غرور و افتخار باشد.

یکی از عرصه‌هایی که هم جذابیت زیادی دارد و هم مایه تحرک و پویایی شهر می‌شود ورزش است و همه می‌دانیم که در دنیای امروز، ورزش در سطح قهرمانی نیازمند مدیریت قوی و آشنا با مسائل روز آن می‌باشد. هفته گذشته یک انتصاب جدید در شهرستان اتفاق افتاد و خیلی‌ها به سادگی از کنار آن گذشتند و جای تعجب دارد که رسانه‌های شهرستان نیز خیلی به آن توجهی نشان ندادند. این بار تغییری در اداره ورزش و جوانان شهرستان رخ داد و ریاست این اداره تغییر کرد.

حال جای سؤال دارد که بر اساس چه شاخصه‌هایی این انتصاب صورت گرفته است. رئیس جدید چه راهکارهایی برای پیشبرد سریع ورزش شهرستان ارائه داده‌اند؟ و یا به قول ورزشی‌ها سرپرست یا رئیس جدید این اداره چند بار با شرت ورزشی عکس گرفته‌اند؟

اگر در این یکی دو ماه اخیر به خطبه‌ها و دیدگاه‌های امام جمعه محترم توجه کرده باشید یکی از دغدغه‌های ایشان افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، رشد اعتیاد و دیگر معضلاتی است که بیشتر گریبانگیر نسل جوان ما شده است، آیا برای بخش جوانان، اداره ورزش و جوانان(!) برنامه‌ای محکم و مهندسی شده تدوین کرده است؟

اگر نبود افتخارآفرینی عده کمی در ورزش‌های انفرادی، شهرستان میبد هیچ نام و نشانی در ورزش استان نداشت و متأسفانه در ورزش‌های تیمی افول زیادی هم داشته‌ایم. یکی از دغدغه‌های ورزشی‌ها نبود امکانات و اسپانسر قوی برای حمایت از آنهاست و اگر بگوئیم که شرکت‌های صنعتی فعال در شهرستان وُسع تیم‌داری در لیگ‌های کشوری را ندارند کمی گزاف گفته‌ایم!

در حوزه جوانان کم نیستند خیّرینی که اگر یک نهاد دولتی با حمایت از NGOها آنها را به میانه گود بیاورد با هزینه هدفمند می‌توان ریشه مشکلات موجود را بخشکاند. مگر کم داریم کسانی که در شهرستان با دست خالی ورزش‌هایی مثل تکواندو، دوچرخه‌سواری، تیراندازی و مهمتر از همه ورزش‌های زورخانه‌ای را احیا کرده‌اند. آیا کسی از آنها یعنی اهالی ورزش هم نظری خواسته است؟

آقایانِ مسئول یادتان باشد حل معما روی کاغذ راحت است. اما در واقعیت و در میدان عمل اتفاق دیگری در حال رخ دادن است! نمی‌خواهیم بگوئیم که مرغ همسایه غاز است و پیشرفت آنها در ورزش هم نسبت به ما کاملا محسوس است. اما اگر از وضعیت اجتماعی شهرستان و رخدادهایی که گاه و بیگاه در گوشه و کنار شهر رخ می‌دهد تن‌تان نمی‌لرزد کمی چشمانتان را باز نگه دارید تا استوار و محکم و بی معطلی با استفاده از دلسوزان شهر، یکی یکی گره‌های شهر را با دست باز کنید تا کار به دندان نکشد!

قصدمان سیاه نمایی نیست، میبد بهشتِ ایران است اما حتی یک اتفاق ناخوشایند و یا یک شکست برای شهر ما که بهترین است تلخ تلخ است.

رسانه‌های میبدی باید به رسالت خود یعنی رساندن واقعیت‌ها و انعکاس عملکردها و پیگیری مشکلات بپردازند و منطقی است که از این پس از هر مسئولی که کارش را آغاز می‌کند هدف و برنامه‌اش را مطالبه کنند و پایانش را با پایانی که نوید می‌داده بسنجند.

م.ح.ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.