بازگشت به صفحه کامل
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

جاده فولاد - نیوک تعریض می‌شود/اصلاح یکی از مرگبارترین جاده های یزد در گرو تامین اعتبار


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: با توجه به افزایش تردد خودرو و وقوع تصادفات در مسیر جاده فولاد- نیوک،تعریض جاده و ارتقاء آن به یک جاده فرعی در دستور کار است.

به گزارش میبد خبر، جواد ذاکر در خصوص وضعیت جاده فولاد- نیوک گفت: مسیر فولاد-نیوک که در سال‌های قبل ساخته شده در واقع یک راه با مشخصات روستایی است که هیچ مشکل خاصی از نظر ساخت، علائم، عرض و ایمنی جاده ندارد اما از آنجایی که یک مسیر روستایی است باید با سرعت مجاز در مسیر روستایی تردد کرد.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر واگذاری‌هایی در حاشیه این مسیر انجام شده که باعث شده یکسری تقاطع نیز در مسیر ایجاد شود و علاوه بر این به دلیل وجود معادن و کارخانجات صنعتی تردد در این جاده روستایی افزایش یافته و بروز و تشدید حوادث جاده ای رابالا برده است.

ذاکر با تاکید بر ضرورت اصلاح این مسیر خاطرنشان کرد: زمانی که تردد به ویژه تردد وسایل نقلیه سنگین در یک مسیر افزایش و به دنبال آن حوادث جاده ای نیز افزایش می یابد باید به فکر ارتقاء درجه راه و مسیر بود؛ جاده روستایی فولاد-نیوک نیز دقیقا به همین دلایل باید اصلاح شود و با توجه به اعتباراتی که وجود دارد حداقل کاری که می توان انجام داد تعریض جاده و ارتقاء آن به یک جاده فرعی است.

***اصلاح جاده فولاد- نیوک در گرو تامین اعتبار

وی با بیان این که تعریض و ارتقاء درجه جاده فولاد-نیوک در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: با توجه به اعتیاری که برای این کار گذاشته شده کار تعریض پل های این مسیر از سال قبل آغاز شده است اما تعریض کل مسیر و اتمام این پروژه به تامین اعتبار تخصیص یافته برای این کار بر می گردد. هر چه اعتبار بیشتری در اختیار داشته باشیم طول مسیر بیشتری در زمان کمتری بهسازی، ترمیم و تعریض می‌شود.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در خصوص اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح و بهسازی این مسیر گفت: از آن جایی که این مسیر در 2 حوزه شهرستان‌های میبد و اشکذر قرار دارد؛ فرمانداری های این دو شهرستان باید بخشی از اعتبار مورد نیاز را تامین کنند و بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز نیز از محل اعتبارات استانی و ملی تامین خواهد شد.

شرکت‌های ذی نفع سهم خود را برای اصلاح جاده پرداخت کمک کنند

ذاکر با اشاره به وجود کارخانجات و شرکت‌های خصوصی متعدد در حاشیه این مسیر خاطرنشان کرد: جلسات متعددی از سوی معاون عمرانی استانداری برای رفع مشکل این مسیر انجام و قرار شده تمام دستگاه ها و شرکت‌های ذی نفع سهم خود را برای اصلاح و ترمیم این جاده پرداخت کنند تا وضعیت موجود بهبود یابد و کمتر شاهد تصادفات و حوادث در این مسیر باشیم.

وی با بیان این که عمده دلیل اصلی وقوع تصادفات در این مسیر سرعت بالا و غیر مجاز بوده است افزود: راهداری اقداماتی از قبیل اصلاح شیب، تعویض تابلو و علائم، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و ... را انجام داده اما رانندگان نیز تا تعریض کامل مسیر، برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید نکات ایمنی و سرعت مجاز در راه های روستایی را رعایت کنند تا کمتر شاهد حوادث ناگوار باشیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.