بازگشت به صفحه کامل
در سی و دومین دوره تجلیل از نمونه های کشاورزی استان یزد؛

تولیدکنندگان نمونه شهرستان میبد در بخش کشاورزی معرفی و تقدیر شدند


در مراسمی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از 5 تولید کننده نمونه شهرستان میبد در بخش کشاورزی تقدیر شد.

به گزارش میبد خبر، در سی و دومین دوره تجلیل ازنمونه های کشاورزی استان یزد که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مسئولین استان برگزار شد از 5 تولیدکننده نمونه میبدی در بخش دام و طیور و آب و خاک تقدیر شد.

در بخش دام و طیور حسین ملاصادقی رکن آبادی، سید محمد مهدی آتشی، سعید ضیایی و حسین سمیع زاده مهرجردی و در بخش آب و خاک احمد علی رنجبر جمال آبادی بعنوان تولیدکننده نمونه بخش کشاورزی در استان معرفی شدند.

حسین ملاصادقی بعنوان پرورش دهنده نمونه بز سانن با ظرفیت 100 راس بز مولد و 100 راس بزغاله نر و ماده و با میانگین شیر دهی هر راس 900 لیتر در طول یک دوره شیر دهی می باشد که مدیریت خوب وی در زمینه تغذیه، بهداشت و تولید مثل این بز، تلفات بسیار پایین بزغاله های متولد شده قبل و بعد از شیر گیری، تولید کننده برتر نر بز سانن و توزیع آن در بین دامداران استان و کشور، خلوص بالای گله و جلوگیری از هم خونی با تهیه نر بز خالص سانن و ثبت مشخصات و رکورد گیری کامل دام تحت پوشش در سامانه جامع مرکز اصلاح نژاد از شاخصای مهم انتخاب وی در بخش دام و طیور می باشد.

سید محمد مهدی آتشی پرورش دهنده برتر اسب با 400 راس از دیگر نمونه های بخش دام و طیور بود که از مهمترین شاخص های انتخاب وی می توان به کار گیری تکنولوژی انتقال جنین، آزمایشگاه تولید و نگهداری اسپرم اسب، پرورش بهترین اسب های عرب، ایجاد اشتغال و درآمد، تولید کره های اصیل و با قدرت تکثیر بالا و به کار گیری تکنولوژی تلقیح مصنوعی در تولید مثل اسب اشاره کرد.

سعید ضیایی با داشتن کارخانه نمونه خوراک دام و طیور و آبزیان با ظرفیت تولید 30 تن خوراک دام و طیور از دیگر تولیدکنندگان این بخش بود که تولید خوراک پلیت مرغ و تولید خوراک پلیت دام و مش دام از شاخص های مهم انتخاب وی در بخش دام و طیور بود.

حسین سمیع زاده مهرجردی نیز بعنوان پرورش دهنده برتر بلدرچین با ظرفیت پرورش 334 هزار قطعه بلدرچین و تولید سالیانه 450 تن گوشت و 10 هزار و 200 کیلو گرم تخم بلدرچین یکی دیگر از تولیدکنندگان نمونه کشاورزی استان بود که سرعت رشد بالا و وزن لاشه 220 گرم در مدت 42 روز، رعایت موازین بهداشتی در طول دوره پرورش، پرورش تک سنی و درصد هچ و جوجه آوری 80 درصد، نطفه داری 93 درصد و استفاده از دان به صورت کنسانتره و جیره های متعادل و فرموله شده از مهمترین دلایل انتخاب وی در بخش دام و طیور بود.

احمد علی رنجبر نیز بعنوان مجری برتر آبیاری کم فشار در 115 هکتار اراضی تحت پوشش در بخش آب و خاک شناخته شد که افزایش 95 درصدی راندمان انتقال آب تا سرمزرعه ، افزایش راندمان آبیاری از 42 درصد به 71 درصد و صرفه جویی 4 هزار متر مکعب در هکتار آب مصرفی از ویژگی های انتخاب وی در این بخش بود.

این مراسم با هدف ایجاد انگیزه برای رقابت سالم میان شاغلین بخش کشاورزی، معرفی الگو و مصداق قابل اعتماد در بین تولیدکنندگان، ایجاد فرصت و زمینه برای طرح مسایل و مشکلات بخش کشاورزی برگزار شد.

مهمترین شاخص ها برای انتخاب کشاورزان نمونه در این دوره رعایت اصول فنی و علمی در مراحل کاشت ، داشت و برداشت، تولید محصول سالم و با کیفیت، اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری در بکارگیری عوامل پایه تولید و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی بود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و تندیس دوره از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.