بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی:

توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است


آیت الله اعرافی بیان داشت: توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است و این پیام و توجه باید در رفتار مسوولان ما تجلی پیدا کند.

به گزارش میبد خبر، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه طی سخنانی ضمن تسلیت سال روز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: کریمه اهل بیت (س) در زمانی زندگی می کردند که گروه های بسیاری با عقاید انحرافی فعالیت می کردند و ایشان نقش مهمی در مقابله با آنها داشتند.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) از جوانی قله‌های بلند علم و معرفت و جهاد در راه خدا را درنوردیده بود. ایشان گوهر کمیاب الهی و مورد اعتماد، احترام و اتکای پدر، برادر و چندین امام معصوم(ع) بودند.

آیت الله اعرافی 9 دی را سالروز نمایش هوشیاری و حماسه سازی ملت دانست و تصریح کرد:  نهم دی مولود بصیرت و غیرت دینی مردم بود که با زمان شناسی و دشمن شناسی فریب فتنه گران را نخوردند و 9 دی حضور چشمگیر مردم در دفاع از قانون، انتخابات و صیانت از آراء و در حمایت و دفاع از اصل ولایت فقیه و پشتیبانی از رهبری بود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران همیشه در معرض فتنه های استعمار بوده لذا مردم باید پشت سر رهبری باشند تا کشور گرفتار مشکلات نشود.

امام جمعه میبد اظهار داشت: توجه به ارزش های اسلام و انقلاب و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی و دهه بصیرت و ولایت است، رمز عزت ما در این است که قوانین کشور و آراء مردم را محترم بشماریم و پیرو ولایت و رهبری باشیم. 

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز نیز شاهد آن هستیم که جریانی هستند که به مسیر انحراف می روند، ابراز داشت: این افراد باید بسیار هوشیار باشند چرا که برای آنها بسیار هزینه شده است و آنها در مسیری قرار می گیرند که آرام آرام به سمت برخورد با نقطه های اصلی انقلاب اسلامی می روند و این موضوع خطرناکی است که در ابتدا برای خودشان خطرساز است. همه کسانی که در مقابل ملت بزرگ ایران، آرمانهای انقلاب و اصل بزرگ ولایت فقیه و رهبری عظیم الشان قرار می گیرند این نکته را بدانند که امروز هم ما 9 دی داریم و ملت پا به کار است و اگر هر کدام شما بخواهید به جای پاسخگویی و تلاش برای مردم در مسیر اپوزوسیون قرار بگیرید ملت با هدایت های حکیمانه رهبری در مقابل شما ایستاده و نقشه های شمار را نقشه برآب خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه عنوان کرد: وظیفه مردم در این برهه صیانت از انقلاب اسلامی است و البته وظیفه مسئولان در اطاعت از فرمان خدا و رهبری و حل مشکلات مردم دشوارتر است.

آیت الله اعرافی اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا حرکتی مذبوحانه و خطرناک علیه جهان اسلام برشمرد و بیان داشت: اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا اقدامی زشت و خلاف موازین اسلامی و انسانی است و  توهین آشکار به همه مقدسات اسلامی و مسلمانان است.

وی با بیان اهمیت اقدام قاطعانه کشورهای اسلامی علیه این توطئه تصریح کرد: دولت های اسلامی باید با تعطیلی سفارتخانه‌های اسرائیلی در کشورهای خود و قطع روابط سیاسی با اسرائیل و تحریم اقتصادی و قطع مبادلات تجاری و حمایت از فلسطین در برابر صهیونیست پاسخی کوبنده به این حرکت بدهند.

امام جمعه میبد در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مسئولان شهرستان میبد، به مسئولان توصیه کرد تا ضمن سهولت دسترسی مراجعات مردمی، به مسائل مهمی چون اشتغال و ازدواج جوانان و حل مشکلات مردم توجه داشته باشند.

آیت الله اعرافی در پایان خطاب به مسئولین افزود: مسئولان ضمن توجه به مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط در جامعه، خطوط قرمز و ارزش‌های الهی را مورد توجه قرار دهند و از آنها صیانت کنند.

انتهای پیام/اد

 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.