بازگشت به صفحه کامل
تبدیل واژه های ناب به اپوزیسیون؛

تندرو کیست انقلابی کدامست؟


ولی دشمن برای از بین بردن ارزش واژه انقلابی، افراطی گری وتندروی را جایگزین می کند وبه کسانی که به ارزش های اسلام و انقلاب پایبند هستند ، تندرو و افراطی می گویند . لذا مقام معظم رهبری چند مرتبه این را گوشزد کرده اند از جمله ...

به گزارش میبدخبر، امروزه برای مقابله با ارزش ها به صورت علنی و تهاجمی برخورد نمی کنند بلکه به صورت نامحسوس ونرم آن ارزش را به ضد ارزش تبدیل می کنند و بدون این که شخص متوجه شود با روش های متعدد آن ارزش را برای فرد بی ارزش می کنند .مثلا امروزه دشمن برای مقابله با نهضت امام حسین (ع)به صورت آشکار جبهه نمی گیرد (نمی گوید عزاداری نکنید) بلکه روش عزاداری ومحتوای آن را به سمتی می کشاند که آن عزاداری به هدفی ختم می شود که دشمن مد نظر دارد.

برای تبیینِ بیشترِ این روش به  واژه های ذیل توجه فرمایید :

استکبار ستیزی

امروزه واژه استکبار ستیزی یک واژه ارزشی در انقلاب اسلامی می باشد ولی جای این واژه  را  "مبارزه با تروریسم" پر کرده است . واژه استکبار ستیزی مصادیقی چون دولت امریکا وانگلیس واسرائیل و..را در برمی گیرد،  اما مصداق  واژه تروریسم  فقط به  امثال داعش ، وهابیت و تکفیری تقلیل داده می شود ونکته جالب این که ،  با کاربرد واژه مبارزه با تروریسم کشور استکبار ستیز ایران ، هم ردیف با امریکای جنایتکار ، در یک جبهه قرار می گیرد.درحالی که این ها  خودشان مسبب به وجود آمدن تروریسم می باشند .

مستکبران عالم

واژه مستکبران عالم جای خود را به واژه قدرتمندان عالم داده است که سیاستمداران ، این واژه را برای بزک کردن چهره وحشی و جنایتکاران عالم به کار می برند در حالی که واژه  مستکبران  بار معنایی منفی ومنفور در نزد مردم ایران دارد واین واژه برای امریکای جهانخوار وصهیونیسم جنایتکارِ کودک کش به کار می رود  ولی متاسفانه الان به این کشور ها قدرتمندان عالم ، جامعه جهانی ، کدخدا  می گویند که این لفظ بار معنای مثبتی دارد و برای این کشورها استفاده از چنین واژه هایی در کشور ایران را نوعی پیروزی می دانند .و از طرفی به مردم این چنین القا می شود که برای قدرتمندتر  شدن  در منطقه باید به این کشورها متوسل شد و تعامل داشت .

انقلابی

واژه انقلابی که یک واژه ارزشی می باشد و مردم ، در انقلاب اسلامی یکی از بهترین تعابیری که برای حضرت امام ره  در مبارزات برای ایشان استفاده می کردند این شعر بود :

رهبرارتش آزادگان است آیت الله خمینی

انقلابی ترین مرد جهان است آیت الله خمینی

که حتی رهبر انقلاب اسلامی نیز در پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ برای خود همین واژه رابه کار می برد

من دیپلمات نیستم؛ انقلابیم و حرفم را صریح و صادقانه می‌زنم

ولی دشمن برای از  بین بردن ارزش این واژه ، افراطی گری وتندروی را  جایگزین می کند وبه کسانی که به ارزش های اسلام و انقلاب پایبند هستند ،  تندرو و افراطی می گویند . لذا مقام معظم رهبری چند مرتبه این را گوشزد کرده اند از جمله در سخنرانی 30/10/1394 فرمودند جوانان حزب اللهی را به تند روی متهم نکنید این ها همان کسانی هستند که با همه وجود و اخلاص در میدان حاضر هستند آن جایی هم که دفاع از مرز ها لازم باشد مسئله جان دادن وخون دادن مطرح باشد همین ها می آیند در میدان .

در حقیقت کاربرد اصلی واژه تندرو و افراطی برای افرادی است که در فتنه سال 88  ادعای اعتدال و میانه روی داشتند که متاسفانه این افراد با حرکات و رفتارهای تند و افراطی و  خلاف قانون کشور ، کشور جمهوری اسلامی را  به لب مرز پرتگاه بردند که باز متاسفانه هنوز برخی افراد ،  آن ها را شخصیت های موجه می دانند که جای بسی تعجب است . در واقع  واژه تندرو و افراطی مال این هاست ولی آن را  180 درجه برگرداننده و به نیروهای متعهد و شاخص انقلابی ما نسبت می دهند .

با بهره برداری از قضایای حمله به سفارت خانه عربستان ، می خواهند واژه انقلابی هم خراب می کنند که انقلابی از دیوار مردم بالا می رود، که اگر بر فرض هم قبول کنیم که توسط بچه های انقلابی صورت گرفته است  ( که هیچ گاه یک فرد انقلابی آن را انجام نمی دهد ) توسط افراد شاخص انقلابی مورد تایید قرار نگرفته است بلکه مورد مذمت قرار گرفته است و هیچ گاه توسط این افراد ، ریختن و به آتش کشیدن سفارتخانه ها ، حتی برای یک بار مورد تشویق قرار نگرفته است که در این قضیه سفارتخانه عربستان هم ، سازمان اطلاعات ، افرادی را شناسایی کرده اند که از خارج تغذیه می شدند . ولی حال یک نگاهی کوتاه به فتنه 88 بیاندازیم که چگونه مجموعه ای از افراد شاخص یک جناح ، رسما عده ای را  با پول ، رفتار ، گفتار و حرکاتشان ، در خفا و ظاهر ، دعوت به اغتشاش می کردند . افرادی چون خانواده هاشمی (خانم و دختر و پسر، همه با یک صدا از زبان پدر) ، میرحسین موسوی ، کروبی  ، خاتمی و حتی می شود گفت ساکتین فتنه  و ......

حال باید این افراد را  تندرو و افراطی و خشونت طلب دانست یا افراد محجوب انقلابی ؟  

 در زمان فعلی نیز کسانی هستندکه افراط و تندروی در نوع لحن و بیان دارند و مردم را  بی شناسنامه ، به جهنم ، بزدل ، ترسو ، کم سواد و تازه به دوران رسیده می خوانند و این نوع گفتار افراطی به حدی رسیده که مردم را کلاغ  و نمایندگان تایید شده در شورای نگهبان را قاطر می خوانند و شورای نگهبان  را با ادبیات تحقیر آمیزِ همراه با تهدید ، سعی در فشار آوردن به این نهاد محترم دارند تا خواسته غیر قانونی شان برآورده شود . 

نکته ای که  جالب است آن را بدانید ، برخی افراد مثل آقای سروش، تعبیر تند روی وافراطی وحتی خشونت  را به اسلام هم نسبت داده اند تا چهره اسلام را از بین ببرند ؛ لذا در گفته هایشان آمده است که : خشونت بد است و برخی از احکام اسلام (مثل قصاص و جهاد و ...)خشونت آمیز است . آن ها  به دنبال آن بودند که ،  تولید واژه کنند و در نهایت واژه  اسلام رحمانی را در جلوی ما قرار دادند و در تبلیغاتشان مدام از آن استفاده می کنند ؛ لذا مقام معظم رهبری در مقابل این تفکر ایستادند ودر تاریخ 20/4/1394 در دیدار با جمعی از دانشجویان سخنانی فرمودند :

گاهی یک شعارهایی داده می شود، شعارهای به‌ظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جمله‌ی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان می‌شنود در نوشته‌ها و در گفته‌ها، «اسلام رحمانی» [است]؛ خب، کلمه‌ی قشنگی است، هم اسلامش قشنگ است، هم رحمانی‌اش قشنگ است؛ امّا یعنی چه؟ تعریف اسلام رحمانی چیست؟ خب، خدای متعال، هم رحمان و رحیم است، هم «اشدّالمعاقبین» است؛ هم دارای بهشت است، هم دارای جهنّم است. خدای متعال، مؤمنین و غیر مؤمنین را یک‌جور به حساب نیاورده؛ اَفَمَن کانَ مُؤمِنًا کَمَن کانَ فاسِقًا لا یَستَوون.(۷) اسلام رحمانی که گفته میشود، قضاوتش در مورد مؤمن، در مورد غیر مؤمن، در مورد کافر، در مورد دشمن، در مورد کافرِ غیر دشمن چیست؟ همین‌طور پرتاب کردن یک کلمه بدون عمق‌یابی، کاری است غلط و احیاناً گمراه‌کننده. بعضی‌ها که در حرف ها و نوشتجات و اظهارات این تعبیر «اسلام رحمانی» را به کار می برند، انسان مشاهده می کند و خوب احساس می کند که این اسلام رحمانی یک کلیدواژه‌ای است برای معارف نشات ‌گرفته‌ی از لیبرالیسم، یعنی آن چیزی که در غرب به آن لیبرالیسم گفته میشود

بعد با استفاده از اسلام رحمانی جهاد می شود خشونت ، قصاص می شود خشونت و کم کم می گویند که کارهای موشکی هم خشونت است پس نیازی به ساخت و تو لید آن ضرورتی ندارد ؛ لذا در قرآن آیا تی در مورد برخورد با کفار و دشمن وجود دارد که عبارت است از :

  «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار » « یا ایهاالنبی جاهدالکفار و المنافقین و اغلظ علیهم » « واعدوا لهم مااستطعتم من قوه »

«پیامبر و کسانی که با او هستنددر برابر کفّار سرسخت و شدید» « ای پیامبر با کفار و منافقین جهاد کن و با غلظت و درشتی با آن ها برخورد کن» « هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آن ها [= دشمنان‌]، آماده سازید »

ما نباید بپذیریم هر نوع خشونتی بد است بلکه خشونت در بعضی مواقع عین رحمت است مثلا در این چند ماه که اتفاقات ناگواری در میبد رخ داده  و موجب وحشت و نگرانی مردم شده است آیا می توان در مورد کسی که عامل این اتفاقات است با رحمت برخورد کرد ؟

اگر  خشونت قانونی اعمال نشود نتیجه اش خشونت های غیر قانونی دیگر می شود .

البته عده ای سعی دارند با این برچسب ها  انقلابی ها را از مواضعشان عقب بنشانند و  کاری کنند که دیگر در برابر تهاجم آن ها به ارزش ها بی تفاوت باشند و عکس العملی نشان ندهند. ما نباید از این برچسب ها بهراسیم به عنوان نمونه عده ای که می خواستند غنایم جنگی را برای خود بردارند در جنگ یمن علی علیه السلام را به خشونت و تندروی متهم می کردند و شکایتش را به پیش حضرت رسول ص بردند! پیامبر ص در پاسخ آن ها فرمودند « انه خشن فی ذات الله» علی ع در راه خدا خشن است. بی تردید باید در برابر مفسدان و غارتگران بیت المال برخوردی خشن داشته باشیم و برای دفاع از حقوق مردم ذره ای از خود انعطاف نشان ندهیم.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.