بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در دیدار با بسیجیان پایگاه علمی قمربنی هاشم(ع):

تقویت روحیه خودباوری و اتکا به درون سبب شکوفایی استعدادها می شود+ تصاویر


آیت الله اعرافی در بازدید از پایگاه علمی میبد گفت: باید روحیه خودباوری و اذعان به استعداد در درون نوجوانان و جوانان و جامعه را اصل قرار داده و آن را رواج داد.

به گزارش میبد خبر، روز گذشته مدیر حوزه های علمیه کشور از توانمندی های علمی، فرهنگی، ورزشی واقتصادی پایگاه بسیج علمی قمربنی هاشم(ع) بازدید کرد. آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه افتتاح کارگاه هوافضای این مجموعه علمی ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: آمدن بنده به اینجا با تمام مشغله ها بیشتر به خاطر تقدیر و تشکر از این جوانان ونوجوانان پر شور وشوق است که در مسائل وپروژه های پایگاه علمی ورود کرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان داشت: خیلی از ملت ها و مردم استعداد دارند اما آن چیزی که موجب شکوفایی استعداد ها می شود ایمان، باور و امید است. این چیزی است که استعدادها را شکوفا می کند.ایمان، اعتقاد، باور و امید به آینده و اعتقاد به اینکه من توانایی دارم و می توانم این عنصر روحی وروانشناختی است که می آید و انسان ها را به قله ها هدایت می کند.

آیت الله اعرافی گفت: در ابتدای انقلاب هم در جامعه، در بین مسئولین و مردم عادی دو دیدگاه وجود داشته است. دیدگاه اول کسانی که این توانایی اشخاص،گروهها و استعداد ملی ودرونی ملت و کشور را کامل باور نداشتند و این از ابتدا تا کنون بوده است. در مسئولین در مراکز دانشگاهی وحوزه هم این دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول ونظریه اول می گوید ما اساس پیشرفت و ترقی را باید در خارج پیدا کنیم و ما هنوز با پیشرفت علمی خیلی فاصله داریم و بنابراین باید دستمان را جلوی دیگران دراز کنیم و با تکیه برقدرت علمی و فکری بیگانگان به جلو برویم. همیشه این نیست که معتقدین به این دیدگاه وابسته ومغرض باشند گاهی واقعاً اعتقادشان این است.

وی ادامه داد: اما دیدگاه دوم که امام ورهبری به آن معتقدند این است که ما استعداد داریم، ظرفیت داریم و با مدیریت وبرنامه ریزی واتکاء به نیروهای داخلی می توانیم پیش برویم.

وی با ذکر مثال هایی در مورد تکیه کشورهای مختلف به توان داخلی بیان داشت: در این زمینه کشورهایی را می بینیم که استعداد دارند، معادن دارند ولی پیش رفت نکردند. کشورهایی هم هستند که به دلیل روحی، روانشناختی و اعتماد به اینکه ما می توانیم قله های علمی، فکری، معرفتی و فناوری را فتح کنیم پیش رفتند. امروز در کشور ما هم این دو دیدگاه وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از فعالیت های پایگاه های علمی در کشور تاکید کرد: کار شما در پایگاه های علمی نمادی وتجسمی از همین دیدگاه دوم یعنی تکیه بر توان خود است.

اعرافی اظهار کرد: از طرف دیگر باید این روحیه خودباوری واذعان به استعداد در درون نوجوانان و جوانان و جامعه را اصل قرار داده و رواج بدهید. تبلیغ این که همین نوجوانان در همین منطقه می توانند به اوج پیشرفت برسند خیلی کار مهمی است. کار شما واقعا الگوست. این الگو فراتر از این محله و منطقه است. این الگو باید به همه مناطق منعکس شود تا روحیه خودباوری و اتکاء به استعدادهای درونی و باور به اینکه امکان دارد که خودمان به جاهای بالایی برسیم اشاعه پیدا کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: پایگاه علمی نیازمند یک سند راهبردی و برنامه پنج ساله است و توفیق همه در کار این است که آینده نگری داشته باشند.وی اعلام کرد: پایگاه علمی باید پایگاه وسکوی پرشی باشد برای اینکه افراد برای حضور در بازار کار تربیت بشوند. حتما در اینجا آینده شغلی وکاری را تصویر کنید. شما باید سکوی پرشی برای ایجاد اشتغال و جهش های علمی باشید.

آیت الله اعرافی گفت: باید مجموعه شهرستان وآینده آن را ببینید و نگاه کنید که چه حلقه های فنی، علمی می شود در آن وارد شد که شهرستان واستان و نهایتا کشور را به جلو برد. باید چرخه آینده صنعت، فرهنگ وعلم ودانش منطقه را تکمیل کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این کارهای هنری و فرهنگی که انجام می دهید نیز واقعاً خیلی ارزشمند است. این تئاتر که در اینجا بحث شد واقعا اگر در شهر رواج پیدا کند می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را کم کرده و اوقات فراغت نسل جوان را پر کند. ما معتقدیم که در آموزش وپروش نسل جوان باید هنر درست، جذاب ومشروع را ترویج کرد. هنرهای سازنده، اجتماعی، دینی و معنوی و ورزش که شادی و نشاط می آورد و نسل جوان را فعال وپویا می کند.

گفتنی است در ابتدای این بازدید جواد غلامزاده فرمانده پایگاه بسیج علمی قمربنی هاشم(ع) گزارشی از فعالیت های پنج ساله این مجموعه ارائه داد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.